Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jolla ei ole varaa uusiin silmälaseihin? :(

Vierailija
08.03.2017 |

Ärsyttää, näkö huonontunut ja samat lasit ollut jo monta vuotta! Ei ole töitä, haen kyllä kokoajan, mutta työkokemusta ei ole, niin se vaikuttaa. Mitäs tehdä? Kun sossustakaan ei saa apua, koska asun miehen kans, joka on töissä. Miksi linssit on niin kalliit?! :(

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt tää pelleily! Favoptic!

Vierailija
62/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa nyt tää pelleily! Favoptic!

Onko tyytyväisyystakuu? Itse laitoin pari sataa Instrumentariumin laseihin, mutta en nähnyt niillä täydellisesti. Menin tiedustelemaan asiasta, joten minulle tehtiin uusi näöntarkastus ilmaiseksi, sain uudet linssit ilmaiseksi ja sain jopa valita uudet saman hintaiset sangat kuin entiset ilmaiseksi, kun en tykännyt sittenkään niistäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tilannut 3 viimeisimmät lasit Zenni Opticalilta. Olen ensin käynyt täällä paikallisella optikolla näöntarkastuksessa ja sitten siirtänyt tiedot reseptistä nettikaupan tilaustietoihin. Hinta ollut n. 20 € kuluineen ja joka kerta olen ollut tyytyväinen laseihin. Tosin mulla miinusta vain n. 2. Kannattaa käydä katsomassa noita sivuja!

Vierailija
64/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai Nisseniltä lasit alle 250e. Ja on ihan sokea, -5 ja -6.

Vierailija
65/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut Specsaversilta? Olisko niillä myös nettikauppa?

Vierailija
66/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikoinani olin köyhä ja työtön ja sossussakin piti käydä tt-tukea hakemassa ja tuli lasien vaihto eteen, niin menin vaan kysymään sossun luukulta, että saako teiltä maksusitoumuksen uusiin. "Totta kai", kuului vastaus ja menin specsaversille hakemaan uudet kakkulat. Olihan siinä maksusitoumuksessa tietysti joku hintakatto, maksoin sit omasta pussistani vähän lisää kun halusin ohuemmat linssit ja paremman pinnoitteen.

Vierailija
67/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikon keskiviikkona tilasin Specsaversilta uudet silmälasit. Cheap Mondayn kehykset, linssit vahvuuksilla -5.25 ja -4.5, toinen korjaa myös voimakasta hajataittoa. Linssit ohennettuna kahteen kertaan ja pinnoitettu. Hintaa 149,50€. Specsaversilla on tällä hetkellä hyvät alennukset.

Vierailija
68/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsaversiltä saa aika edullisesti, mulla just -6 suunnilleen. Osamaksulla on mahdollista maksaa jos sulla on varaa laittaa muutama kymppi kuussa siihen? ☺

Vierailija
69/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelisilmä kirjoitti:

Kun aikoinani olin köyhä ja työtön ja sossussakin piti käydä tt-tukea hakemassa ja tuli lasien vaihto eteen, niin menin vaan kysymään sossun luukulta, että saako teiltä maksusitoumuksen uusiin. "Totta kai", kuului vastaus ja menin specsaversille hakemaan uudet kakkulat. Olihan siinä maksusitoumuksessa tietysti joku hintakatto, maksoin sit omasta pussistani vähän lisää kun halusin ohuemmat linssit ja paremman pinnoitteen.

Älä valehtele.

"Sossun luukulla" ei koskaan - toistan: koskaan - kuule sanoja Totta kai!

kun pyydät rahallista tukea.

Itse elän köyhyysrajalla, sosiaalitoimi vastasi minulle äskettäin kirjallisesti: "Ei synny oikeutta toimeentulotukeen silmälasien hankkimiseksi". (sitä ennen Kela kieltäytyi avustamasta)

Vierailija
70/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Speccareilta saa tosi peruskehykset kympillä ja niihin monitehot viidelläkympillä. Ei saa kyllä mitään hiontoja, mutta ainaki näkee eteensä.

Ei yhä saa, jos on enemmän miinusta!!! Ettekö te ihmiset osaa lukea?!

Saa tietysti, ne rillit vaan on sit tosi paksut. Mut mieluummin pullonpohjat ku sokee!

Nimin. -7,5 ja -8,5

Ikinä ole nähnyt noin paksuja hiomattomia linssejä (itselläkin on -8). Eikö niissä näytä ihan sketsihahmolta?

Et ole nähnyt yli -4 pullonpohja-silmälaseja Afrikan ulkopuolella,

koska niitä ei ole valmistettu enää 1980-luvun jälkeen.

Edellinen kommentoija keksi kaiken omasta päästään.

