Naapuri edelleen polttaa jouluvaloja. Lähemmäs 5kk päällä jo ollut, 24h.
Eivoi kuin ihmetellä. Siellä vissiin joku masentunut asuu, kun ei jaksa sammuttaa.
Kommentit (54)
Vitun naapurin kyttääjät. Ymmrrätkö itse miten vastenmielinen olet? Tervepäinen ihminen elää omaa elämää eikä seuraa naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Nainen23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä?
Esimerkiksi sitä, että meillä on jo nyt suomessa pulaa sähköstä näin talviaikaan. Aloitteilla on ehdotus, että Suomeen tulisi voimaan kiertävät sähkökatkot sähkön säästämiseksi. Ei ihan kauheasti enää tarvihtis yötäpäivää poltella jouluvaloja.
Eiköhän nyt vaan ihan suosiolla pistetä vielä alulle kaksi uutta ydinvoimalaa, sen verran meillä olisi tarvetta.
Sanotaanko nyt näin kärjistetyn provosoivasti, että jos vaikka aloitettaisiin siitä että jokainen mamma sammuttaisi ne ulkovalonsa edes päivän ajaksi, niin pienillä teoilla saatettaisiin saada pienenettyä ulkomailta tulevan sähkön määrää ja myös samalla sitä omaa sähkölaskua.
Heh, mä otin just eilen viimeiset "jouluvalot" keittiön ikkunasta - sellaiset valokranssit. Ne on ollu kivana "yövalona", kun on ollut pimeää. Kuopuksen huoneessa on vieläkin sellaiset "lumipallot" joissa on valot - juurikin yövalona. Niissä on just sopiva valo, kun ei halua nukkua ihan pimeässä.
Eikä meillä olla masentuneita tai muutenkaan syrjäytyneitä...
Ollaan niin masentuneita, että meillä on kesälläkin partsilla ulkovalosarja. Se on aika kivan näköistä kun hämärinä kesäiltoina ja pimeinä syysiltoina on parvekkeella tunnelmavalaistus eikä tarvitse sählätä kynttilöiden tms kanssa. Ei masenna silloin yhtään, kun vaan nautitaan ledeistämme.
Meilläkin vielä jotain on, mutta ne ei tosin ole jouluvaloja.
Jaa niin on meilläkin vielä pihavalot, täällä on kuitenkin vielä luntakin ja ihan talvi. Eivät näytä yhtään hölmöiltä kun iltaisin kuitenkin tulee pimeääkin. Varmaan jos ensi viikolla se lämpöaalto tulee niin otan ne pois.
Mutta mepäs ollaankin niin masentuneita että kääritään itsemme jouluvalosarjaan ja maataan ihan hiljaa. Siinä tulee samalla sähköhoito, valohoito ja käärehoito. Tehokasta!
Nainen23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä?
Esimerkiksi sitä, että meillä on jo nyt suomessa pulaa sähköstä näin talviaikaan. Aloitteilla on ehdotus, että Suomeen tulisi voimaan kiertävät sähkökatkot sähkön säästämiseksi. Ei ihan kauheasti enää tarvihtis yötäpäivää poltella jouluvaloja.
Vahva veikkaus että aloitteen tasolle jääkin..
Mikäs siinä, jos tykkää. Itse kuulun niihin, jotka riisuu kaikki joulun koristeet loppiaisena ja alkaa toivorikkaana odottamaan kevättä. Alkaa jouluvalot masentamaan mitä enemmän luonnonvalo lisääntyy. Sitten taas marraskuun lopussa virittelen valoja ihan joulufiiliksissä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa niin on meilläkin vielä pihavalot, täällä on kuitenkin vielä luntakin ja ihan talvi. Eivät näytä yhtään hölmöiltä kun iltaisin kuitenkin tulee pimeääkin. Varmaan jos ensi viikolla se lämpöaalto tulee niin otan ne pois.
Niin. Pihavalojahan ei voi pitää päällä jos on LÄMMINTÄ!
Varmaan samat ihmiset eivät voi myöskään käyttää heijastinta, JOS EI OLE LUNTA!
Minua ottaa päähän ihmiset jotka kuvittelevat että asioita voi tehdä vain oikein tai väärin ja kaikki muut tekee väärin jos tekevät toisin kuin itse.
Riippuu siitä, miten jouluvalo määritellään. Itse käytän kranssin muotoista valosarjaa ympäri vuoden keittiön pöydän yläpuolella, koska siitä tulee kivan tunnelmallinen valo. Samoin mulla on kolme erivristä paperinarupallovalosarjaa kolmella ikkunalla tuomassa tuneelmaa illan hämärtyessä. Mikään noista ei ole mulle jouluvalo, vaan joulun aikaan lisään vielä kynttelikköjä, valotähtiä, valoporon yms.
Meidänkin naapurilla "karnevaali"valot ja iso valoporokin vielä loistaa.
Meidän naapuri kans, yks Eeva nimeltään, eläkkeellä oleva opettajanavustaja poltteli adventtikynttelikköä vielä viime juhannuksena sekä siitä eteenpäin syksyynkin. Ei sen vit**umaisempaa ihmistä muuten kyllä ole ja toisten asioita kyttäilevämpää. Eli syynä ei ainakaan liika joulumieli :(