Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jolla ei ole varaa uusiin silmälaseihin? :(

Vierailija
08.03.2017 |

Ärsyttää, näkö huonontunut ja samat lasit ollut jo monta vuotta! Ei ole töitä, haen kyllä kokoajan, mutta työkokemusta ei ole, niin se vaikuttaa. Mitäs tehdä? Kun sossustakaan ei saa apua, koska asun miehen kans, joka on töissä. Miksi linssit on niin kalliit?! :(

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin näköni on aika huono molemmissa silmissä. -5 toisessa ja toisessa tais olla jo melkee -6 .. :( ap.

Ei ne tehot merkitse kaikkea. Noiden lisäksi voi olla hajataittoa ym jotka vaikuttavat linssiin. Itsellä tehot parantuneet mutta toisen silmän tarkkuus on siinä ja siinä, meneekö läpi ilman silmälääkärin tarkastusta. Viimeksi ei mennyt, siitä 90€ lisälasku.

Specsaversilta onneksi saa osamaksulla lasit.

Vierailija
22/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisivat noiden huononäköisimpien laseja ruveta korvaamaan Kelan varoista. Jos näkö huitelee jossakin -10:n tuolla puolen, niin näkövammaisenahan sitä joutuu olemaan laseitta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on todella huono näkö, ei linssejä saa edes tarjouksesta. Niiden tarjousten vahvuudet loppuu yleensä nelosen vahvuuden tienoille. Uudet lasit maksaa aina vähintään sen 300-400e vaikka ottaisi ihan halvimmat mahdolliset.

Ai jaa. Kylä olen saanut monitehojakin alle 300 euron.

Myös vahvuudella -7? Mistä?

Miksi ostaisin vahvuudella -7, jos tarvitsen vahvuutta +5?

Vierailija
24/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu... pitäisi uusia, mutta kun hintaa tulee ainakin se 700-800€. Miinuksia 15, hajataittoa ja ikänäköä. Kehykset tohon lisäksi niin tonni on kasassa. Mitkään tarjouslasit ei ikinä ole näillä lukemilla saatavilla...  eikä voi muutenkaan ottaa mitä tahansa.

Noilla hinnoilla kannattaisi käydä jo laserissa. Ainakin viime kesänä Silmäasemalla ja Instrumentariumilla oli kehyksiä -80%. Varmaan joku vuosittainen kampanja.

Vierailija
25/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole uusiin varaa ainakaan nyt heti. Tarvitsen nykyään kaksiteholasit kaukonäkö -7,5 ja -8,00 ja siihen sitten lisäksi se lukulasiosuus. Joo ei koske minua noi tarjoukset. Uudet lasit maksaa n.1.000 ylöspäin ja pokat on ne mistä tingitään.

Vierailija
26/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Mä olen suunnitellut myös uusien lasien hankintaa jo pitkään. Viimeksi ostin v. 2008 Kävin jo optikolla varaamassa ajan, ja peruin sen.

Sen verran kyllä juttelin optikon kanssa, että rillit sais ostettua osamaksulla. Se voisi sopia minulle. Tosin just joulukuussa ostin mun kouluikäisille lapsille kännykät (halvimpia älyluureja) osamaksuilla, joten rillit jäi ostamatta.

Ehkä myöhemmin tänä vuonna.

Mulle ei markettilasit käy. On kaikenmaailman hajataittoa ja eri vahvuudet linsseissä. Lisäks helkkarin huono näkö, että pitää olla tuplaohennukset, ettei olis ns. pullonpohja-lasit. Normihintaiset on liian kalliit, pitää olla joku tarjous, että viitsin edes harkita.

Näkö ei ihan niin huono ole, että Kelasta sais korvauksia.

Vierailija
27/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ulkomailta eli netistä. Käyt paikallisessa liikkeessä kokeilemassa erilaisia sankoja ja otat niistä tiedot talteen ja kotona kattelet samanmoiset netistä.

Itse ostin aidot Raybanin kakkulat Lontoolaisesta nettikaupasta, linssit kaikilla mahdollisilla herkuilla (tummuvat linssit ja kunnon hionnat). Hintaa tuli jopa 270e. Miinusta molemmissa silmissä yli -4,5 ja hajataittoa oikein roimasti (+akselit tapissa). Kotimaan hinnoilla samat lasit olisivat maksaneet yli 400 euroa, koska tummuvat linssit ja Raybanin sangat :D

Vierailija
28/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa!

Minulla on samat kehykset ollut nyt 12 vuotta. Linssejä olen joutunut vahvistamaan pari kertaa. Minulla pelkät linssit maksaa jo pelkästään n. 600€. Miinusta on niin paljon ja linsseissä pitää olla prismahionta. Ei löydy varastovahvuuksilla.

Nyt on linsseistä mennyt pinnat rikki, mutta kun ei ole rahaa niin ei ole. Pitää pärjätä näillä mitä on. Ei ole vaityötä vaan pelkkää keikkaa. Itkisin, jos se auttaisi saamaan uudet lasit. :(

Vierailija
29/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nissenillä on halvimmat. Jossain kuluttajatestissä tutkittiin, ne lasit on näkemisen kannalta yhtä hyvät kuin kalliimmatkin. Kehysvalikoimat on vaan suppeammat, mutta kyllä sieltä jotain löytyy. Lisähintaa tulee heijastuksenestosta ja linssien ohennuksesta, mutta se ei ole välttämätön kuin suuremmissa vahvuuksissa.

Vähästäkin voi säästää kun vaan päättää.

Mutta kun niitä halpalaseja ei saa isoille vahvuuksille! Tarjousten raja menee yleensä nelosessa. Isommille vahvuuksille on sitten pakko ottaa kalliit linssit. Uskokaa jo.

Vierailija
30/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kela korvaa rillit jos näkö on jotain -8 luokkaa?

Näin olen kuullut. Korjatkaa viisaammat, jos olen väärässä.

Vierailija
31/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Speccareilta saa tosi peruskehykset kympillä ja niihin monitehot viidelläkympillä. Ei saa kyllä mitään hiontoja, mutta ainaki näkee eteensä.

Vierailija
32/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu... pitäisi uusia, mutta kun hintaa tulee ainakin se 700-800€. Miinuksia 15, hajataittoa ja ikänäköä. Kehykset tohon lisäksi niin tonni on kasassa. Mitkään tarjouslasit ei ikinä ole näillä lukemilla saatavilla...  eikä voi muutenkaan ottaa mitä tahansa.

Noilla hinnoilla kannattaisi käydä jo laserissa. Ainakin viime kesänä Silmäasemalla ja Instrumentariumilla oli kehyksiä -80%. Varmaan joku vuosittainen kampanja.

kenenkään silmässä ei riitä sarveiskalvon paksuus noin isoon korjaukseen. Ja ei ne kehykset maksa, vaan linssit...

Vierailija
33/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikkihan voivat vain mennä sinne laseriinkin. Minulla ei näkö edes pysy samana vuottakaan ja silmät ovat liian pahasti vaurioituneet tuohon operaatioon. Ei sillä, että haluaisinkaan kun muutenkin niin paljon ollut jo ongelmia. Eli mulla menee noin kahden vuoden välein tuo sama summa rahaa (olen eri kirjoittaja) ja kyllä ottaa päähän. Usein se toinen vuosi on jo silkkaa tuskaa ja päänsärkyä vanhoilla laseilla, mutta minkäs teet. Näkö huononee vain koko ajan. Ja aina ostettava uudet kehykset kun mitään vanhoja laseja ei voi pitää sen aikaa kun olisi uudet linssit tulossa nykyisiin kehyksiin.

Vierailija
34/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, mulla maksaa lasit vähintään 400e. Ei ole varaa kun tuon verran jää joka kuukausi palkasta käteen vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen, jos jää sitäkään.

Vierailija
35/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Speccareilta saa tosi peruskehykset kympillä ja niihin monitehot viidelläkympillä. Ei saa kyllä mitään hiontoja, mutta ainaki näkee eteensä.

Ei yhä saa, jos on enemmän miinusta!!! Ettekö te ihmiset osaa lukea?!

Vierailija
36/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö olla töissä, että saa rillit osamaksulla vai riittääkö ettei ole maksuhäiriöitä?

Vierailija
37/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat lasit ollu jo 20 vuotta. Aina päässä hereillä olessa. Hapettuneet ja särökin toisesta linssissä. On muita sairauksia riesana, mihin rahat hupenevat.

Vierailija
38/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kenenkään silmässä ei riitä sarveiskalvon paksuus noin isoon korjaukseen. Ja ei ne kehykset maksa, vaan linssit...

Juurihan tuo kirjoittaja sanoi, että kehykset tuo sen hinnan tonniin, eli niiden hinta olisi 200-300, mikä onkin ihan normaali kehysten hinta noilla lafkoilla. Kyllä -80% merkkaa noilla hinnoilla paljonkin.

Vierailija
39/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittajahan tehtailee aloituksia oikein urakalla tänään, ihan kuin ennen vanhaan! Mites jos hakisit ne rillit vaikka Arubalta?