Mikä mahdollisuus 30-vuotiaalla yhden lapsen huoltajalla on löytää mies?
Helsingissä asun, minulla on yksi 6-vuotias lapsi. Olen eronnut lapsen isästä, mutta lapsi on myös aika paljon isällään. Olen normaalipainoinen ja pukeudun naisellisesti, kasvoiltani uskoakseni nätti. Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa ja olen ihan hyväpalkkaisessa, mielenkiintoisessa työssä. Uskon, että olen ihan hyvää seuraa, sillä yleensäkin tulen ihmisten kanssa hyvin toimeen ja olen sosiaalinen.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en edes lähtökohtaisesti etsi ketään, joka ajattelee lapsia "kakaroina" tai esteinä. Lapseni on ihminen, johon aikuinen ihminen voi luoda arvostavan suhteen. Toista vanhempaa en etsi, vaan itselleni kumppania. Ap
Eli pitäisi olla sinun kumppanisi, mutta niitä lapsia ei saa kasvattaa ja olla niille vanhempi, vaikka saman katon alla jatkuvasti asuisi?
Juuri siksi en haluaisi suhteeseen kenenkään yksinhuoltajan kanssa, kun eivät tajua että jos ne lapset on siinä, niin ei voi olla pelkästään parisuhteessa toisen kanssa ja erotella parisuhdetta perheestä. Tällöin sillä "parisuhteessa olevalla" on myös oikeus puuttua lasten kasvatukseen ja tehdä yhteistyötä yh:n kanssa, käytännössä siis olla lapsille vanhempi.
Parisuhteen ei tarvitse merkitä saman katon alla asumista. Usein helpompaa asua pitkään eri paikoissa, molemmilla omat kodt ja oma arki ja sitten se yhteinen aika, välillä ilman lapsiakin.
Elämä helpoksi! Tosin kyseessä on sitten panosuhde eikä parisuhde.
Minä (en ole yh) olen parisuhteessa, jossa ei asuta yhdessä mutta ollaan silti ihan yhtä sitoutuneesti suhteessa kuin jos oltaisiin avoliitossa. Olemme yhdessä rakkaudesta, sitoutuneina toisiimme ja tavoitteeseen yhteisestä loppuelämästä. Tunnemme toisemme sukulaiset ystävät ja olemme heidän silmissään pari (so. kutsut sukujuhliin yms tulevat aina molemmille). Meillä on jopa yhteinen pankkitili yhteisiä menoja varten.
ajatus, että vain avo- tai avioliitto on todellinen parisuhde, on kummallinen.
Äiti, jolla on lapsi vaikka vaan puolet ajasta, ei kyllä pysty sitoutumaan samalla tavalla kuin lapseton nainen. Jos siis asutaan erillään. Tarkoitan, että on se miehelle huono diili olla varattu ja silti asua yksin sekä vielä viettää puolet tai mahdollisesti enemmänkin aikaa yksin.
Kirjoitan tämän yh-äitinä. Itse kaipaisin kahden aikuisen suhdetta, mutta en usko että kukaan mies haluaa sitoutua vain joka toisen viikonlopun tapaamisiin. Ei se ole mikään parisuhde.
-eri
Useimmille varmaan totta. Itselleni saattaisi sopia kyllä, vaikka ei perinteinen suhde olekaan. Jos yhteistä aikaa on noin vähän, siihen voisi panostaa oikein kunnolla. Jos jotain tekee joka päivä, siihen turtuu, en sano että se menettää arvonsa, mutta ei voi tuntua niin erikoiselta. Ajatuksena ainakin ihan mahdollinen, ei ole ollut tilaisuutta kokeilla, exät ovat halunneet yhteyttä miltei koko ajan.
Kyllä yh miehen nykyään löytää suhteellisen helposti kunhan ei nirsoile liikaa. Eronneita on jo niin paljon ja kun puolet (avio)liitoista päättyy eroon niin määrä vaan kasvaa. Tuollaiset ilman toista vanhempaa olevat perheet ovat jo valitettavasti jonkinlainen yhteiskunnan normi. Samassa tilanteessa (eronneita, lapsia hankkineita) olevia miehiä on paljon markkinoilla. Lisäksi tällä hetkellä suomalaisessa yhteiskunnassa on naisten markkinat.
Se on sitten eri juttu, että millaisen parisuhteen saa. Kuten täältä on voitu lukea. Muuttaako yhteen vai ei? Kumpi muuttaa jos muuttaa? Mistä yhteistä aikaa jne. Ihmettelen vaan, että miksi niistä ihan hyvistä miehistä on pakko erota kun vähän tylsistyttää tai haaroissa kutiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yh miehen nykyään löytää suhteellisen helposti kunhan ei nirsoile liikaa. Eronneita on jo niin paljon ja kun puolet (avio)liitoista päättyy eroon niin määrä vaan kasvaa. Tuollaiset ilman toista vanhempaa olevat perheet ovat jo valitettavasti jonkinlainen yhteiskunnan normi. Samassa tilanteessa (eronneita, lapsia hankkineita) olevia miehiä on paljon markkinoilla. Lisäksi tällä hetkellä suomalaisessa yhteiskunnassa on naisten markkinat.
Tämä vähän riippuu, että kenen markkinat ne ovat:
Jos olet syrjäytynyt ja alkoholisoitunut make, niin voi ehkä olla hiukan kuivat ajat edessä.
Jos taas olet kunnollinen isäehdokas uusperheeseen, niin ainakin kiinnostuneita riittää :)
Syy on juuri tuossa, kun lasten vuoksi ei ihan mitään puliukkoa voi ottaa..
Äiti, jolla on lapsi vaikka vaan puolet ajasta, ei kyllä pysty sitoutumaan samalla tavalla kuin lapseton nainen. Jos siis asutaan erillään. Tarkoitan, että on se miehelle huono diili olla varattu ja silti asua yksin sekä vielä viettää puolet tai mahdollisesti enemmänkin aikaa yksin.
Kirjoitan tämän yh-äitinä. Itse kaipaisin kahden aikuisen suhdetta, mutta en usko että kukaan mies haluaa sitoutua vain joka toisen viikonlopun tapaamisiin. Ei se ole mikään parisuhde.
-eri