Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät, miten saatte ajan kulumaan?

Vierailija
09.03.2017 |

Tuun hulluksi kun en saa töitä. En jaksa lukea koko päivää ja ulkona sataa vettä tai räntää. Asun yksin. En osaa tehdä käsitöitä. Miten muut vastaavassa tilanteessa saatte aikanne kulumaan?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyden viat:

- huono taloudellinen tilanne

- mahdollisesti kohdalle osuva vittumainen työvoimaviranomainen

Vierailija
22/33 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntuu koko ajan olevan jotain tekemistä, välillä mietin, miten tähän kokoaikaduunin saisi edes mahtumaan.

Mää auttelen mun vanhaa vanhempaani paljon, hoidan hänenkin asiat /huushollin kokonaisuudessaan, lenkitän koiraani, kuntoutan selkääni - se vaatii ajallisesti paljon lihaskunnon harjoittamista ja vastapainona venyttelyä ja liikkuvuuden lisäämistä, esim joogaa, laitan paljon ruokaa, luen, oma perhe vaatii osansa.. lisäksi autottomana matkat joka paikkaan vievät jo ison siivun vuorokauden tunneista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöitä piisaa, talo ja mökki ja kaksi valtavaa pihaa. Lapset kahdessa eri koulussa, on myyjäisiä, leirikouluja ja vappudiscoja. Valvon myös koulutyötä menestyksekkäästi. Kaksi koiraa vie paljon aikaa.

Päivät ihan täynnä! Nyt juuri suunnittelen mökin pihasuunnitelmaa taas askelen eteenpäin. Toukokuu menee pihatöissä ja autotallin raivauksessa ja varmaan pitää taas ottaa kirppispöytäkin😄

Vierailija
24/33 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"asun yksin", "vastaavassa tilanteessa". Liian vaikea ymmärtää?

Vierailija
25/33 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen yksianasuva työtön. Olen niin luova että harvemmin tylsistyn, pikemminkin päinvastoin ja nyt pystyn hengityömään kun olen valtava stressaaja ja ahdistunut nii monesta. Kirjoitan kirjaa, luen, piirrän, yjuoksen tarjousten perässä, yeen ruokaa, käyn kuntosalilla, pelaan, katson elokuvia ja vapaaehtoishommailen ajoittain. Ssen sellaista. Aina välilä innostuu vaikka opiskelemaan jotain. Ja toki työtäkin pitää hakea, mutta sitä on vaikeaa tehdä joka päivä kahdeksaa tuntia joten piyöä pitää itsensä muuten aktiivisena. Yriyän olla keskittymätuä ajatukseen loisena elämisestä koska sitten alkaa ahdistua ja ei saa haettua töitä koska se homma vaatii itsetuntoa. Keskityn mielummin siihen että minun on hyvä olla ja saan hengityää vuosieen stressauksen jälkeen.

Vierailija
26/33 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan tietokoneella, keittelen kahvia, runkkaan. :D Luen av-palstaa...

Vierailija
27/33 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lapsia leikkikentällä, vien ja haen eskarilaista, autan koululaista läksyissä, laitan ruokaa, siivoan, pesen pyykkiä, teen pihatöitä. Hoidan joka viikko harrastuksiin, terapiaan, yms. kuskaamisia. Teen laskelmia että rahat riittäisivät kaikkeen, käyn kaupassa. Jne, jne.

Jos jäisi aikaa, niin tekisin käsitöitä ja aloittaisin jonkun liikuntaharrastuksen. Nyt lapset kuitenkin niin pieniä, etten voi olla pois kotoa.

Vierailija
28/33 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelen yhteiskuntafilosofiaa, historiaa ja taloustiedettä ja mietin miten kapitalistinen järjestelmä ja rahan valta saadaan tuhottua.

Vierailija
29/33 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä aikaisemman kommentin kanssa eli itsensä hoitaminen. Olen juuri siivonnut ruokavalion terveelliseksi. Aikaisemmin napostelin karkkia ja eineksiä kun oli niin paljon stressiä ja tuo tunnesyöminen tulee ihan lapsuuden perheestä. Pikkuhiljaa alan lisätä liikuntaa kun tästä jaksan. Myös kuntopyörä tuli hankittua jotta ei ihan kylmiltään tarvitse lähteä. Masennuksen jäljitä asunto on puoliksi siivottu ja puoliksi sekainen ja sekin on sellainen projekti mitä hitaasti toteutan. Eli oikeastaan olen aika tyytyväinen että voin keskittyä omaan terveyteeni. Toisaalta sitten ei ole varaa esim. hammaslääkäriin, koska minulla on vinot etuhampaat ja haluaisin itsetuntoni vuoksi suoristaa ne.

Vierailija
30/33 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 1,5kk työttömänä. Olen harrastanut tosi paljon liikuntaa siis käyn salilla ja jumpassa. Olin viikon Kanarialla. Luovutin munasoluja. Muutaman työkeikan olen tehnyt.

Ihan kivasti on aika mennyt.

Vierailija
31/33 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen, lenkkeilen, joogaan, opiskelen, maalaan, suunnittelen reissua, palstailen, leivon, siivoan... Puol vuotta jo takana ja tuntuu että enää ei riittäisi aikaa työlle. Monesti menen kirjastoon, kaupungille ja kahville, sit huomaan olleeni 12h pois himasta.

Valehtelet.

Työttömällä EI ole varaa kalliisiin maalaustarvikkeisiin.

Joogassakin on jäsenmaksut,

matkustelu on töissäkäyvien ilo,

kahviloissa on kallista.

Koko listasi on mahdoton reaalielämän työttömälle.

Vierailija
32/33 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on varaa nettiin, opettele you tubesta joku tanssi :-) 

sitten voit vaikka kuvata sen ja laittaa oman version nettiin :-)

Vierailija
33/33 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen, lenkkeilen, joogaan, opiskelen, maalaan, suunnittelen reissua, palstailen, leivon, siivoan... Puol vuotta jo takana ja tuntuu että enää ei riittäisi aikaa työlle. Monesti menen kirjastoon, kaupungille ja kahville, sit huomaan olleeni 12h pois himasta.

Valehtelet.

Työttömällä EI ole varaa kalliisiin maalaustarvikkeisiin.

Joogassakin on jäsenmaksut,

matkustelu on töissäkäyvien ilo,

kahviloissa on kallista.

Koko listasi on mahdoton reaalielämän työttömälle.

Mitäs ihmettä nyt taas. En ole tuon kirjoittaja, mutta minulla ainakin on työttömyydestä huolimatta varaa matkustaa (4 reissua varattu tähän vuoteen ja tukholmat ja tallinnat päälle) ja harrastaa mitä haluan. On myös rahaa ostaa luomuna kaikki mitä suinkin luomuna löytyy. Varaa asua keskustassa ja pitää autoa.

Työtön EI ole synonyymi köyhälle.

Ja ei, en ole voittanut lotosta (jota on myös varaa pelata) muutamaa euroa enempää. Enkä ole myöskään perinyt ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä