Ateisti, mitä ajattelet horoskoopeista?
Kommentit (30)
Horoskoopit on höpöhöpöä, mutta on todistettu syntymäajalla olevan vaikutusta ihmisen luonteeseen.
Äidin hormonitaso esim. voi keväällä olla erilainen kuin syksyllä. Ja toinen tekijä on tietysti se, että alkuvuonna syntynyt aloittaa koulun kehittyneempänä ja pääasiassa itseään nuorempien kanssa, pääsee ensimmäisenä baariin, jne.
Äitini sanoi joskus viisaasti, että ennen vanhaan raskaana olevan ja muidenkin ihmisten ruokavalio sekä stressitason vaihtelivat voimakkaasti vuodenaikojen mukaan. Horoskoopeissa on siis saattanut olla perää mutta se on ehkä hälvennyt nyt kun ruokaa on ympäri vuoden saatavilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa kyllä. Tosin valheellisesti tulin ketjuun vastaamaan, en ole ateisti, olen luultavasti pakana. En ole vieläkään pystynyt määrittelemään uskontoani, enkä ole varma tarvitseeko sitä tehdäkään. :)
nimim. yli 20 vuotta tätäkin asiaa pohdiskellut (ja luultavasti turhaan)
Mikä hitto on pakana, sellanen joka ei usko Jeesukseen Kristukseen vai?
Sellainen, joka uskoo vielä hirveämpään tuubaan kuin kristityt.
Vaan eipä ne yleensä oikeasti usko, vaan kyse on monesti jonkin sortin erikoisuudentavoittelusta.
Minun mielestäni valtauskonnot ovat pahempaa tuubaa kuin pakanauskonnot. Mitä yksityiskohtaisempia väitteet ovat, sen naurettavampaa on niihin uskoa. Että muka tiedettäisiin mitä joku jumala on sanonut ja mitä tehnyt tiettynä päivänä, huhhuh. Ja naapuri väittää yhtä yksityiskohtaisesti ihan eri asioita.
Muistan lukeneeni jostain, että takavuosina erään lehden horoskoopit kirjoitti se joka tuli viimeisenä töihin :D.
Ei se ainakaan mistään sinun koiran kakastasi ole peräisin. Siis horoskoopit.
En edes tiedä horoskooppimerkkiäni. Olen siis syntynyt kahden merkin välissä ja merkkini vaihtelee aina lähteestä riippuen. Tyyliin Me Naiset lehden mukaan olen vaaka ja Annan mukaan skorpioni. Ja kuvaukset ja ennustukset näille voivat olla tyystin päinvastaiset, joten aika paljon tuollainen syö paitsi uskottavuutta myös kiinnostusta koko asiaan.
Ilmeisesti jotain nousevia tai laskevia merkkejä selvittämällä voisi selvittää sen oikean merkin, mutta mulla ei ole kiinnostusta alkaa hifistelemään näin tyhjänpäiväisten juttujen äärellä.
Voi olla kyllä ihan hauskaa, horoskoopit voi olla ihan kiehtovia. Vaikka ne onkin viihdettä, niin voi olla lievästi vaarallista, että horoskooppimerkit vaikuttaa käsityksiin ihmisistä.
Sen ei pitäisi mennä niin, että ensin tietää ihmisen horoskooppimerkin ja sitten kiinnittää huomiota "osumiin", enemmän kuin mitä kiinnittäisi täsmälleen samoihin asioihin huomiota, jos ei tietäisi henkilön horoskooppia.
Olen itse ujo nyssykkä, horoskooppini on oinas. Minulle sopisi hyvin joku tosi rauhalliseen ihmiseen sopiva horoskooppikin, mutta oinaana jopa itse saatan kiinnittää huomiota ns. aggressiivisiin piirteisiini, ja niin tekee myös horoskoopeista kiinnostunut äitini. Hän aina sanoo minua temperamenttiseksi, mutta jos horoskooppini olisi muu, hän ehkä kiinnittäisi enemmän huomiota rauhalliseen puoleeni, joka on minussa paljon paljon hallitsevampi, ellen sitten pahasti arvioi itseäni väärin. Mutta kaikissahan on myös jonkin verran "temperamenttia". Jos ihminen on jo syntymässä horoskooppinsa takia "määrätty" tietynlaiseksi, horoskooppiuskovainen pitää noita piirteitä hänen todellisina piirteinään, vaikka ne olisivatkin vain vähäisiä tai normaaleja eivätkä mitenkään korostuvia.
Kaikista ihmisistä löytyy suunnilleen kaikkia mahdollisia horoskooppien kuvauksiin sopivia piirteitä jonkin verran. Sitten kun jotain löytyy silloin tällöin edes vähän, niin tulihan se "totuus" sieltä piilosta välillä esiinkin.