Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä huijaus? Nordeasta tuli kirje

Vierailija
10.03.2017 |

Tuli kirje että "olemme yrittäneet tavoitella sinua, asiakastietosi ovat päivittämättä"....mitä ihmettä? ??

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia aika varattu paikalliseen Osuuspankkiin. Meidän perheen rahaliikenne hoidetaan jatkossa muualla kuin Nordeassa.

Älä sitten pety, kun OP vaatii tasan samat tiedot sinusta.

Ei ainakaan tähän mennessä ole vaadittu?

No ihan takuuvarmasti on vaadittu. Kova väite, että Suomen suurin pankki rikkoisi tahallaan lakia.

OP ei ole Suomen suurin pankki.

Vierailija
22/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaikka soittaisit Nordean palvelunumeroon ja kysyisit sieltä etkä täältä...uusavuttomat...

Ai ertyihinnoteltuun yritysnumeroon. Kaikin tavoin se pankkikin koittaa tulosta tehdä.  Päivität tietosi sitten kun pankkiin on muutenkin asiaa. Ei tuollaisiin kannata edes vastatakaan mitään.  Itse pankitan ne on halunneet ettei asiakkaat siellä kovin usein ramppaa kuluttamassa niiden ovien sanranoita, likaamassa marmorilattioita sun muuta kulua aiheuttamassa.

Nordeamaisesti tietty saamasi kirje päättyi, että pankilla on yksipuolinen oikeus irtisanoa tilisi ja asiakkuuteesi kyseisessä pankissa, ellet suostu heidän vaatimukseensa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia aika varattu paikalliseen Osuuspankkiin. Meidän perheen rahaliikenne hoidetaan jatkossa muualla kuin Nordeassa.

No ihan takuuvarmasti on vaadittu. Kova väite, että Suomen suurin pankki rikkoisi tahallaan lakia.

On, ja ihan kirkkaasti onkin. Se voittaa kakkosena tulevan Nordean Suomessa melkein kaikilla osa-alueilla. Koko pohjoismainen Nordea on tietysti paljon suurempi kuin vain kotimaassa toimiva OP.

Vierailija
24/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kysymykset on niin outoja, että en edes kokenut niitä henkilökohtaisiksi. Ei siellä kysellä mitään puolison nimeä, seksuaalista suuntautuneisuutta, mitä tukia on saanut ja milloin, miksi on ollut missäkin elämäntilanteessa tai muuta oikeasti henkilökohtaisena asiana pitämääni, vaan mm. suhteesta Yhdysvaltoihin, rahojen pääasiallista alkuperää eli saako  esim. palkkatuloa tai jotakin tukea, ei siis tarvitse eritellä, varallisuudesta jokin vastaava kysymys ,onko kytköksiä poliittiseen toimintaan, miten käyttää tiliä, lähinnä nostaako sieltä rahaa ja tallettaako sinne itse rahaa. En ole koskaan edes miettinyt tuollaisia asioita, saati sitten puhunut niistä kenenkään kanssa. En siis pidä kysyttyjä asioita yksityisyyttäni loukkaavina.

Vierailija
25/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaikka soittaisit Nordean palvelunumeroon ja kysyisit sieltä etkä täältä...uusavuttomat...

Ai ertyihinnoteltuun yritysnumeroon. Kaikin tavoin se pankkikin koittaa tulosta tehdä.  Päivität tietosi sitten kun pankkiin on muutenkin asiaa. Ei tuollaisiin kannata edes vastatakaan mitään.  Itse pankitan ne on halunneet ettei asiakkaat siellä kovin usein ramppaa kuluttamassa niiden ovien sanranoita, likaamassa marmorilattioita sun muuta kulua aiheuttamassa.

Nordeamaisesti tietty saamasi kirje päättyi, että pankilla on yksipuolinen oikeus irtisanoa tilisi ja asiakkuuteesi kyseisessä pankissa, ellet suostu heidän vaatimukseensa?

Nordean as. palv. numero on kyllä ihan vain paikallisverkkomaksulla....

Vierailija
26/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kans tommonen postissa, no pakko oli sitten mennä verkkopankkiin täyttelemään. Oon jostain syystä kuukausia vältellyt sen täyttämistä, ku se on tullut siihen aina verkkopankkiin kirjautuessa. Ei siinä mitään liian henkilökohtaista mielestäni kysytty.

Mihinköhän tosin tarvittiin tietoa "montako kertaa aiot nostaa rahaa kuukaudessa"?

Vierailija
27/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, ja ihan kirkkaasti onkin. Se voittaa kakkosena tulevan Nordean Suomessa melkein kaikilla osa-alueilla. Koko pohjoismainen Nordea on tietysti paljon suurempi kuin vain kotimaassa toimiva OP.

OP on finanssiryhmä. Siihen kuuluu useampi alueellinen pankki, kuten vaikka TSOP.

Vierailija
28/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo talipää ymmärrä noin monimutkaisia juttuja.... :)

Vierailija
29/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kans tommonen postissa, no pakko oli sitten mennä verkkopankkiin täyttelemään. Oon jostain syystä kuukausia vältellyt sen täyttämistä, ku se on tullut siihen aina verkkopankkiin kirjautuessa. Ei siinä mitään liian henkilökohtaista mielestäni kysytty.

Mihinköhän tosin tarvittiin tietoa "montako kertaa aiot nostaa rahaa kuukaudessa"?

Tuli itelle kans tuon kyselyn täyttämisen jälkeen hieman sellainen raiskattu olo.

Kaikenlaiseen sitä vielä joutuu alentumaankin kun ensin saatiin pankkiasiakkuus lähes pakolliseksi kaikille kansalaisille.

Vierailija
30/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöisen kyselyn yksi tarkoitus on esim. haravoida esiin jotain pimeää hommaa harrastavat. Varmaan yritetään erottaa ne tavalliset tallaajat, jotka nostavat pari kertaa kuussa rahaa tavallisiin elämisen kuluihin niistä, jotka kierrättävät tilinsä kautta rikolliset rahat pestyinä ulos.

Vierailija
31/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haluaa tietää miten/mistä rahasi saat ja minne/miksi rahaa lähettelet. Ettet vain käyttäisi tiliäsi rahanpesuun ja sellaiseen rikolliseen toimintaan... Nih. Rikollinen!

Vierailija
32/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osuuspankkilaisena voin kertoa, että kyllä nekin sulta kyselee. Ei auta edes se että olen omistajajäsen. Siltikin ne vaan kyselee.

Vierailija
33/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kysymykset on niin outoja, että en edes kokenut niitä henkilökohtaisiksi. Ei siellä kysellä mitään puolison nimeä, seksuaalista suuntautuneisuutta, mitä tukia on saanut ja milloin, miksi on ollut missäkin elämäntilanteessa tai muuta oikeasti henkilökohtaisena asiana pitämääni, vaan mm. suhteesta Yhdysvaltoihin, rahojen pääasiallista alkuperää eli saako  esim. palkkatuloa tai jotakin tukea, ei siis tarvitse eritellä, varallisuudesta jokin vastaava kysymys ,onko kytköksiä poliittiseen toimintaan, miten käyttää tiliä, lähinnä nostaako sieltä rahaa ja tallettaako sinne itse rahaa. En ole koskaan edes miettinyt tuollaisia asioita, saati sitten puhunut niistä kenenkään kanssa. En siis pidä kysyttyjä asioita yksityisyyttäni loukkaavina.

Mitäs jos vastaa noihin kaikkiin kysymyksiin läpällä ihan mitä sattuu? Sulkevatko tilin? Tuleeko poliisitutkinta?

Vierailija
34/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne haluaa tietää miten/mistä rahasi saat ja minne/miksi rahaa lähettelet. Ettet vain käyttäisi tiliäsi rahanpesuun ja sellaiseen rikolliseen toimintaan... Nih. Rikollinen!

Aika tyhmä rikollinen olisi jos vastaisi totuudenmukaisesti pankin kysymyksiin ja jäisi siten kiinni??

Vierailija
35/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitte rahat sukanvarteen ja patjan sisälle jos pankin kyselyt kuumottaa liikaa.

Vierailija
36/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyhmä rikollinen olisi jos vastaisi totuudenmukaisesti pankin kysymyksiin ja jäisi siten kiinni??

Pankki tietty vertaa sun ilmoittamia lukuja toteutuneisiin. Jos ei täsmää -> jotain salattavaa.

Vierailija
37/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kirjoittaa kyselyyn mitä sattuu. Sain niin huonoa palvelua nordeasta pankkikorttini kadottua, uutta pyytäessäni. Virkailija väitti kivenkovaan että minulla on kaksi pankkikorttia käytössä. Mokahan on heidän, jos he eivät poista vanhaa korttia käytöstä, sen hävitessä tai magneettinauhan vaurioituessa. Virkailija vain kiven kovaan väitti minulla olevan 2 korttia. Ei uskonut millään, kun sanoin että koskaan en ole kahta korttia tarvinnut käyttöön samanaikaisesti. Yksi riittää. Tämän kyselyn myötä viimeistään menee pankki vaihtoon.

Vierailija
38/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuuspankkilaisena voin kertoa, että kyllä nekin sulta kyselee. Ei auta edes se että olen omistajajäsen. Siltikin ne vaan kyselee.

Ihmetyttää että kun kohta 40 vuotta ollut osuspankin jäsen ja asiakas, niin sitten yhtäkkiä tulee vaatimus perusteltuna, että pankin tulee tuntea asiakkaansa.  Ensin asiakkaan häädetään konttoreista automaateille ja verkkopankkeihin palvelemaan itse itseään ja sitten kuitenkin pankilla hirveä hinku tuntea muka asiakkaansa.   E

Ei tavallisella ihmisellä ole edes yksityisyyden suojaa kun joutuu kertomaan että onko mahdollisesti ja minkä kilpailevan pankin asiakas tuon asiakkuuden lisäksi.  Kas kun ei kyselty tilin saldoa ja asiakkuuden laatua, ja hetken päästä tehty pikkasen parempaa tarjousta kun siirää sen toisenkin tilin asioinni samaan pankkiin.

Vierailija
39/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää että kun kohta 40 vuotta ollut osuspankin jäsen ja asiakas, niin sitten yhtäkkiä tulee vaatimus perusteltuna, että pankin tulee tuntea asiakkaansa.  Ensin asiakkaan häädetään konttoreista automaateille ja verkkopankkeihin palvelemaan itse itseään ja sitten kuitenkin pankilla hirveä hinku tuntea muka asiakkaansa.   E

Ei tavallisella ihmisellä ole edes yksityisyyden suojaa kun joutuu kertomaan että onko mahdollisesti ja minkä kilpailevan pankin asiakas tuon asiakkuuden lisäksi.  Kas kun ei kyselty tilin saldoa ja asiakkuuden laatua, ja hetken päästä tehty pikkasen parempaa tarjousta kun siirää sen toisenkin tilin asioinni samaan pankkiin.

Vielä kerran: kysely ei perustu pankin "hinkuun" vaan Suomen lakiin.

Vierailija
40/40 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne tekee tuolla passin tiai henkilökortinnumerolla?

Jos on kerran kirjautunut verkkopankkitunuksilla?