G: Millä raskausviikoilla itse olet syntynyt, millä tavoin ja mikä sinusta tuli isona ;D
t. 39 + perätilavauva sektiolla, aikuisena kirurgisen osaston sh ;)
Kommentit (23)
Synnytys kesti jostain syystä pari vuorokautta ja pysähtyi siinä vaiheessa kun äidin kohdunsuu oli täysin auki (10 cm) ei tullut vauva millään maailmaan. Ja sitten otettiin jotkut happikokeet, joiden perusteella tehtiin kiireellinen sektio. Minua seurattiin ja pidettiin happikaapissa jonkin aikaa.
tuli sairaalan osastonsihteeri minusta, kahden lapsen äiti, naimisissa, tavallista elämää
Painoa oli 2,5 kg ja alussa oli kai jotain sydänongelmia, joita ei tosin sen kummemmin tutkittu tai hoidettu. Mulla oli nimittäin suunympärys vauvana pitkään sininen enkä jaksanut imeä. Kätilö kävi meillä tiheään mua huolissaan seuraamassa . Oisko siellä ollut ehkä joku pieni aukko tai avoin valtimotiehyt, joka sulkeutui itsestään. Mun pojalla suljettiin avoin valtimotiehyt. Sitäkään ei heti sairaalassa (keskolassa, kaksoset mullakin) huomattu, sillä sivuääni oli niin pieni.
Sydänäänet laski, oli muutenkin tiedossa että synnyn sektiolla koska oli veriongelmia. Äiti rh- ja vuosi oli 1978.
Aikuisena olen nuorten psyk.osaston sh