Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vähättelevät toisten menkkakipuja?

Vierailija
10.03.2017 |

Vaikka ei itse kärsisi menkkakivuista, niin ei tarvitse vähätellä toisen kipuja.
Itsessäni ei esimerkiksi ole mitään vikaa lääkäreiden mukaan, mutta menkkakivut ovat välillä niin kovat, että multa menee taju tai oksennan siitä kivusta ja perus särkylääkkeet eivät auta. Suoraan sanottuna vituttaa, kun joku sitten tulee vähättelemään, että ei ne menkat voi niin paljoa sattua, ku ei hänellä oo nitään kipuja koskaan.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko hankkia reseptilääkkeet? Jos ei normilääkkeet auta.

On jo, mutta ei niistäkään aina apua ole. :/

Ap

Minkä ikäinen olet? Nuori? Aika monella tuntemallani, itseni mukaanlukien, kivut ovat helpottaneet iän myötä. Toivottavasti näin sinullakin. Jos ei, olisiko joku hormonaalinen ehkäisy apu (esim. hormonikierukan myötä jää kuukautiset käytännössä pois)?

Vierailija
22/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Mullekin on mun äiti mun teini-ikäni väheksynyt, että no ei se noin paljoa voi sattua ja kieltänyt särkylääkkeiden oton, kun hänkään ei tarvi ja niitä ei saa syödä turhaan. Ostin salassa omat lääkkeet ja pidin huolen ettei äiti löydä niitä. Kun synnytin niin ei se sattunut sen enempää kuin kuukautiset. Vasta siinä vaiheessa äiti ymmärsi, että ehkä mulla on oikeasti ollut kipuja kun kerroin etten tarvinnut epiduraalia tms. kun kipu oli samaa luokkaa kuukautiskipujen kanssa niin on tottunut.

Miten ihmeessä ihmiset voi olla tälläisiä, että jos minulla ei ole ollut kipuja, ei niitä voi olla sullakaan? Hirveitä äitejä, ei anneta ottaa särkylääkettä, kun en minäkään niitä ole tarvinnut.  Onneksi itsellä oli menkkakipuja niin oikein hyvin ymmärsi, että niitä voi olla myös tyttärellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun neuvoni ei ehkä ole parhaimmasta päästä, mutta suosittelen e-pillereitä. Sitten syöt pillereitä muutaman kuukauden putkeen. Pidät esim. 6 menkat vuodessa. Ei ehkä paras ratkaisu, mutta itselläni oli myös se tilanne, että särkylääkkeet eivät auttaneet, tamppooni tuli viidessä minuutissa täyteen ja yösiteistä tuli saman tien yli...

Nyt lähemmäs nelikymppisenä tilanne on rauhoittunut huomattavasti. Vuoto on paljon vähäisempää, helvetillisiä kramppeja on ehkä muutaman kerran vuodessa. Siis tietysti kipuja on, mutta ne pysyvät kurissa parilla 500:lla. Joten tilanne tulee varmaankin sinullakin helpottumaan sitten joskus.

Kerron tähän alle oman kokemukseni minipiklereistä jotka on kuitenkin eri asia.

Ennen kuukautiset kesti kolme neljä päivää, ekana päivänä vähän vatsaa vihloi. Pillerit aloitettua vuoto kestää yli viikon ja kivut kaataa sänkyyn. Joillain nekin auttaa mutta sama kaikessa hormooniehkäisyssä, se on yksilöllistä. Kokeilla tietysti kannattaa.

Vierailija
24/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli myös kovat menkkakivut. Ne helpotti vasta, kun ensimmäinen lapsi syntyi. Sen jälkeen en ole kipulääkkeitä tarvinnut.

Vierailija
25/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän kuin raskauspahoinvointi. Harva ymmärtää, joka ei ole itse kokenut samaa. Minäkin kärsin kovista menkkakivuista ja tuntuu ettei tuskaani ymmäretä. Sama kuin raskauspahoinvointi "Ai miten niin et voi olla töissä? Ollaanpa sitä niin herkkiä.."

Vierailija
26/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotku ihmiset elää sellaisissa näkymättömissä laatikoissa, joissa näkevät vain sen laatikon sisäpuolella olevat asiat. Toisinsanoen, eivät ymmärrä että joku toinen voi kokea jonkin asian eri tavalla kuin itse kokee.

Onhan täällä ketjuja siitäkin, miten synnytyksessä ei saisi huutaa vaan pitää olla ihan hiljaa, että ei se nyt niin kipeää käy että pitäis kiljua, hyshys nyt kaikki. Menkkakivut ehkä aika pientä tuohon verrattuna.

Laatikkoihmiset,raivostuttavan kiehtova ilmiö.

No sait kuitenkin mahtumaan taas sen vähättelyn tuohon viestiin... Menkat ei ole pientä koska niitä joutuu kestämään joka kuukausi, synnyttää ei tarvitse koskaan jos ei halua

Vierailija
27/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskivut kovimmillaan ovat hyvin lähellä synnytyskipuja, huomasin tämän itsekin.

Poltot 15 tuntia ennenkuin varsinainen synnytys alkoi,

olivat samaa luokkaa kuin kuukautiskivut 2-3 päivää ennenkuin menkat alkavat vähetä viimeisten 5:n vuotopäivän ajan.

Kuukautiskivut olivat hirvittävät 13-30-vuotiaana. Aina en halunnut ottaa vahvaa särkylääkettä yöksi, vaan päätin nukkua ilman.

Joskus olin yöllä vääntelehtinyt ristiselän poltteessa niin, että kyljissä oli aamulla pitkät ihonalaiset verenpurkaumat.

Kivut vähenivät hiukan yli 3-kymppisenä, mutta edelleenkin, nyt 4-kymppisenä kuukautiskivut ovat kauheat. Synnytys ei niitä vähentänyt.

Olen kateellinen niille 13-50-vuotiaille naisille, jotka tältä painajaiselta säästyvät.

Vierailija
28/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat vatipäitä, kun ei minulla niin ei muillakaan , eiiiii....

Vierailija
29/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas... En minäkään kova kipuisena voi vaatia kivuttomia menkkaajia hyppäämään minun kenkiini ja tuntemaan kipuani, eihän hän tiedä miltä se kipu tuntuu niin ei hän myöskään välttämättä siitä ymmärrä. Ei mene tunteisiin jos kysytään kysymyksiä kivusta.

Vierailija
30/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku ihmettelee, että maa kantaa päällään idiootteja?

Vierailija
31/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun neuvoni ei ehkä ole parhaimmasta päästä, mutta suosittelen e-pillereitä. Sitten syöt pillereitä muutaman kuukauden putkeen. Pidät esim. 6 menkat vuodessa. Ei ehkä paras ratkaisu, mutta itselläni oli myös se tilanne, että särkylääkkeet eivät auttaneet, tamppooni tuli viidessä minuutissa täyteen ja yösiteistä tuli saman tien yli...

Nyt lähemmäs nelikymppisenä tilanne on rauhoittunut huomattavasti. Vuoto on paljon vähäisempää, helvetillisiä kramppeja on ehkä muutaman kerran vuodessa. Siis tietysti kipuja on, mutta ne pysyvät kurissa parilla 500:lla. Joten tilanne tulee varmaankin sinullakin helpottumaan sitten joskus.

Minulla taas vuoto väheni ja kivut hävisi kun rupesin syömään 2-3 pilleriliuskaa putkeen, ennen oli järkyttäviä ohivuotoja ja nukkuminen oli vaikeaa ja ahdisti liikkua yleisillä paikoilla menkkojen aikaan. Nyt taas vähän vuotoa ja harvoin kipua (:

Vierailija
32/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset naiswr toetävät wttä eivät ne kivut niinn kobia ole mutta miehet eivät tieetenkään voi tietää onneksii eivät kodke se caan lisäiai naisvihaa josta mujtenoikn saa rsiä ebenmäb kuin menkoista

Vierailija
33/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko hankkia reseptilääkkeet? Jos ei normilääkkeet auta.

On jo, mutta ei niistäkään aina apua ole. :/

Ap

Minkä ikäinen olet? Nuori? Aika monella tuntemallani, itseni mukaanlukien, kivut ovat helpottaneet iän myötä. Toivottavasti näin sinullakin. Jos ei, olisiko joku hormonaalinen ehkäisy apu (esim. hormonikierukan myötä jää kuukautiset käytännössä pois)?

Olen 26-vuotias ja mulla on mirena ollut nyt vuoden ja edelleen menkat on kipeät, joskaan ei yhtä runsaat kuin ennen. Ennen mirenan laittoa söin useamman vuoden pillereitä.

Ap

Vierailija
34/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on vaan heikompia. Saahan sen tiedostaa.

Vierailija
35/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikompia? Millä tavalla?

Ap

Vierailija
36/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eiköhän se tarkoittanut tuntemaan empatiaa muita kohtaan :D

Vierailija
37/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eiköhän se tarkoittanut tuntemaan empatiaa muita kohtaan :D

Jotkut vaan on tunneköyhiä.

Vierailija
38/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, mulla on ollut aina sama tilanne, niin tajuttomat kivut että taju meinaa lähteä ja joskus lähteekin.

Pari vuotta sitten tulin allergiseksi särkylääkkeille. Voit kuvitella miten hauskaa se oli... Noh, oli pakko keksiä muita keinoja ja keksinkin.

Kuumavesipullo mahan kohdalle koko menkkojen ajaksi, aina kun on kotona. Jo ennen kuin kivut alkavat. Lisäksi samaan aikaan elämässä kokeilin jättää sokerin ja gluteenin kokonaan pois ruokavaliosta ja yllätys yllätys menkkakivut väheni :O Lisäksi luin että masturbointi voisi helpottaa kipuja ja itselläni tästä on ihan apua. Syön magnesiumia myös.

Tsemppiä!

Vierailija
39/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos asettaisit kysymyksen näin: Miksi jotakuta kiinnostaisi toisen ihmisen menkkakivut?

Vaikea ymmärtää, miksi ketään kiinnostaisi toisen menkkakivut niin paljon että niitä kommentoi. Vaikea tosin ymmärtää sitäkään, miksi ketään kiinnostaa toisen mielipide niin paljon että miettii sitä miksi toinen kommentoi niitä menkkakipuja.

Suurin ongelmahan tässä on ne menkkakivut. Ne ei kuulu muille, mikä tarkoittaa myös sitä ettei niistä kannata avautua muille kuin silloin kun on välttämätön pakko. Esim. lekurille ennemmin kuin työpaikalla pomolle tms.

Vertaistuesta voi saada tukea, mutta heiltä joilla ei ole omaa kokemusta ei kannata odottaa mitään tukea.

Tärkeintä on selvitä niistä kivuista siihen hetkeen kun ne eivät enää ole ongelma. Etsiä keinoja joilla ongelma helpottuu ja tarvittaessa luoda tukiverkosto joka auttaa silloin kun tilanne on päällä. Ei kannata uhriutua ja leimautua sairaaksi ja valittajaksi. Se leima jää loppuelämäksi ja se karkoittaa ihmiset ympäriltä tehokkaammin kuin mikään.

Ugh. Ei muuta. Sä selviät.

Vierailija
40/51 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, mulla on ollut aina sama tilanne, niin tajuttomat kivut että taju meinaa lähteä ja joskus lähteekin.

Pari vuotta sitten tulin allergiseksi särkylääkkeille. Voit kuvitella miten hauskaa se oli... Noh, oli pakko keksiä muita keinoja ja keksinkin.

Kuumavesipullo mahan kohdalle koko menkkojen ajaksi, aina kun on kotona. Jo ennen kuin kivut alkavat. Lisäksi samaan aikaan elämässä kokeilin jättää sokerin ja gluteenin kokonaan pois ruokavaliosta ja yllätys yllätys menkkakivut väheni :O Lisäksi luin että masturbointi voisi helpottaa kipuja ja itselläni tästä on ihan apua. Syön magnesiumia myös.

Tsemppiä!

Täältä myös kannatus orgasmeille! Auttaa ainakin pikkuisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan