Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työskentelen hotellisiivoojana ulkomailla - haluatko kysyä jotain?

Vierailija
10.03.2017 |

Ei mikään ihmeellinen työ, mutta mikäli jotakuta kiinnostaa työ ulkomailla - itse aloitin siivoojana, mutta vaihdan myöhemmin ravintola-/baaripuolelle kokemuksen lisäämiseksi, koska oma bed&breakfast -bisnes kiinnostaa.

Nyt töiden jälkeen on luppoaikaa, jos jotakuta ihmetyttää jokin. :)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko huumepiikkejä vastaan?

Ei ole onneksi (vielä) tullut.

-ap

Vierailija
22/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutteletko paljon hotellin asukkaiden kanssa, mikäli heitä tapaat, vai haluatko/saatko tehdä työsi rauhassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu kun ulkkikset kattoo sua sillee "HAH, tuolla taas joku mamu siivoaa meidän huoneita, antakaa sille tippiä tai jotai.."

Vierailija
24/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko siellä on perushuoneen yömaksu?

Vierailija
25/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä irlantilaiset tuumaavat Brexitistä?

Vierailija
26/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutteletko paljon hotellin asukkaiden kanssa, mikäli heitä tapaat, vai haluatko/saatko tehdä työsi rauhassa?

Ei paljoa tule juteltua muuten kuin tietenkin tervehdin ihmisiä, joskus he saattavat pyytää avaamaan oven tai kysyvät jotain pientä. Huoneet siivotaan tietenkin niiden ollessa tyhjillään. Joskus, kun joku on pyytänyt siivousta oleskelunsa aikana ja menen koputtelemaan oveen niin saatan vaihtaa pari sanaa, mikäli ketään on huoneessa. 

-ap

Vierailija
27/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu kun ulkkikset kattoo sua sillee "HAH, tuolla taas joku mamu siivoaa meidän huoneita, antakaa sille tippiä tai jotai.."

Suuri osa asiakkaista on ulkomaalaisia itsekin. En ole kohdannut minkäänlaista väheksyntää Irlannissa asuessani, vaan ihmiset ovat päinvastoin hyvin kiinnostuneita ja uteliaita taustastani. Monet kysyvät, mistä olen kotoisin, kun en näytä irlantilaiselta ja sitten he ovat todella innoissaan kyselemässä kaikkea, kun selviää, että olen Suomesta. 

Kukaan ei myöskään hotellissa ole katsonut minua oudosti, vaan aina hymyilevät ja tervehtivät.

-ap

Vierailija
28/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko siellä on perushuoneen yömaksu?

Sanoisin, että noin 65-100€/yö. 

-ap

Vierailija
29/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä irlantilaiset tuumaavat Brexitistä?

Ei ole tullut esille yhdessäkään keskustelussa. 

-ap

Vierailija
30/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoatko yksin huoneen + kylppärin, vai jaetaanko työt silleen, että joku raukka joutuu siivoamaan vain kylppäreitä?

Minkä maalaisia kollegoita sulla on?

Onko tehnyt mieli näpistää jotain?

Vierailija
31/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoatko yksin huoneen + kylppärin, vai jaetaanko työt silleen, että joku raukka joutuu siivoamaan vain kylppäreitä?

Minkä maalaisia kollegoita sulla on?

Onko tehnyt mieli näpistää jotain?

Huoneita on iso määrä siivottavana, töissä on aina mun lisäksi 3-5 muuta henkilöä. Normaalisti huoneita on n. 10 per henkilö, joskus jopa 15 + tähän lisäksi "stay" huoneet, eli ne missä on asukkaat, mutta jotka haluavat vaihtaa pyyhkeet, joskus lakanatkin, sitten roskat pois ja yleinen siistiminen. Jokainen siivoaa yksin koko huoneen. 

Ennen huoneiden siivousta, eli aamulla klo 7 kaikilla on omat hommansa: yksi siivoaa aulan, yksi kaikki yleiset wc:t, yksi imuroi käytävät ja pyyhkii pölyt lattialistoista. 

Mun kaikki kollegat tässä siivoushommassa on puolalaisia ja liettualaisia. Itse sanovat syyksi, että ei tarvitse osata kieltä paljoa, eivätkä paljoa puhukaan englantia, mikä on mulle vähän tylsää kun ei pystytä paljoa kommunikoimaan. 

Mä oon niin rehellinen ihminen, että ei ole mieleenkään tullut näpistää mitään + on nii kiirekin koko ajan, että ei edes ehtisi alkaa katselemaan sen tarkemmin ihmisten tavaroita. :)

-ap

Vierailija
32/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siivoutyö ulkomailla on jotenkin glamourimpaa kuin siivoustyö Suomessa?

Vierailija
33/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siivoutyö ulkomailla on jotenkin glamourimpaa kuin siivoustyö Suomessa?

Ei se ehkä olekaan. Itse ajattelisin, että tämä on yksi hyvä vaihtoehto jollekin, joka haluaisi muuttaa ulkomaille ja jos ei ole vielä tietoa muusta työstä - helppo aloittaa, harvemmin tarvitsee kokemusta. 

Minulla on mahdollisuus tässä hotelissa edetä ja kokeilla muitakin hommia - itse ajattelisin myös, että jos ikinä palaan Suomeen, kokemukset ulkomailla ovat aina plussaa joka tapauksessa. 

-ap

Vierailija
34/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva ketju ja mielenkiintoista lukea työstäsi. Kaikkea hyvää tulevaisuuteesi!

t:N49v

Vierailija
35/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas kiva ketju ja mielenkiintoista lukea työstäsi. Kaikkea hyvää tulevaisuuteesi!

t:N49v

Kiitos! Ajattelin, että tämä saattaa olla tosi tylsä aihe, eikä ihmisiä kiinnosta, mutta inspiroiduin kun tänään vaihdoin muutaman sanan parin suomalaisen kanssa, jotka ihmettelivät, kuinka olin tänne päätynyt. :)

Kaikkea hyvää sinullekin!

-ap

Vierailija
36/38 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttävätkö irlantilaiset paljon "mate" ja "cunt" sanoja? :D

Vierailija
37/38 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttävätkö irlantilaiset paljon "mate" ja "cunt" sanoja? :D

Koko ajan. "Hey mate, yo mate. What's the craic mate?" Tosin "mate" sanaa enemmän kuulee "bai".

-ap

Vierailija
38/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää kokemuksia ulkomailta? Olisin valmis lähtemään, ihan mihin vain!

Miten Ruotsi tai Tanska? Ketään siellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme