Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat esittelivät rahapelejä lapsilleen hotellissa

Vierailija
09.03.2017 |

Tästä on jo aikaa, mutta tuli yllättäen mieleeni...

Eli olin pari viikkoa sitten eräässä hotellissa yötä. Aamulla menin aamupalalle. Aulasta ravintolaan veivät portaat. Portaiden alapään tuntumassa oli kaksi rahapelikonetta. Tästä ravintolaan oli vielä ehkä 20 metriä.
No, aamulla menin sitten aamupalalle. Menin sellaiseen aikaan, jolloin useimmat olivat jo syömässä. Laskeuduin portaita alas. Olin ainoa koko portaikossa ja käytävässä. Sitten näin jotain uskomatonta. Toisen pelikoneen luona oli PERHE. Isä, äiti ja kaksi noin 10-VUOTIASTA POIKAA. Näinköhän oikein, että toinen pojista PAINELI PELIN NAPPULOITA. Mennessäni ohi äiti sanoi "Mä muistan vieläkin, kun tää peli tuli!" Kummatkin pojista vielä hymyilivät aidosti. Kukaan heistä ei huomannut minua ollenkaan.

Koneita ei siis mitenkään valvottu. Oli niissä se K-18-raja ympärillä. Mutta miten tämä on selitettävissä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tämä oikeasti mielestänne ok? Lapset päästetään pelaamaan peliä, jossa selkeästi lukee K-18?

Annatteko omien lastenne pelata näitä pelejä?

Ap ei kerro, että pelasiko se lapsi, vai paineliko nappuloita ihan muuten vaan.

22/27 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen, että joskus lapsena olen itsekin painanut nappia, kun äiti pelasi. Samoin sain joskus painaa nappia, kun äiti nosti automaatista rahaa. Lapsena nappuloiden painaminen on hauskaa. En silti sanoisi, että itse pelasin (kun en tajunnut itse pelistä mitään), mutta varmaan olisi parasta vetää ihan selkeä raja: joko lapset saa pelata (eli eivät!) tai sitten he eivät saa edes koskea niihin laitteisiin. Vaikeaa tulisi aina ulkopuoliselle selitellä, että ei nää tässä pelanneet, kun vaan nappia paineli...

Mitähän säännöt sanoo lapsien läsnäolosta, kun vanhemmat pelaavat? Oliko tuo yksittäinen tilanne haitallinen lapsille? En usko. Niin tai, ehkä heille kehittyy pelihetkestä onnellinen muisto ja he haluavat aikuisena palata siihen tunteeseen ja heistä tulee sitten ihan kunnolla peliriippuvaisia. Mistä sitä tietää?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/27 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun risteillään, niin asiaan kuuluu, että alakouluikäiset pelaavat jonkin hetken rahapelejä. Jep, itse avaan hytin avaimella koneita ja annan kympin per nuppi kolikoita pelattavaksi mennen tullen.

Se oli hubaa omassa lapsuudessa ja omatkin tykkää. Vain reissussa, ei kauppojen auloissa tulis mieleenkään.

Vierailija
24/27 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö samalla hotelliaamupalalla?

Vierailija
25/27 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien kanssa saa pelata, idiootti.

Ei saa. Idiootti

http://www2.ray.fi/fi/k18-materiaali-pelipisteille

"Mikä muuttui uuden lain myötä?

Alaikäinen ei saa enää pelata rahapelejä edes samaan perheeseen kuuluvan täysi-ikäisen seurassa tai luvalla. Uuteen lakiin on kirjattu myös RAY:n yrityskumppanin vastuu valvonnasta niin, että valvonnan laiminlyönnistä voi seurata sakkorangaistus kumppanille. RAY antaa kaiken mahdollisen tuen yrittäjälle valvonnan onnistumiseksi, mm. henkilökunnan koulutusta, pelipisteen ikärajamerkinnät, viestintä ja automaattien sijoittelun valvottavalle alueelle."

Vierailija
26/27 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuiko Vuokatissa?

Vierailija
27/27 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse työskennellyt kyseisellä firmalla ja meille kerrottiin että peliongelmaisia on saman verran kuin alkoholiongelmaisia. Ja kun itse on joutunut näkemään pahasti peliriippuvaisia ni kyllä jättäisin tutustuttamatta omat lapseni peleihin.