Todellisuudessa vahvoissa silmälaseissa on aina niin sanotut ohennetut linssit.

Vierailija
71/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailijax kirjoitti:

Spekusaversissa saat näöntarkastuksen ja lasit hintaan 19 euroa. Ei pitäisi olla rahasta kiinni! Jos haluat tosta vielä kympin säästää ja sattuis olemaan niin hyvä tuuri, että molemmis silmissä on about saman verran miinusta, niin sitten tosta vielä puolet pois, niin miinuslaseja saa myös Tokmannista.

Älä puhu soopaa kun et tiedä mistään mitään.

Sinulla tuskin edes on näkövikaa.

"Laseja" ei saa 19€:lla, ei koskaan eikä mistään, jos on voimakas likinäkö.

Pelkät kehykset ilman linssejä,

siis pokat voi saada Specssaverssilta hintaan 19€.

Sitävastoin linssien alin mahdollinen hinta on n.200€.

Ja te jotka yritätte kikkailla, että ohentamattomat olisi halvempia:

vahvoja miinuslaseja ei myydä missään enää täysin ohentamattomina.

Paksuja halpoja pullonpohja-rillejä ei siis ole myynnissä, vaikka niitä kuinka täällä suositellaan köyhille sopiviksi.

Tokmannilla myydään laseja niille, joilla on ikänäköä eli plus-laseja.

Heikkoja miinuslaseja olen nähnyt myynnissä halpakauppa Tigerissa, mutta maksimivoimakkuus niissä on -2.

Pahasti likinäköinen/ näkövammainen ei saa mistään halpoja silmälaseja.

Vierailija
72/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa että täällä vastailee ihmiset joilla on hädin tuskin miinusta tai plussaa silmissä tai jotka ei tarvitse laseja mutta näkee mainoksia ja uskoo että ne tarjoukset koskee kaikkia laseja.

1. Ne tarjoukset koskee vain perus linssejä eli niitä linssejä joihin ei tule ohennuksia tai mitään extraa.

2. Jos sinulla on reilusti esim. Miinusta niin sinun on PAKKO ottaa ohennuksia (minun tilanteessani aina kaikki mitä saa).

3. Niitä paksuja linssejä ei myydä ilman ohennuksia, koska muuten ne on liian painavat ja kehykset ei kestä.

4. Silloin kun joudutaan ohentamaan rajusti niihin on pakko ottaa pinnoitteet heijastuksen estolle ja kova pinta. Ilman niitä on todella hankala ja lasit menee pilalle todella nopeasti.

5. Laseissa ei enää nykyisin kehykset maksa. Halvimmat saa siinä 20e molemmin puolin, mutta linssit maksaa useita satoja.

6.Laserleikkausta ei saa mikäli näkö vielä muuttuu koska se ei pysäytä muutoin terveen silmän näön muutosta.

7. Laserleikkausta ei saa jos on liikaa miinusta tai plussaa koska se ei korjaa silloin näköä kokonaan ja tarvitset silti laseja.

8. Jos ei ole varaa edes laseihin niin miten maksat tonneja maksavan leikkauksen?

9. Kela eikä sossu korvaa laseja. Sanovat että "säästä"

10. Ainoa milloin korvaavat ovat jos niille on akuutti ja yleensä lääkärin toteamaan tarve. Esim. -10 ja vanhat lasit hajonneet.

En tajua miksi silmälaseja ei makseta ihmisille. Ne on välttämättömät elämiseen.

Vierailija
73/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu... pitäisi uusia, mutta kun hintaa tulee ainakin se 700-800€. Miinuksia 15, hajataittoa ja ikänäköä. Kehykset tohon lisäksi niin tonni on kasassa. Mitkään tarjouslasit ei ikinä ole näillä lukemilla saatavilla...  eikä voi muutenkaan ottaa mitä tahansa.

Noilla hinnoilla kannattaisi käydä jo laserissa. Ainakin viime kesänä Silmäasemalla ja Instrumentariumilla oli kehyksiä -80%. Varmaan joku vuosittainen kampanja.

Joo, tarjouksessa on nimenomaan kehykset, mutta ne on ne linssit jotka maksaa, eikä niistä tarjouksia ole. Pelkillä kehyksillä kun ei pitkälle pötkitä.

Vierailija
74/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noita Nissenin tarjouksia alapeukutetaan noin paljon?!  Itsekin ostin sieltä edullisimmat monitehot siedettävillä kehyksillä.  Joka ihminen saa sentään kerran kuussa muutaman satasen vaikka toimeentulotukea, niin voi lasit tuolta ottaa.  Käsiraha maksetaan sovitettaessa, ja loput haettaessa, niin voi näin jakaa vaikak kahden kk:n minimituloihinsa.

Nissen on Instrun halmpisbrändi, niin varmaan samoja linssejä myyvät kummasaskin.  Kalliimmalla puolella on marmorilattiat ja Guccin logo kehyksessä.

Vierailija
75/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nissenin laseja en suosittele. Omien kehyksien pinta alkoi varista alle vuoden. Kaveri taas ei saanut tilaamiaan piilareita. Piti tilata kaksi kertaa uusiksi että tuli oikeat jne....

Vierailija
76/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi silmälaseihin tai edes linsseihin ei saa mitään korvausta. Itselle lasit ovat täysin välttämättömyys. Ilman laseja olen työkyvytön. Miinusta on yli kahdeksan ja hajataitot päälle.

Apuvälineisiinkin tulee avustusta, niitä tarvitseville. Esim. reumaatikot.

Vierailija
77/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne. Elän jo nyt velaksi ja silmälaseista voi vain haaveilla. Edes luennoille ei viitsi mennä, kun nykyään en näe enää eturivistäkään taululle. No ehkä sitten työelämässä, jos sinne joskus pääsen

Vierailija
78/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut osamaksulla, kytännyt tarjouksia ja säästänyt. Linssit -7,5  ja -8,5 eli en tosiaan ole koskaan voinut ostaa "nyt lasit 19,90" -tarjoushinnalla yhtään mitään, koska ne vakiovoimakkuudet eli peruslinssit ovat tyyliin -6 - +6. Aina menee tilauskamaksi ja ohennuksilla, eli pelkät linssit ovat 100-150 e. Miehelläni on vähän hajataittoa ja erittäin vähän miinusta ja hän voi kävellä rillikauppaan ja ostaa satasella viidet lasit. Yhtään ei harmita. Not. Mutta kun itse tiedän että rillit maksavat ja ne pitää aina välillä uusia, niin pakkohan on siihen varautua. Jos haluan kivat kehykset, niin kiertelen liikkeitä ja odotan milloin on hyvä poka-alennus. Pistän vähän sivuun rillejä varten ja olen tiukan budjetin aikoina ostanut osamaksulla, kun ei kerta kaikkiaan ollut varaa ojentaa tiskin yli 180 euroa. Samanlaista käyttötavaraa ne rillitkin ovat kuin esim. talvikengät, tiskikone tai sänky. Aikansa voi kitkutella huonosti toimivan kanssa, mutta jossain kohti on pakko uusia.

Vierailija
79/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile glasses direct tai muita nettikauppoja?

Vierailija
80/120 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.favoptic.fi/

Suosittelen!

Minä myöskin suosittelen. Favopticin monitehot olleet käytössä yli kolme vuotta. Kerran ohennetuilla peruslinsseillä hinta oli muistaakseni 167 euroa. Nyt hinnat ovat ehkä muutaman euron korkeammat, koska valuuttakurssit ovat muuttuneet (ruotsalainen kauppa, toimii myös Suomessa). Ensimmäisen version jouduin tosin palauttamaan, koska linssit oli kiinnitetty tosi huonosti ja pullistelivat ulos kehyksestä, toinen pari oli kunnollinen. Ei kannata maksaa laskua, ennenkuin on tyytyväinen laatuun. Perusmoniteholinssissä katselualue on aika kapea, mutta siihen tottuu.

Toinen ja vielä edullisempi vaihtoehto on katsella ulkomaisia nettikauppoja, jos vaan englanti sujuu. Halvimmat, jotka olen löytänyt, ovat selectspecs.com ja zennioptical.com. Löytyy iso valikoima kehyksiä ja tosi edullisia laseja. Kaikkein halvimpia ei ainakaan Zennillä kannata edes ajatella, ne ovat markettilasien tasoa. Mutta hintaryhmissä 20-35 dollaria on jo ihan kunnollisia kehyksiä, Nissenin ja Specsaversin tasoa. Selectspecs toimii Englannissa ja Zenni Optical Kaliforniassa, mutta ainakin Zennin lasit tehdään Kiinassa. Kannattaa lukea kaikki ohjeet ja täyttää tilauskaavake huolella. Tilailin ensin kokeeksi yksitehoja, lukulasit ja aurinkolasit, omilla vahvuuksilla. Koska laatu oli hyvä, uskaltauduin tilaamaan myös monitehot. Zennin monitehot kestivät kyllä hyvin vertailun esim. Nissenin laseihin! Netistä löytyy molemmista käyttökokemuksia ja kyllä siellä huonojakin arvioita on. Minulle on osunut vain hyviä kokemuksia (mutta huolellinen täytyy olla tilatessa). Zennin nettisivulla voi kirjautuneena ladata sinne oman valokuvan, mihin voi sitten sovitella kehyksiä. Sama juttu on tullut myös Favopticille. Suosittelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme