Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun mies ei suostu lähtemään..?

Umpikuja
09.03.2017 |

Onko mitään ideoita mitä tehdä, kun tuleva ex-avopuoliso ei suostu osallistumaan mihinkään asumiskustannuksiin mutta ei myöskään muuttamaan pois? Talo on yksin minun ottamallani lainalla hankittu ja meillä on yksi yhteinen lapsi. Lähes koko aikana tässä asuessa mies ei ole osallistunut lainanlyhennykseen eikä muihin asumiskustannuksiin koska on työtön. Ei voi myöskään lähteä koska ei ole omien sanojensa mukaan paikkaa minne mennä, luottotiedot on mennyt ja rahaa ei ole. Hän ei voi edelleen siis osallistua kuluihin koska täytyy säästää vuokrakämppää varten. Kaiken lisäksi kohtelee mua kun paskaa kun yritän asioista ja jatkosta keskustella. Huutaa ja tiuskii jatkuvasti. Ilmapiiri on raastava ja on todella paha olla kotona.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy häätöasiaa alueesi käräjäoikeudesta sähköpostitse, saat nopeasi neuvot ja blanketit joilla saat asian eteenpäin, jos olet tosiaan häädön toteuttamassa.

Jos pohdit tunnesyitä, muistoja, miehen hylkäämistä "taivasalle" jne., valitettavasti kukaan ei voi sinua auttaa. 

Vierailija
22/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä lapsi-aikuisia piisaa jotka eivät ymmärrä mitä pitää tehdä jos ei itse osaa pitää puoliansa erotilanteessa. Suomessa saa kyllä ihan oikeaa apua ja tietoa ettei tarvitse kotona yksin istua ja ihmetellä. Sait jo tässäkin hyvät neuvot eli nyt vaan asioita järjestelemään...soska/lastenvalvoja, oikeusaputoimisto tai asianjaja, poliisi, käräjäoikeus ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa sille vuokrakämppä ja maksa ensimmäisen kuun vuokra (toki että itse sen vuokrasopimuksen allekirjoittaa) Varaa sille myös aika sossuun, kelaan vai minne nykyään lie pitääkin mennä. Vie kädestä pitäen ja neuvo

Tulee kalliiksi ja on hitokseen raivostuttavaa puuhaa, mutta mielenrauhasta kannattaa maksaa ja vähän nähdä vaivaa.

Vierailija
24/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä lapsi-aikuisia piisaa jotka eivät ymmärrä mitä pitää tehdä jos ei itse osaa pitää puoliansa erotilanteessa. Suomessa saa kyllä ihan oikeaa apua ja tietoa ettei tarvitse kotona yksin istua ja ihmetellä. Sait jo tässäkin hyvät neuvot eli nyt vaan asioita järjestelemään...soska/lastenvalvoja, oikeusaputoimisto tai asianjaja, poliisi, käräjäoikeus ym.

Aika harva elämänsä aikana joutuu ex-puolisonsa häätämään ja voin väittää, ettei kovinkaan moni ole tietoinen, että tämä on oikeasti ainoa tapa saada ex muuttamaan väkisin, poliisi ei tosiaankaan tule nostamaan exää ulos asunnosta ilman häätömääräystä.

Vierailija
25/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy häätöasiaa alueesi käräjäoikeudesta sähköpostitse, saat nopeasi neuvot ja blanketit joilla saat asian eteenpäin, jos olet tosiaan häädön toteuttamassa.

Jos pohdit tunnesyitä, muistoja, miehen hylkäämistä "taivasalle" jne., valitettavasti kukaan ei voi sinua auttaa. 

No sen verran mietin tunnesyitä, että lapsen takia olis ihan kiva pystyä eroamaan siististi ettei hänen tarvis enempää kärsiä.

On myös aika hyvä syyllistämään mua tuo mies, ja toki musta syitä ja vikaa myös paljon löytyy, niinkuin yleensä erotilanteissa molemmista osapuolista.

Siistiin eroon ja hänelle avuksi keinoja ja neuvoa kaipasinkin, että pystyisi lähtemään ilman mitään poliisia ja muita pakotteita.

Vierailija
26/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä apua saa, on kuitenkin eri asia noin vain nostaa mies ulos kuin päinvastoin.

Hyvistä tavoista tässä tosin kärsitään.

Vierailija
27/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpikuja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen verran mietin tunnesyitä, että lapsen takia olis ihan kiva pystyä eroamaan siististi ettei hänen tarvis enempää kärsiä.

On myös aika hyvä syyllistämään mua tuo mies, ja toki musta syitä ja vikaa myös paljon löytyy, niinkuin yleensä erotilanteissa molemmista osapuolista.

Siistiin eroon ja hänelle avuksi keinoja ja neuvoa kaipasinkin, että pystyisi lähtemään ilman mitään poliisia ja muita pakotteita.

Haet sitä häätöä nyt. Pääset miehestä eroon viimeistään puolen vuoden päästä. Ennen häätöä voit yrittää saada miehen lähtemään lempeämmin keinoin, mutta sinunkin on helpompi toteuttaa sitä lempeämpää linjaa, kun tiedät, että 6 kk: päästä miehen on pakko lähteä.

Keskustele miehen vanhempien ja läheisten kanssa, jos he auttaisivat miestä ymmärtämään, että lähdettävä on. Minulla exän läheiset olivat suuri apu, kun ex ei olisi millään suostunut eron jälkeen lähtemään omistamastani asunnosta, oli hankala äkäpussi, eikä maksanut elämisensä kuluja.

Vierailija
28/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi miehelle asunto valmiiksi. Sikäli huono neuvo, koska itse tein näin ja maksoin kuukauden vuokrankin, siltikään mies ei lähtenyt. Lähti vasta kun vaihtoi työpaikkaa toiselle paikkakunnalle.

Asunnon kanssa voi joutua kuseen, ainakaan omiin nimiin sitä ei pidä ottaa. Tätä parempi neuvo on että osta sille sen nimiin joku halpa auto tai asuntovaunu, ja sano että parkkeeraa sen vittuun sun pihaltasi jonnekin leirintäalueelle. Sun pihallesi pysäköinti on luvatonta. Saattaa tulla jopa nopeammaksi, kuin se käräjäoikeus. Käräjäoikeuteen joka tapauksessa viisainta mennä, jos et saa lukkoja vaihdettua sen poissaollessa. Onko se ikinä poissa?

Talostasi vaihdat lukot.

Vierailija
29/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aiot erota "siististi", jos mies ei kerran suostu? Vastaus: et mitenkään. Epäsiistikin ero on aina ero, vrt. nykyinen perhehelvetti, missä lapsesi joutuvat elämään epämääräisen ajan, kun vanhemmat vetkuttelevat väistämätöntä.

Vierailija
30/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala seuraan bikerin kanssa ja pyydä hakkaamaan vätys.

Siitä bikerista eroon pääseminen voi olla vielä vaikeampi projekti. Hyvässä lykyssä mätkii sinuakin turpaan.

Vierailija
31/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene oikeusaputoimistoon tai johonkin asianajotoimistoon ja he hakevat häädön käräjäoikeudesta hänelle.  Sitten ulosottomies nostaa hänen tavaransa päätöksen perusteella ulos.  Vaihdetaan lukot ja hänellä ei ole enää asiaa kotiisi.

Edellä yksinkertaisesti lainmukainen toimenpide.

Häätöpäätöksen voit hakea myös itse mutta helpommalla pääset kun annat sen asiantuntijan tehtäväksi.

Mutta näin saat hänet virallisesti ulos talosta.  Menköön kelaan ja kyllä hänellä on varmasti ollut ja on aikaa päätöksen haun aikana hakea asunto, mutta eihän hän sitä tule tekemään koska saa asua luonasi ilmaiseksi.

Kerää nyt itsesi ja ryhdy toimeen ja tilaa se aika oikeusaputoimistosta.

Vierailija
32/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän oikein haluat tällä keskustelulla saada aikaan? Sinua on nyt neuvottu miten miehen saa ulos asunnostasi jos hän ei itse suostu lähtemään. Miehesi on itse alkanut hankalaksi ja tekee erosta mahdollisimman hankalan, hän on se joka ei mieti asioita lasten kannalta jne. Hän miettii asiat vain itsensä kannalta, jo se kertoo sen ettei hän osallistu kuluihin. Ihan vain tiedoksesi, että jos hän ei osallistu mihinkään kuluihin, niin hän saa kuussa säästettyä monta sataa euroa. Parin kk päästä on siis jo VÄHINTÄÄN vuokrarahat säästettynä. (Terveisin myöskin työtön.) Hän saa kyllä asumistukea ja ylimääräistä apua sossusta, mutta ei niin kauan kun hän asuu sinun kanssasi. Ei ole sinun asiasi miettiä että miten mies selviää vaikka hän niin yrittääkin saada sinut kuvittelemaan, tuleva eksäsi on ihan aikuinen ihminen ja kykeneväinen huolehtimaan itsestään. Kysy häneltä että miten hän voi huolehtia lapsesta kun ei kykene huolehtimaan itsestäänkään? Jos eksäsi yrittää sanella milloin voit alkaa tapaamaan uusia miehiä, pidä puolesi ja sano että asia ei hänelle kuulu ja että tuot omaan asuntoosi kenet haluat. Vaikka et ketään aikoisikaan tavata. Älä anna hänen hyppiä silmillesi, jos hän niin tekee niin muistuta häntä lempeästi, että hän asuu sinun asunnossasi, ja että voisit hakea miehelle häätöä mutta et hae niin kauan kuin mies käyttäytyy kunnolla ja tekee itsenäisesti töitä päästäkseen muuttamaan omaan asuntoon. Älä ala yhtään kuuntelemaan MITÄÄN syytöksiä että jätät hänet taivasalle, koska se antaa vain tekosyyn miehelle loisia nurkissasi tekemättä mitään. Jotkut ovat sellaisia että eivät ala toimia ennen kuin on pakko! Ja muista oikeasti, että jos mitään ei ala tapahtua niin hae sitä häätöä. Muuten mies voi jäädä roikkumaan luoksesi vuoksiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi