En löydä vanhaa aloitustanu, mutta ei tule nyt vauvaa minulle. -se 44-vuotias
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Miehiä tulee ja miehiä menee, lapset pysyvät. Älä nyt mene tekemään sitä aborttia, henkisesti siitä ei selviydy koskaan. Anna vaikka ennemmin se vauva adoptioon ja tee joku lapseton onnelliseksi!
Miten voit ajatella, että ei-toivotun raskauden keskeyttämistä katuu aina vaan, eikä siitä ikinä selviydy? Ei-toivotun raskauden keskeyttäminen voi olla jopa helpotus!
Vierailija kirjoitti:
Että terkkuja vaan teille, jotka reilu nelikymppisenä hankitte vielä lapsia, katsokaa sitten, että teidän nuorimmainen ei joudu liian nuorena liian isojen asioiden kanssa tekemisiin.
Koulukaverini kuoli uusiutuneeseen rintasyöpään 38-vuotiaana. Suremaan jäi kolme pientä lasta ja päälle 60-vuotias mies. Tekikö hän väärin, kun rakastui liian vanhaan mieheen ja sai lapset 30+-vuotiaana? Olisihan hänen pitänyt tietää, että kuolee rintasyöpään jo alle 40-vuotiaana.
Ehdin saamaan lapsen reippaasti yli 42 v. Mies oli muutamia vuosia nuorempi, mentiin aluksi naimisiin ja muutaman vuoden kuluttua sain kauan toivomani vauvan. Paljon olisin todella menettänyt ellen olisi saanut lasta. Tosin en olisi tiennyt edes kuinka paljon olisin menettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele. Olisihan se aikamoista...52 lapsen mennessä kouluun, 64 ylppäreiden aikaan...Ja kaikki yksin.
Voimia ap:lle tulevaan.Mikä tuossa nyt aikamoista on. Itse olin 53 v, kun lapsi meni kouluun.
Aiemman aloituksen perusteella AP kaipailee jo omaa aikaa, hänellähän oli isompia lapsia. Tekemällä iltatähden 45-vuotiaana sitä saa odotella eläkeikään saakka, ja AP ei ilmeisesti ole halukas siihen?
Minä olen iltatähti. Äitini oli 44 kun synnyin, kun olin juuri ja juuri kahdenkymmenen, äitini kuoli. Sairasti sitä ennen seitsemän vuotta, ja minä tietenkin nuorimmaisena ja vielä kotona asuneena olin kouluni ohella käytännössä myös omaishoitaja. Isäni on saman ikäinen kuin yleensä tämän ikäisten isovanhemmat ovat ja kunto huononemaan päin. En mitenkään toivo omaa nuoruuttani kenellekään. Että terkkuja vaan teille, jotka reilu nelikymppisenä hankitte vielä lapsia, katsokaa sitten, että teidän nuorimmainen ei joudu liian nuorena liian isojen asioiden kanssa tekemisiin.
sinua ei olisi jos äitisi olisi tehnyt abortin.
Vierailija kirjoitti:
Ehdin saamaan lapsen reippaasti yli 42 v. Mies oli muutamia vuosia nuorempi, mentiin aluksi naimisiin ja muutaman vuoden kuluttua sain kauan toivomani vauvan. Paljon olisin todella menettänyt ellen olisi saanut lasta. Tosin en olisi tiennyt edes kuinka paljon olisin menettänyt.
Apllä on lapsia. Ihan eri tilanne jota ei voi verrata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan tulet katumaan asiaa. Itse tein abortin ollessani 44-vuotias. Tästä on aikaa kymmenen vuotta, mutta kadun asiaa edelleen joka päivä. Suren asiaa ehkä sen takia niin paljon, että se oli minun viimeinen mahdollisuus saada lisää lapsia. Olet jo sen ikäinen, että mieti vielä kerran. Toista tilaisuutta ei välttämättä enää tule.
Ja jokaisen naisen haave on saada lisää lapsia, jopa ei-toivottuja?
En ole niin väittänyt missään. Edellisessä aloituksessa ap kertoi, että hän haluaa pitää lapsen ja nyt taas epäröi, joten kerroin hänelle vain omakohtaisen kokemukseni. Jokainen kuitenkin tekee tälläisen päätöksen itse.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä tulee ja miehiä menee, lapset pysyvät. Älä nyt mene tekemään sitä aborttia, henkisesti siitä ei selviydy koskaan. Anna vaikka ennemmin se vauva adoptioon ja tee joku lapseton onnelliseksi!
Ja höpön höpö.
Kun on perusteltu syy miksi lapsi ei ole tässä kohtaa hyvä juttu, asia ei jää painamaan. Tässä syy oli perusteltu: jokainen lapsi ansaitsee syntyä toivottuna molemmille vanhemmille ja ehkäisystä oli huolehdittu joka siis petti.
Vierailija kirjoitti:
Älä tee sitä. Tulet vielä katumaan varmasti vanhoilla päivilläsi ja jossittelemaan. Tämä lapsi on tarkoitettu sinulle, ota hänet vastaan suurena ihmeenä ja lahjana. Pyydä apua neuvolasta.
Miksi ihmeessä täysin vieraat ihmiset yrittää painostaa suuntaan tai toiseen näinkin tärkeässä päätöksessä? Ja me ei olla missään kehitysmaassa vaan naisella vapaus valita.
On moraalitonta yllyttää toinen tekemään abortti. Se on kuitenkin aina ja joka tapauksessa eräänlaista tappamista.
Inhottava asia tuo itsemääräämisoikeus. 😛
Älä murhaa viatonta!!!!!!!!!!!!!
Kadut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tee sitä. Tulet vielä katumaan varmasti vanhoilla päivilläsi ja jossittelemaan. Tämä lapsi on tarkoitettu sinulle, ota hänet vastaan suurena ihmeenä ja lahjana. Pyydä apua neuvolasta.
Miksi ihmeessä täysin vieraat ihmiset yrittää painostaa suuntaan tai toiseen näinkin tärkeässä päätöksessä? Ja me ei olla missään kehitysmaassa vaan naisella vapaus valita.
Ymmärtääkseni ap teki tämän aloituksen juuri saadakseen erilaisia näkemyksiä ja vastauksia siihen mitä hän tekisi. Jos hänellä olisi ollut selvät sävelet asian suhteen, ei olisi ollut tarvetta kirjoittaa tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apllä on lapsia. Ihan eri tilanne jota ei voi verrata.
sulla on jo lapsia niin en alkaisi enään tuossa iässä tekemään, mulla oli eriasia kun ei ollut lasta. En vaan ollut halunnut aiemmin.
Jos mies voisi tulla raskaaksi, niin tuskin kukaan syyllistäisi abortista. Miettikää nyt jo miesflunssaa, miten kurjaa se on miehelle, mutta nainen kyllä synnyttää ja hoitaa ja kestää. Just. Onhan siellä jossain kehittymässä uusi elämä, mutta entä sen naisen koko elämä, jos ei halua enää lapsia? Pitäisikö se sterilisaatio tehdä helpommin saatavaksi, jotta näitä tilanteita ei tulisi enää? Miehet voisivat yhtä lailla osallistua niihin talkoisiin, jos ei isyys kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies voisi tulla raskaaksi, niin tuskin kukaan syyllistäisi abortista. Miettikää nyt jo miesflunssaa, miten kurjaa se on miehelle, mutta nainen kyllä synnyttää ja hoitaa ja kestää. Just. Onhan siellä jossain kehittymässä uusi elämä, mutta entä sen naisen koko elämä, jos ei halua enää lapsia? Pitäisikö se sterilisaatio tehdä helpommin saatavaksi, jotta näitä tilanteita ei tulisi enää? Miehet voisivat yhtä lailla osallistua niihin talkoisiin, jos ei isyys kiinnosta.
Sterilisaatio pettää useammin kuin moni ehkäisy.
Harmi kun eksyin palstalle. Meni sunnuntai pilalle. Nyt se vauva on imetty ulos ja murskattu veriseksi massaksi. Ap voi nyt ottaa omaa aikaa ja suunnata illalla vaikka lähiöpubin karaokeen. (:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele. Olisihan se aikamoista...52 lapsen mennessä kouluun, 64 ylppäreiden aikaan...Ja kaikki yksin.
Voimia ap:lle tulevaan.Mikä tuossa nyt aikamoista on. Itse olin 53 v, kun lapsi meni kouluun.
Aiemman aloituksen perusteella AP kaipailee jo omaa aikaa, hänellähän oli isompia lapsia. Tekemällä iltatähden 45-vuotiaana sitä saa odotella eläkeikään saakka, ja AP ei ilmeisesti ole halukas siihen?
Minä olen iltatähti. Äitini oli 44 kun synnyin, kun olin juuri ja juuri kahdenkymmenen, äitini kuoli. Sairasti sitä ennen seitsemän vuotta, ja minä tietenkin nuorimmaisena ja vielä kotona asuneena olin kouluni ohella käytännössä myös omaishoitaja. Isäni on saman ikäinen kuin yleensä tämän ikäisten isovanhemmat ovat ja kunto huononemaan päin. En mitenkään toivo omaa nuoruuttani kenellekään. Että terkkuja vaan teille, jotka reilu nelikymppisenä hankitte vielä lapsia, katsokaa sitten, että teidän nuorimmainen ei joudu liian nuorena liian isojen asioiden kanssa tekemisiin.
No tilanteesi n kyllä harvinainen poikkeus. Äitisi sairastui alle 6-kymppisenä ja kuoli vähän päälle sen. Yleensä tuossa iässä ollaan työelämässä, matkustellaan, mökkeillään, harrastetaan jne. Itse sain lapsen yllätyksenä päälle 40-vuotiaana. Harrastan liikuntaa, syön terveellisesti, kukaan ei koskaan edes arvaa, että olen jo näin "vanha". Äitini on ollut jaksava mummi, vaikka on kohta 80. Ja lapsellekin on etu, että äiti on jo jalat maassa, eikä nuori, jolla uran luonti kesken ja vapaa-ajat pitää bilettää. Ja hermotkin on jo venyneet tällaisella vanhuksella. Lapsella on ihan leppoisa koti. Ja ilman miestä moni asia vain helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun eksyin palstalle. Meni sunnuntai pilalle. Nyt se vauva on imetty ulos ja murskattu veriseksi massaksi. Ap voi nyt ottaa omaa aikaa ja suunnata illalla vaikka lähiöpubin karaokeen. (:
Oletpa lapsellinen. Siitä ei ollut missään kohtaa kyse.
Nämä kommentit pohjautuvat siihen aiempaan keskusteluun, josta selvästi kävi ilmi että sydämessään ap:sta ei ole abortintekijäksi, sydämessään hän jo valmistautui vauvan tuloon vaikka järki harasi vastaan.