Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkakustannuksia puoliksi lasten tapaamisessa?

lapsen asialla
08.03.2017 |

Mitä mieltä olette?
Ex-mieheni haluaa, että minä maksan puolet hänelle tulevista matka- ja majoituskustannuksista, kun hän tulee 400km päästä tapaamaan lastaan. Onko teidän mielestänne minulla sellaiseen velvollisuus?

Aikaisemmin olen kuljettanut lasta puoleenväliin (200km), ja yöpynyt omin kustannuksin hotellissa sillä aikaa, kun he ovat viettäneet aikaa keskenään omillaan. Tulimme kuitenkin siihen tulokseen, että lapsi väsyy ja koulu kärsii, häntä ei siis enää kuljeteta lyhyinä viikonloppuina pitkiä matkoja. Exäni vetoaa silloin puhuttuihin asioihin siitä, että koska hän matkustaa nyt itse aina lapsen luokse, minun pitää osallistua kustannuksiin ja maksaa puolet.

Minulla on yksinhuoltajuus ja lapsi asuu minulla koko ajan. Tapaamisista ei ole sovittu mitään, mutta mitään ei ole rajoitettu, vaan hän saa tavata lasta niin paljon kuin haluaa ja pystyy järjestämään. Elatusmaksusta on sovittu ja sen hän maksaa aina ajallaan.

Sittemmin olen järjestänyt niin, että olen poistunut omasta talostani siksi aikaa, kun hän on tullut tapaamaan lasta. Olen antanut heidän käyttää taloani keskenään ja joskus jopa itse matkustanut 140km päähän hotelliin, "pois alta". Nyt asumistilanne on muuttunut, enkä enää voi majoittaa häntä, enkä edes halua kutsua häntä tänne kyläilemään. Hänen mielestään minun pitäisi nyt maksaa hänelle hotelli täältä paikkakunnalta, tai ainakin maksaa siitä puolet.

Toivoisin kommentteja, jotta tähän saataisin jotain järkeä...

Matkakustannuksia puoliksi lasten tapaamisessa?

Vaihtoehdot

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Jos mies muutti kauemmas niin ei mutta jos sinä muutit niin sinun pitäisi maksaa ne kokonaan. Kuitenkaan ei ole isän vika että lapsi asuu silloin kaukana

Vierailija
2/5 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä päätti itse muuttaa töiden takia kauas. Me olemme lapsen kanssa pysyneet koko ajan samalla paikkakunnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös muutosta oli siis täysin isän oma. 

Vierailija
4/5 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän. Jos mies muutti kauemmas niin ei mutta jos sinä muutit niin sinun pitäisi maksaa ne kokonaan. Kuitenkaan ei ole isän vika että lapsi asuu silloin kaukana

Ei. Se, jolla on tapaamisoikeus eikä siis asu lasten kanssa, maksaa tapaamiseen liittyvät kulut.

Vierailija
5/5 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen asia maksaa kun tulee tapaamaan lasta .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi