Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin katsella Tiina-sarjaa areenasta

Vierailija
08.03.2017 |

Oli lenpikirjojani lapsena.

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko häpäisyä, jos sanoo, että Tiina saattaisi poikatyttönä olla aikuisena lesbo, tai vähintäänkin bi? Tai sinkku? Ei se mitään häpäisyä ole.

Vierailija
42/119 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesbous ei kuulunut tuon ajan yhteiskuntaan. Taisi olla rikollista 70-luvulle asti ja sen jälkeen joitakin vuosia sairausluokituksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siitä tehty sarja?

No ei ole vaan ap katselee harhoissaan areenaa. Ääliö.

Vierailija
44/119 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://joklaaja.blogspot.fi/2014/05/anni-polva-tiina-ja-tiina-epailee-j…

Muistaako kukaan tätä kirjaa? Itse en muista lukeneeni. Täytyykin piipahtaa huomenna kirjastossa :D

Vierailija
45/119 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin Tiina-kirjat ekaa kertaa ihan muutama vuosi sitten. Sain sarjan kokonaisuudessaan n. 20 vuotta sitten, mutta lapsena se ajankuva tuntui todella vieraalta, enkä innostunut niitä lukemaan. 

Vierailija
46/119 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan lukeneensa tätä kirjaa? Itse en muista. Täytyypä piipahtaa huomenna kirjastossa :D

Vierailija
47/119 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho.. Piti kirjoittaa kahdesti, kun aikaisempi kommentti ei näkynyt, ja nyt se sitten näkyykin 😞

Vierailija
48/119 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan lukeneensa tätä kirjaa? Itse en muista. Täytyypä piipahtaa huomenna kirjastossa :D

Muistan. Kyseinen kirja löytyy omista arkistoistanikin. 

Vierailija
49/119 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli heti pakko kattoo neljä osaa.

Vierailija
50/119 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aikuisena ruvennut näkemään Tiina-kirjat aika naisvihamielisinä. Parasta on, kun on kuin poika eikä mikään nolo tyttömäinen tyttö tai itkupilli. Kunnon tyttö on hyvä jätkä.

Luulen, että tosielämässä suhde Juhan kanssa päättyisi varhaisaikuisuudessa. Ja haavojen nuoleminen kestäisi aika kauan. Jossain vaiheessa Juhan mustasukkaisuusmuksaukset pahenisi. Tiinalla ei saisi olla oikein mitään elämää. Kun he asuisivat yhdessä, Juha kuitenkin kaipaisi aika vanhanaikaista maista. Tiina tukehtuisi. Kahdenkymmenen paremmalla puolella tulisi lopullinen ero, Tiina muuttaisi omilleen ja hakeutuisi opiskelemaan jotain vaativampaa, yksin. Mukana saattaisi olla jotain bi-kokeiluja.

Vierailija
51/119 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
52/119 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aikuisena ruvennut näkemään Tiina-kirjat aika naisvihamielisinä. Parasta on, kun on kuin poika eikä mikään nolo tyttömäinen tyttö tai itkupilli. Kunnon tyttö on hyvä jätkä.

Luulen, että tosielämässä suhde Juhan kanssa päättyisi varhaisaikuisuudessa. Ja haavojen nuoleminen kestäisi aika kauan. Jossain vaiheessa Juhan mustasukkaisuusmuksaukset pahenisi. Tiinalla ei saisi olla oikein mitään elämää. Kun he asuisivat yhdessä, Juha kuitenkin kaipaisi aika vanhanaikaista maista. Tiina tukehtuisi. Kahdenkymmenen paremmalla puolella tulisi lopullinen ero, Tiina muuttaisi omilleen ja hakeutuisi opiskelemaan jotain vaativampaa, yksin. Mukana saattaisi olla jotain bi-kokeiluja.

Höpsis. Tiinahan on nimenomaan kiltti ja hyvä. Tyttö jolta repee hame, vaikka oikeastaan ei tee mitään. Mun oma esikoinen on ihan samanlainen. Kun hän tulee sisään, lasinen sisäovi menee säpäleiksi...

Katsoin koko sarjan eilen ja tykkäsin. Hyvin tehty. Kirjojen henki ja ajankuva olivat hyvät. Sarja harmoninen kokonaisuus.

Vierailija
53/119 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta on ihanaa että kirjoissa ja sarjassa pojat ja tytöt leikkii keskenään. Ja että isotkin lapset leikkii. Ei nykyään kaikki 12-13 -vuotiaat tod leiki.

Vierailija
54/119 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka ei lämmennyt Tiina-kirjoille? Luin niitä jokusen lapsena mutta minusta Tiina oli ärsyttävä koheltaja. Ja sen piti aina tunkea nokkansa joka paikkaan. Ja se Juhan jatkuva mustasukkaisuus ihmetytti minuakin. 

Saatan silti vilkaista sarjaa areenasta ihan huvikseen.

Vierailija
55/119 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luettu on tämäkin.

Vierailija
56/119 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita tapahtumia on sarjassa.

Olen itse syntynyt 1960 ja elänyt lapsuuteni tuppukylässä kahden vanhemman sisaruksen kanssa. Tiina-kirjan kuvaama lasten maailma on kyllä todella todellinen ajankuvaus ja juurikin esim yhteiskuntaluokat, yhteiskoulut (parempi väki) ja ihan kaikki muukin. Tyttöjen ja poikien välit, tanssikurssihömpötykset jne.

Vierailija
57/119 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko häpäisyä, jos sanoo, että Tiina saattaisi poikatyttönä olla aikuisena lesbo, tai vähintäänkin bi? Tai sinkku? Ei se mitään häpäisyä ole.

Ei ole häpäisyä vaan stereotyyppistä ajattelua että poikatytöthän tietenkin on lesboja tai ainaki bitä.

Vierailija
58/119 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole häpäisyä vaan stereotyyppistä ajattelua että poikatytöthän tietenkin on lesboja tai ainaki bitä.

Lisään tähän itse vielä että en koskaan pitänyt Tiinaa poikatyttönä enkä ketään muutakaan tyttökirjojen poikatyttönä pidettyä henkilöä. Ainoa jonka olen tunnistanut poikatytöksi on Viisikko-kirjojen Pauli.

Vierailija
59/119 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, joka ei lämmennyt Tiina-kirjoille? Luin niitä jokusen lapsena mutta minusta Tiina oli ärsyttävä koheltaja. Ja sen piti aina tunkea nokkansa joka paikkaan. Ja se Juhan jatkuva mustasukkaisuus ihmetytti minuakin. 

Saatan silti vilkaista sarjaa areenasta ihan huvikseen.

Et ole ainoa. Minusta ne kirjat olivat tylsiä, arkisia ja kirjoitettu (muistaakseni) kömpelösti arkikielellä. Yritin pitää niistä, mutta en päässyt sisään Tiinan maailmaan, en kyennyt samastumaan ja ihmettelin miten kirjailija jaksaa kirjoittaa niitä. En silti vihaa Tiina-kirjoja, ne eivät vain innostaneet.

Vierailija
60/119 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen Ttinan tulevaisuudessa toimittajana tai opettajana ja onnellisesti naimisissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi