Missä söitte tänään lounasta ja mitä silloin söitte? Paljonko maksoi?
Oliko paikkana lounasravintola työpaikalla, vai söitkö koulussa, vai kävitkö kenties Hesessä. Vai söitkö omia eväitä. Riittikö kymppi jos maksoit jotain?
Kommentit (56)
Koulussa (AMK). 2,60 kustansi Välimeren broileripaella. Kiitos Kela opiskelijoiden lounaan rahallisesta tukemisesta, kyllä sitä vaan varsinkin näin perheellisenä osaa arvostaa että koulupäivän lomassa saa pikkurahalla ihan oikeaa ja usein hyvääkin lämmintä ruokaa valmiina naaman eteen.
Kotona. Appelsiini ja neljä verilettua kasvisrasvalevitteen kanssa. Hinta noin 50 senttiä. Lisäksi pari kalaöljykapselia. Olen työtön.
Söin japanilaisessa ravintolassa päivän satsin, maksoi 14 euroa. Siinä oli miso-keittoa, sashimia, sushia, gyozoja, tempuraa, wakamea ja teetä.
Tilattiin töihin nepalilaista ruokaa, kun lähellä ei ole ruokapaikkoja ja firma tarjoaa kerran viikossa lounaan lounashintaan. Omasta pussista ei mennyt siis mitään, firman tililtä kilahti 10 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Koulussa (AMK). 2,60 kustansi Välimeren broileripaella. Kiitos Kela opiskelijoiden lounaan rahallisesta tukemisesta, kyllä sitä vaan varsinkin näin perheellisenä osaa arvostaa että koulupäivän lomassa saa pikkurahalla ihan oikeaa ja usein hyvääkin lämmintä ruokaa valmiina naaman eteen.
Toi on kyllä halpaa. Tosiaan, KIITOS KELA TÄSTÄ!
Söin kotona eilistä kana-riisi-porkkana-kesäkurpitsa -paistosta.
Kävin tänään syömässä Savoyssa lounaan. Alkuun oli sianliha-annos, sitten pääruokana lohta ja jälkkärinä vadelmakiisseliä :) Kaikki oli todella hyvää ja jotain kuudenkympin tienoilla oli hinta. Voin suositella kyllä lounaspaikkana, jos Helsingin keskustassa on töissä tai muuten liikkuu.
gtillattua possunfilettä, riisiä, ja kasviksia.
Ja punaviiniä. Kahvin (capuccinon) kanssa rommia.
Ruoka makso varmaan euron.
Söin viinitilan viinitivassa fetasalaattia. Salaatti maksoi 8 euroa ja lasi viiniä 2 euroa.
Paistoin kaksi munaa, kyytipoikana vettä. olen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Kotona. Appelsiini ja neljä verilettua kasvisrasvalevitteen kanssa. Hinta noin 50 senttiä. Lisäksi pari kalaöljykapselia. Olen työtön.
No hyvä jos sillä pärjäät. Vaikka työtön olet, niin ei kyllä hirveesti tarvis lisää laittaa, että sais vähän enemmän tavaraa suolenmutkaan. Joku keitto (kattilallinen) ei paljoa kustanna ja siitä syö yks henkilö 3-4 päivää. Mut tsemppiä kuitenkin.
ap
Ostin karkkia ja energia juotavaa.
Olen ällöttävä. Et voi kieltää sitä.
Tämä ei ole piilovittuilua.
Tämä on pimeän kadun kuilua.
Kannattaa kuiluttaa vaikka kebabbia mutta ei sellaista karkki energia juotava hömmeliä.
Söimme lapsen kanssa päivälliseksi keitettyä nuudelia, herneitä ja näkkileipää. Lapsi joi 1/2 maitoa ja minä vettä. Hinta kahdelta n. 1 euro.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään syömässä Savoyssa lounaan. Alkuun oli sianliha-annos, sitten pääruokana lohta ja jälkkärinä vadelmakiisseliä :) Kaikki oli todella hyvää ja jotain kuudenkympin tienoilla oli hinta. Voin suositella kyllä lounaspaikkana, jos Helsingin keskustassa on töissä tai muuten liikkuu.
Miten usein käyt siellä ja jouduitko ite maksamaan? Aika tyyristä, mut sehän onkin Savoy, ja Kari A:n loihtimaa herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Ja syömishäiriöinen
Meillä oli lounasruokalassa lihapullia, muussia ja lisukkeet. Pullat oli selkeästi teollisia, kuivakkaitakin, söin kun oli karmea nälkä. Muussi oli paikalla tehtyä (oli pottusattumia joukossa) Maksoi 6 euroa. Muut vaihtoehdot olisi olleet kasvislasagne, paistetut muikut ja maa-artisokkakeitto. Olisi pitänyt ottaa se lasagne. (kala-allerginen)
Söin kotona perunoita, kastiketta, vihreitä papuja ja juuston paloja. Ruokajuomaksi tuoremehu ja vettä, jälkkäriksi kahvia ja suklaata. Maksoi pari euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kuman lounasmenun otit?
http://www.ravintolasavoy.fi/fi/menu/lounas/
Olin työkeikalla, joten syötiin lounasravintolassa talon lihapullia. Olen suuri lihapullien ystävä, enkä muista, milloin olisin parempia saanut. Aivan mielettömän hyvin maustettuja. Ja tietysti paljon salaattia lisukkeeksi ja kahvi jälkiruuaksi. Maksoi vähän alle 10€.