Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaljuunnun alapäästä??

Vierailija
08.03.2017 |

Hiukset ovat pitkät ja vahvat, mutta parin vuoden aikana alapääni on kaljuuntunut lähes täysin. En sheivaa, eikä kohteen ulkonäkö nyt kiinnosta, eikä sitä kukaan näekään, mutta kiinnostaa tietää miksi. Kohtalotovereita? Hormonit ovat kohdallaan mutta onko tämä menopaussia?
N44

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli suunnilleen sinun ikäisenä noin 2 x 2 cm kalju laikku häpykummulle. Olen arvellut että se saattaisi johtua hormonikierukasta mutta en ole saanut mistään vahvistusta asiaan.

Vierailija
2/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut saman viimeisen vuoden aikana. Ei mulla kyllä koskaan ole mikään mainittava karvankasvu ollutkaan alapäässä, en ole koskaan myöskään sheivannut. Ja harvenee koko ajan. Syön pillereitä, kuten olen syönyt koko aikuisikäni raskauksia lukuunottamatta. Kai se on tämä ikä..

Terveisin myös N44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettei ole vuodenaikojen vaihtelua? Joillain on. 

Vierailija
4/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Mulla ei ole hormonaalista ehkäisyä, ja itselläkin tullut tuollainen täysin kalju pyöreä alue. Ap

Vierailija
5/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenaikojen vaihtelua 😊? Enpä tiedä..muutaman vuoden aikana on harventunut. Loput karvat lähtevät ihan nyppäisemällä sormin. Ap

Vierailija
6/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama ilmiö. Mutta toisin kuin ap:llä, hiuksetkin ovat ohentuneet puolella... :(

Vierailija
7/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu 😞. Multakin lähtee hiuksia kyllä enemmän kuin ennen, niitä vain on niin pirusti. Ap

Vierailija
8/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki kulkee sulla alapään kautta.

Vierailija
9/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lakkasi kasvamasta kainalokarvat noin 43-vuotiaana ja samaan aikaan alkoi alapään karvoitus harventua. Hiuksia alkoi lähteä vähän myöhemmin. En ole oikein saanut selvää siitä, onko kyse estrogeenin vähenemisestä vai kilpirauhasen vajaatoiminnasta (alettiin hoitaa pari vuotta myöhemmin).

Hiustenlähtö harmittaa, muuten olen ihan tyytyväinen. Ei tartte enää poistaa karvoja kuin kasvoilta ja sääristä. Siis hyytävät viikset on tullut vissiin kainalokarvojen tilalle.

Vierailija
10/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvoituksen väheneminen voi johtua myös kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Tukka minulla on vahva, mutta alapää alkaa olla aika kalju. Hyvä puoli kilpirauhasen vajaatoiminnassa on se, että myöskään ihokarvat eivät pahemmin rehota. Ei pahemmin tarvitse ajella sääriä eikä käsivarsia. Kainalot ajelen toisinaan. 

Vierailija
11/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin joku, joka kirjoittaa tästä vaivasta. Luulin, että olen miltei ainut maailmassa, joka kaljuuntuu sieltä. kilpirauhasen vajaatoiminta minullakin. 

Vierailija
12/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ruoho moottoritielläkään kasva, joten vähennä ajamista.

Vierailija
13/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järki kulkee sulla alapään kautta.

Vierailija
14/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tapahtu toi vajaa nelikymppisenä, tosin muutaman kuukauden kuluttua kasvoivat takaisin. Oli tosi outo juttu. En kehdannut edes kysyä keneltäkään, että onko muille käynyt näin.

Vierailija
15/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tutkittu kilpirauhanen ( paino noussut, väsyttää, paleltaa), mutta on viitearvoissa. Melkein toivoin että joku selkeä syy olisi löytynyt. Ja juu, leukaan ja ylähuuleen kasvaa jouhi ainakin kerran kuussa. Onko tulevaisuus siis kalju ja viiksekäs? Sinänsä lohdullista että kohtalotovereita on. Ap

Vierailija
16/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No karvoitushan on sukukypsän naisen merkki. Esipuberteetissa karvoja ei ole ja vanhana ne tippuu pois ja värkki kaljuuntuu jälleen. Ihan luonnollinen asiaintila siis.

Vierailija
17/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on alapää vähentänyt karvankasvua noin 45-vuotiaasta. Reisien puolella rehottaa yhä mutta päälle on ilmestynyt kalju :D. Hiukset kuitenkin voivat paljon paremmin ja kasvavat pidemmiksi kuin nuorempana. Outoa. 

Vierailija
18/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne karvat, jotka alkoivat kasvaa murrosiässä, lakkaavat kasvamasta menopaussin jälkeen ja alkavat karista vähitellen pois. Meistä tuleen sheivaamatta posliinipimppuja! Se on luonnon laki. Vai oletteko tavanneet iäkkäitä naisia, joilla on tuuhea rämämajava?

Vierailija
19/19 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne karvat, jotka alkoivat kasvaa murrosiässä, lakkaavat kasvamasta menopaussin jälkeen ja alkavat karista vähitellen pois. Meistä tuleen sheivaamatta posliinipimppuja! Se on luonnon laki. Vai oletteko tavanneet iäkkäitä naisia, joilla on tuuhea rämämajava?

No eeeei iäkkäät naiset tavatessa näytä. Tuskin nuoremmatkaan kyllä... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän