Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jolla ei ole varaa uusiin silmälaseihin? :(

Vierailija
08.03.2017 |

Ärsyttää, näkö huonontunut ja samat lasit ollut jo monta vuotta! Ei ole töitä, haen kyllä kokoajan, mutta työkokemusta ei ole, niin se vaikuttaa. Mitäs tehdä? Kun sossustakaan ei saa apua, koska asun miehen kans, joka on töissä. Miksi linssit on niin kalliit?! :(

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, ei minullakaan ole varaa. Itse kyllä pärjään vanhoilla naarmuisilla laseilla, mutta jostain pitäisi keksiä rahat lapsen laseihin, joita pitää uusia melkein joka vuosi, kun näkö huononee. Silmälasit voi olla tosi iso kustannuserä perheessä, jossa useammalla on lasit.

Vierailija
42/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljin 6 vuotta samoilla laseilla.. Sinällään en huomannut näön muutosta, mutta kaikki sen hetkiset säästöni menivät laseihin ja jouduin sen takia velkakierteeseen :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Speccareilta saa tosi peruskehykset kympillä ja niihin monitehot viidelläkympillä. Ei saa kyllä mitään hiontoja, mutta ainaki näkee eteensä.

Ei yhä saa, jos on enemmän miinusta!!! Ettekö te ihmiset osaa lukea?!

Saa tietysti, ne rillit vaan on sit tosi paksut. Mut mieluummin pullonpohjat ku sokee!

Nimin. -7,5 ja -8,5

Vierailija
44/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paraikaa säästän uusiin. Nämä lasit maksoivat 470 e kuusi vuotta sitten, ja taas on näkö huonontunut. Olen kade kavereille, jotka pystyvät hyödyntämään hyvät tarjoukset ja ostamaan uudet vähintään kerran vuodessa.

Vierailija
45/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on Nissenillä kahdet lasit 79e, lisäksi 79e lahjakortti kaverille.

Ei saa, jos näkö on miinus 10 dioptria, kuten minulla.

Halvimmat tämän vahvuuden lasit saa Specsaversilta:

pokat 20€, linssit 170€.

Se on halvin hinta.

Olen itsekin köyhä työkyv.eläkeläinen,

minulla ei ole vuokran, veden, sähkön, liittymä- ja laitemaksujen, sekä ruoan ja pakollisten pesuainehankintojen jälkeen niin paljon rahaa, että saisin ostettua lasit.

Pieni paketti halvinta kipulääkettä silloin tällöin sentään on varaa ostaa.

Kelasta ei myönnetty tukea silmälasien hankintaan, vaikka näköni huononee koko ajan. Myös sosiaalitoimesta tuli hylky,

kun hain harkinnanvaraista toimeentulotukea, lasit pitäisi itse ostaa, jotenkin.

Vierailija
46/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin viimeksi öö.. taisi olla 9 vuotta sitten. Sangat oli -70%, normihintaa en muista, mutta sillä ei väliä. Linssit olivat ne kalliimmat. N. 200 e /linssi. Niihin tuplaohennukset, heijastuksenestot ja monitehot. Silloin kyseisellä optikkoliikkeellä oli 2 lasit yksien hinnalla. Otin sitten myyjän suosituksesta aurinkolasit vahvuuksilla. Niihin maksoin ainoastaan linssien tummennuksen 30e. Niihin ei tosin tullut ohennuksia, mutta se ei haittaa. Löysin hyvännäköiset sangat, joihin paksut tummat linssit sopii. Nämä aurinkolasit on edelleen käytössä. Rillit ei enää, koska hajosivat, enkä ole uusia raaskinut ostaa. Käytössä on sitten ne edelliset, lähes 15 v. sitten ostetut rillit. Vähä huonosti näkee, mutta paremmin kuin ilman laseja.

Vierailija
47/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Ihistää ostaa uusia. Aina menee reilusti toista sataa.

Jos tiukkaa, niihinkin saa tukea.

Vierailija
48/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.favoptic.fi/

Suosittelen!

Oon ostanut lasit tuolta aikaisemmin, eikä lasit olleet laadukkaat ja pitkäikäiset, en suosittele. Muuten ihan kiva ja luotettava kauppa.

Mulla on ihan sama tilanne kuin APllä ja tänään aikaisemmin yritin selvittää saako työttömänä apua Kelalta.

Vierailija
49/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Speccareilta saa tosi peruskehykset kympillä ja niihin monitehot viidelläkympillä. Ei saa kyllä mitään hiontoja, mutta ainaki näkee eteensä.

Ei yhä saa, jos on enemmän miinusta!!! Ettekö te ihmiset osaa lukea?!

Saa tietysti, ne rillit vaan on sit tosi paksut. Mut mieluummin pullonpohjat ku sokee!

Nimin. -7,5 ja -8,5

Ikinä ole nähnyt noin paksuja hiomattomia linssejä (itselläkin on -8). Eikö niissä näytä ihan sketsihahmolta?

Vierailija
50/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei laillisin keinoin saa hankittua jotakin niin tärkeää kuin silmälasit, ne pitää sitten hankkia laittomin keinoin. Muutama pimeä työkeikka, jos mahdollista...

Ja minä en sitten ehdotellut kenellekään mitään rikollista!

Vierailija
51/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkärin kanssa juttelin tuosta Laserleikkauksesta. Hän oli sitä mieltä, että siitä on hyötyä vain alle 30 vuotiaille. Eli minä olen myöhässä. Riskejä siinä on paljon. Niistä ei kuulemma puhuta. Voi esim. saada kuivat silmät loppuniäksi. Sekään ei ole kivaa. Suositteli kyllä, että jos kaihileikkaus tulee niin silloin korjattais taittovirhettä.

Vierailija
52/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, näkö huonontunut ja samat lasit ollut jo monta vuotta! Ei ole töitä, haen kyllä kokoajan, mutta työkokemusta ei ole, niin se vaikuttaa. Mitäs tehdä? Kun sossustakaan ei saa apua, koska asun miehen kans, joka on töissä. Miksi linssit on niin kalliit?! :(

Et ole ainut. Omat silmälasini olen joutunut ostamaan osamaksulla. Oli hyvät lainaehdot. Kannatti käyttää. Kun olet seuraavalla kerralla aikeissa ostaa silmälasit, kysy osamaksumahdollisuutta. 

Vierailija
53/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosina linssien hinnat ovat tulleet alaspäin. Minullakin on paljon miinusta (-11) ja runsaasti hajataittoa. Silti sain Spectsaverilsiltä linssit noin 200€ lla. Linssit ovat kolmeen kertaan ohennetut, kovalla, likaa hylkivällä ja heijastusta estävällä pinnoitteella. Kehyksiä liikkeestä löytyy alkaen 19€. Toki kalliimpiakin löytyy. Mutta aina ennen laseihin on mennyt ainakin 500€. Nyt selvisin 300€ lla.

Vierailija
54/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljästä kolmella lasit. Kahdella kaikenlaista taittoo ja hässäkkää.

Ei ole varaa nykyään ostaa laseja, kun maksavat tonnin verran kappale. Kitkutellaan vanhoilla. Perusduunareita ollaan.

Vierailija
55/120 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu... pitäisi uusia, mutta kun hintaa tulee ainakin se 700-800€. Miinuksia 15, hajataittoa ja ikänäköä. Kehykset tohon lisäksi niin tonni on kasassa. Mitkään tarjouslasit ei ikinä ole näillä lukemilla saatavilla...  eikä voi muutenkaan ottaa mitä tahansa.

Noilla hinnoilla kannattaisi käydä jo laserissa. Ainakin viime kesänä Silmäasemalla ja Instrumentariumilla oli kehyksiä -80%. Varmaan joku vuosittainen kampanja.

kenenkään silmässä ei riitä sarveiskalvon paksuus noin isoon korjaukseen. Ja ei ne kehykset maksa, vaan linssit...

Juurihan tuo kirjoittaja sanoi, että kehykset tuo sen hinnan tonniin, eli niiden hinta olisi 200-300, mikä onkin ihan normaali kehysten hinta noilla lafkoilla. Kyllä -80% merkkaa noilla hinnoilla paljonkin.

Koitapa löytää noista alekehyksistä sellaisia, joihin voi lätkäistä nuo -15, ja jotka on nikkeliallergikolle sopivat. Muovikehykset ei käy (ei kestä linssejä), eikä kehykset voi myöskän olla kovin isot. Lisäksi linsseihin on ihan pakko ottaa ohennuksia, koska ne on ihan järkyttävän paksut ja painavat.

56/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin viimeksi Nissenillä 19€ linsseistä ja kehyksistä. Tietenkään ei tullut sitten linsseihin mitään suojapinnotteita tms. mutta asiansa ajavat.

Yksiteholinssit siis itselläni, jos monitehot niin käsittääkseni olisi kalliimpaa?

Mutta kierrä ihmeessä eri optikoita ja kysele tarjouksia.

57/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spekusaversissa saat näöntarkastuksen ja lasit hintaan 19 euroa. Ei pitäisi olla rahasta kiinni! Jos haluat tosta vielä kympin säästää ja sattuis olemaan niin hyvä tuuri, että molemmis silmissä on about saman verran miinusta, niin sitten tosta vielä puolet pois, niin miinuslaseja saa myös Tokmannista.

Vierailija
58/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailijax kirjoitti:

Spekusaversissa saat näöntarkastuksen ja lasit hintaan 19 euroa. Ei pitäisi olla rahasta kiinni! Jos haluat tosta vielä kympin säästää ja sattuis olemaan niin hyvä tuuri, että molemmis silmissä on about saman verran miinusta, niin sitten tosta vielä puolet pois, niin miinuslaseja saa myös Tokmannista.

Omituisia kuvitelmia!

Vierailija
59/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu... pitäisi uusia, mutta kun hintaa tulee ainakin se 700-800€. Miinuksia 15, hajataittoa ja ikänäköä. Kehykset tohon lisäksi niin tonni on kasassa. Mitkään tarjouslasit ei ikinä ole näillä lukemilla saatavilla...  eikä voi muutenkaan ottaa mitä tahansa.

Noilla hinnoilla kannattaisi käydä jo laserissa. Ainakin viime kesänä Silmäasemalla ja Instrumentariumilla oli kehyksiä -80%. Varmaan joku vuosittainen kampanja.

kenenkään silmässä ei riitä sarveiskalvon paksuus noin isoon korjaukseen. Ja ei ne kehykset maksa, vaan linssit...

Juurihan tuo kirjoittaja sanoi, että kehykset tuo sen hinnan tonniin, eli niiden hinta olisi 200-300, mikä onkin ihan normaali kehysten hinta noilla lafkoilla. Kyllä -80% merkkaa noilla hinnoilla paljonkin.

Koitapa löytää noista alekehyksistä sellaisia, joihin voi lätkäistä nuo -15, ja jotka on nikkeliallergikolle sopivat. Muovikehykset ei käy (ei kestä linssejä), eikä kehykset voi myöskän olla kovin isot. Lisäksi linsseihin on ihan pakko ottaa ohennuksia, koska ne on ihan järkyttävän paksut ja painavat.

Ilmaisin itseäni huonosti. Siis kaikki kehykset olivat -80% ainakin Instrumentariumissa viime kesänä, en muista oliko Silmäasemalla myös -80% vai -70%. Itse valitsin 300 euron Giorgio Armanit 60 eurolla.

Vierailija
60/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ei ole varaa ostaa uusia laseja. Kuntoutustuella tällä hetkellä. Lasit joku 5v vanhat ja naarmuuntuneet täysin.