Tänään kävi vähän sääliksi kirppismyyjä
Tosiaan, tein älyttömän hyvän löydön: Kummituslinna-pelin. Moni varmaan muistaa pelin. Tästä pakkauksesta ei puuttunut ainuttakaan osaa ja se oli todella hyvässä kunnossa, tuskin on pelattu paljoa. Netissä nämä ovat hinnoissaan, halvimmillaan olen löytänyt neljälläkympillä. Minä maksoin tuosta kolme euroa. Ei varmaan myyjä tiennyt, millainen arvo tuollakin pelillä on.
Vielä kun löytäisi Pekingin mysteerin noin halvalla.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä pääsi eroon turhasta tavarasta ja ostajakin on tyytyväinen löytöönsä. win-win tilanne :) Itse myyn myös kirpparilla tavaraa halvalla, koska haluan niistä eroon ja vaihtoehtona on heittää ne roskiin.
Vanha kunnon kirpparihenki kunniaan! Jes!
Minä olen kirppistellyt 90-luvulta asti, ja itse asiassa se "vanha kunnon kirpparihenki" oli sitä, että tavaralla oli vielä jotain arvoa ;) Ei mitään trokaamista, mutta ei myöskään sellaista, että kaikki laadukas tavara pitäisi saada puoli-ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin kirppiksoeltä Mulberryn hyväkuntoisen klassikkolaukun, 2,5 €.
Joku tyhjäsi komeroitaan.
Sure. Näitä klassikkolaukkuja pyörii kirppikset pimeinään. Aasia-kopioita nimittäin. Googlettele sarjanumero siitä veskastas.
Ja minä olen saanut ilmaiseksi tavaroita joista pyydellään jopa 50€ käytettyinä (Muumi juttuja). Antajat vielä tienneet kyllä arvon :) Ihan käyttöön tullu, en ole myyny ahneuksissani eteen päin enkä ole niin köyhä, että olisin niitä tarvinnut. Jotkut vaan haluaa eroon!
WraithTodd kirjoitti:
Tosiaan, tein älyttömän hyvän löydön: Kummituslinna-pelin. Moni varmaan muistaa pelin. Tästä pakkauksesta ei puuttunut ainuttakaan osaa ja se oli todella hyvässä kunnossa, tuskin on pelattu paljoa. Netissä nämä ovat hinnoissaan, halvimmillaan olen löytänyt neljälläkympillä. Minä maksoin tuosta kolme euroa. Ei varmaan myyjä tiennyt, millainen arvo tuollakin pelillä on.
Vielä kun löytäisi Pekingin mysteerin noin halvalla.
Fish in a pond, busy busy, lots to do, here and there. Dry as a desert outside, no place to go. Eat up, get stronger, think and hope, think and hope. Don't look now! Oh, keep dreaming. There must be some other reason for your existence. Defiance tastes like life itself. No river. No water. Die in the desert. Dirt is all around. The harvest moon is rising. Wraith are never-ending. I know the future. Come inside. I'll show you your destiny... John Sheppard.
Itse olen myynyt tupperwaren käyttämättömiä kippoja ja kappoja korkeintaan 5€:n hintaan. Siellä mammat tappeli tavaroista jo ennenkuin sain pöytää kuntoon. Mulla oli funktio päästä tavarasta äkkiä eroon, se kyllä onnistui.
Hinta oli ihan kohdallaan. Itselläni oli tuo peli lapsena. Paskempaa peliä saa hakea. :D
Jaa, facebook-kirppiksillä oon nähnyt monesti myytävän tuota kummituslinna-peliä muutamalla eurolla. Eipä tullut mieleen, että niillä jotain arvoa on. Multakin tuo peli löytyy.
Parempi systeemi on Espanjassa. Siis sellaisen tavaran suhteen mistä todellakin haluaa vaan päästä eroon. Siellä jätetään paljon roskiksen viereen aivan hyviä huonekaluja, vaatteita ym. Itse kun siellä asuimme löysin monta pussillista tosi kivoja mekkoja ja osan otin käyttööni, henkarissa roikkuva pieni pusero hintalappuineen lähti tyttärelleni viemisiksi. Joskus löytyi tarroja ja askarteluun kaikenlaista.
