Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten naapurin perheellä, jossa molemmat vanhemmat ovat työttömiä on varaa BEMARIIN

Vierailija
09.03.2017 |

Siis noissahan on kova bensankulutus ja kalliit vakuutukset. Miten työttömillä voi olla varaa pitää bemaria, mutta minulla työssäkäyvänä tekee tiukkaa suoriutua laskuista ja vuokrasta. On kyllä epäreilua, että kotona laiskottelevat voivat pitää tuollaista autoa? Miten leveästi tuilla voikaan Suomessa elää?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin ansiosidonnainen tai joku vakuutuskorvaus juoksee, niin osarieristä vielä selviää. Ja jos on säästöjä niin nekin voi laittaa lihoiksi. Mutta jossain vaiheessa siitä autosta on pakko luopua jos työttömyys jatkuu.

Asun itse pk-seudulla ja täällä näkyy niin kalliita autoja ettei minulla yksin asuvana avioeron läpi käyneenä ole sellaista varaa pitää vaikka olenkin akateemisesti koulutettu. Joten ainoa selitys on, että asutaan kehyskunnissa ja se auto on pakko pitää duunin takia, joten sitten osarilla on otettu niin kallis kuin vain on saatu.

Lehdissähän oli juuri juttua tähän liittyen ja siihen, että monelle on kertynyt lisävelkaa autojen vaihdoista osamaksurahoituksella siten, että nykyisen auton arvo ei enää riitä kattamaan velkapääomaa. Samaten toisessa artikkelissa laskeskeltiin muistaakseni, että isoimpien irtisanomisaaltojen ansiosidonnaiset alkavat päättyä vuonna 2017. Yhteiskunnassa ollaan oikeasti aika tiukan paikan edessä. Nähdäänkö samanlaisia pakkohuutokauppoja kuin lama-aikana vai hoitavatko rahoitusliikkeet poistot kaikessa hiljaisuudessa autoliikkeiden kanssa.

Siksipä ei kannatakaan ostaa ylihintaisia Audeja ja Bemareita vain siksi, että naapureillakin on ja kun halutaan näyttää, että on meillä varaa. Sitä paitsi autoissa ei todellakaan päde se, että mitä kalliimpi sitä parempi. 

Vierailija
22/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri on voinut saada perintöjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri on voinut saada perintöjä. 

No, olen minäkin saanut perintöjä, mutta ei olisi tullut mieleenkään tuhlata rahoja bemariin. 

Vierailija
24/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi ystävä joka ei käy töissä, eikä hänen uusi mieskään. Heillä on hemmetin hieno uusi auto, jonka naisen vanhemmat maksoivat... eli ihan hyvin voi olla esim. rikkaasta suvusta.

Vierailija
25/26 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä Bemareita saa parilla tonnilla

Vierailija
26/26 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma miten voi olla noin katkeria ihmisiä, että pitää työttömiä kadehtia.