Siellä yhteisöllisyys on se juttu ja se näkyy aivan kaikessa, ainakin noissa pienemmissä kylissä.
Mekin veimme mieheni kanssa yhtä puista sohvaa/penkkiä ulos ja tarkoituksena raahata se ihanuus roskikselle odottamaan uutta omistajaa. Ei päästy rappusta edes kunnolla ulos kun jo paikalliset kysyi, että minne sitä viemme ja halusivat sen sitten itselleen. Jatkoivat kantamista siitä eteenpäin eikä meidän tarvinnut mennä edes roskikselle saakka. :)
Penkki oli täyttä puuta ja todella kaunis, mutta se ei mahtunut meille ja olimme itse sen saaneet. Sellainen myytäisi täällä Torilla n.120€:lla ihan helposti. Oli kuin puinen (kauniit muodot ja koristeelliset kaiverrukset)minisohva.
Siellä vaan ei rahalla kauppaa paljo tehdä, ei muuta kun torilla ja kaupassa. Kaikki muu menee mieluummin vaihto-periaatteella ja vaihto voi olla esineen sijaan myös palvelus.
Samalla näistä ihmisistä tuli ystäviä ja tuttuja ja se on rahaa arvokkaampaa,.
Koskaan, ei koskaan jäänyt pulaan vaan ihan aina autetaan toisia. Tokin he, ketkä eivät ole paikallisten kanssa tekemisissä, jäävät väkisinkin tuon yhteisöllisyyden ulkopuolelle. Usein kielimuuri, pelko tai epäluulo jne. jättävät ns.hajuraon paikallisen ja tulokkaan väliin.
Kuitenkin tuo yhteisöllisyys olisi tervetullutta myös tänne Pohjolaan! Ei tarvittaisi kaikenmaailman järjestöjä ym viemään mitään kuluja välistä vaan avun antoa voi harrastaa aivan lähtien omasta taloyhtiöstä, jättämällä rappuun ilmoitus ja yhteystiedot. Ostin esikoiselleni vaunut niin, että näin ne kerrostalon kellarissa, jätin lapun rappuun, että kiinnostaisi ja numeroni. Näin ostin vaunut ja sopuhintaan vieläpä.
Enemmän alkeellista laputtamista ja ilmoituksia kaupan seinille, eikä pelkkiä facen ryhmiä. :))
Vierailija kirjoitti:
Meidän äitee harrastaa tätä myös. On myynyt luvatta monen tonnin arvosta vanhoja Nintendo-pelejä ym. tavaroitani ykköseuroilla.
Jos olet jättänyt tavaroitasi lapsuuden kotiisi, luulen, että äidilläsi on joku velvollisuus huolehtia romuistasi ja niiden mahdollisesta aiheuttamista kuluista [vuokra], niin äitisi on toiminut aivan oikein. Jokainen huolehtikoon itse romuistaan.
Olen joskus tehnyt virheostoksia, jotka ovat jääneet käyttämättä ja harmittamaan. Myymisessä on niin iso vaiva ja siitä saatava hinta niin alhainen, että yleensä annan mieluummin ilmaiseksi jollekin tarvitsevalle.
Joskus virhe ottaa sen verran aivoon tai hävettää, että olen rikkonut tavaran ja heittänyt roskiin, ettei kukaan pääsisi hyötymään virheestäni. Tiedän, se on tyhmää niin taloudellisesti kuin ympäristönkin kannalta, mutta väkivalta elotonta esinettä kohtaan vähän lieventää harmistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissakin muissa maissa tavarat vain lahjoitetaan kirppareille,
Mä asun Tanskassa ja teemme juuri noin. Lahjoitamme tavarat kirkon kirpparille ja sieltä ne myydään tuoton mennessä hyväntekeväisyyteen. ---
Miljoona kertaa parempi systeemi kuin suomalaiset kirpparit. 👍🏻
Luuletteko tosissanne, ettei Suomessa ole (esim. kirkon) kirppareita, joille voi lahjoittaa ilmaiseksi? Oletteko ihan yksinkertaisia?
Olen vienyt muutaman kerran tavaroita tuohon paikalliselle hyväntekeväisyyskirpparille. Koskaan en ole kuullut kiitoksen sanaa. Olen ihmetellyt, että mitä tolloja ne työntekijät (vapaaehtoiset?) oikein ovat. On niin noloa, etten vie enää.
"Joo, jätä siihen, " ainoa kommentti.
Itselläni on jäänyt jotenkin ajatukseksi että kirpparilla myydään voittoa ajatellen. Tälläkin suunnalla kirpparipöydät maksavat sen verran että en minä ainakaan huvin vuoksi ottaisi pöytää ja myisi tavaraa. Ehkä sitten olen sen verta persaukinen. Muussa tapauksessa olisin kait itsekin vienyt kirpparille vaikkapa lasten vaatteita mutta jos niistä saa noin 50 senttiä kappale niin ei maksa vaivaa edes se hinnoittelu. Kun eivät ole merkkiä (minirod ja mitä lie) niin eivät mene kaupaksi vaikka ei olisi kertaakaan edes käynyt päällä (kokemusta Facen kirppareilta).
Mutta juu, Kummituslinna-peli on hinnoissaan. Loosin muiden tuotteiden perusteella ei varmaan ollut kauhea nuori myyjä eli ehkä myi vintiltä löydettyjä tavaroita pois rahan toivossa. Tai sitten vain sen takia että halusi päästä eroon. En minäkään tuon pelin arvoa olisi tietänyt jos en olisi jo vuosia etsinyt halvalla mutta kukkaro ei oikein antanut myöten maksaa liki viittäkymppiä pian 30 vuotta vanhasta pelistä . Tai olisin mutta...
Iloa on riittänyt paljon. Omat lapseni rakastuivat tuohon peliin ja sitä on pelattu joka ilta. Niin jännittävää kun olet punaisilla jalanjäljillä ja joka joku tiputtaa sen pääkallon. Ja jopa tuon 10veen mielestä tosi kiva peli. Onhan siinä kummituksia ja kaikkea. Kerrankin hän oikein pyytää että pelattaisiinko lautapeliä.
Pekingin Mysteerin haluaisin vielä. Löysin sen 35 eurolla mutta myyjä ei vastannut onko siinä kaikki osat tallella. Tuskin tuohon hintaan. Täydellisenä maksaa melkein 70e (mitä viimeksi katsoin). Siinä on myös aivan mahtava peli ja se tuo mieleen oman lapsuuden. Ehkä sitä on joku päivä oikeasti maksettava noin paljon, tuskin käy niin hyvää tuuria että löydän sen kolmella eurolla kirpparilta. Tai edes kympillä. Tai kahdella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä pääsi eroon turhasta tavarasta ja ostajakin on tyytyväinen löytöönsä. win-win tilanne :) Itse myyn myös kirpparilla tavaraa halvalla, koska haluan niistä eroon ja vaihtoehtona on heittää ne roskiin.
Vanha kunnon kirpparihenki kunniaan! Jes!
Tätä soisi näkevänsä enemmänkin. Ihan liikaa nykyään toista äärilaitaa, eli kysellään ihan järjettömiä hintoja puhkikulutetusta tavarasta.
Minä en ole vuosiin jaksanut myydä mitään kirpparilla vaan vien ylimääräiset Konttiin. Meneepähän edes joku euro hyvään tarkoitukseen sen lisäksi, että itse pääsen turhasta tavarasta eroon.
Hyvään :D, kontti on SPR:n ja mietippä mitä hyvää ne muka tekee, etdnkin Suomessa
No kerro sinä, mitä pahaa se tekee?
Edesauttavat suomalaislasten seksuaalista hyväksikäyttöä ja raiskauksia. Noin niin kuin esimerkiksi.
Meidän äitee harrastaa tätä myös. On myynyt luvatta monen tonnin arvosta vanhoja Nintendo-pelejä ym. tavaroitani ykköseuroilla.