Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasvaton piimä auttaa laihtumaan!

Piiiiiiitkä piiiiiiimä
08.03.2017 |

Ja voisin kuvitella, että myös muut vastaavat hapanmaitotuotteet.
Kaikki alkoi siitä, kun viime kesänä olin vatsataudissa. Pakollisen paaston jälkeen mummini vinkkasi: ota piimää, se tekee hyvää vatsalle. Niinpä opettelin uudelleen juomaan piimää, lapsuuteni vakiojuomaa.

Aamulla ensimmäiseksi iso lasi piimää, myös lounaalla noin 1,5 DL, samoin iltaruualla ja taas iltapalaksi iso lasi.
Taitaa tulla lähes litra päivässä. Makeanhimo on kadonnut ja piimä täyttää vatsaa niin että ateriakoot ovat pienentyneet.

Mielestäni piimä korvaa kaikki ateriankorvikkeet mennentullen! Usein iltapalaksi otankin vain piimää ja voileivät jääneet kokonaan pois.

No se painon pudotus ? *******10 kg********* viime elokuusta********!!!!!!!!!

Anteeksi laktoosi-intolerantikot tämä hehkuttaminen, muut voivat vapaasti kokeilla.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi ne laktoosi-intolerantikotkin juoda jos juovat laktoositonta.

Mä en voi, kun saan msitoproteiinista ihottumaa ja aknea.

Vierailija
2/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon!

T. Piimälover

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vanha totuus, joka on unohdettu yltäkylläisyys elämän myötä.

Piimä, ruisleipä ja keitto kuten ennen VW pizza ja virvoitusjuoma nykyään.

Jos ihmiset palaisivat entisiin ruokatapoihin, kuten esim 70-luvulla syötiin, kukaan ei olisi lihava.

Onko palstalla ketään 70-luvun lasta/nuorta/aikuista? Muistatteko?

Arkiruokana keitot ja perunat+kastike olivat yleisiä. Kun äiti teki 4-henkiselle perheelle jauhelihakastiketta, lihaa ostettiin 250 grammaa maksimissaan. Nykyään 400 g on pienin määrä mitä valmiiksi pakattuna saa.

Ruokaa ylipäätään ei käytetty sellaisena nautintoaineet kuin nykyään, se oli polttoainetta.

Karkit myytiin pienemmissä paketeissa ja niitä saatiin harvoin.

Kun 4-5 hengen perhe herkuttelu jäätelöllä, sitä ostettiin puolen litran pakkaus, kaikki saivat pienen siivun. Pienestä limupullosta (0.33 l) riitti hyvin parille kolmelle lapselle - saunapäivänä.

Vierailija
5/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuossa piimä tule jo korvista ulos eli liika on liikaa? Taidan tosin kokeilla osin itsekin, mutta en niin monta kertaa päivässä.

1970-luvulla tosiaan ruoka piti tehdä itse, valmisruokia ei juuri ollut, mitä nyt vatkattua marjapuuroa ja maksalaatikkoa, pakasteetkin olivat enimmäkseen raaka-aineita eikä mikroaaltouuneja todellakaan ollut, ei töissä eikä kotona. Oleellista oli, että syödyn ruoan määrä oli pienempi. Ruoan terveellisyyteen kiinnitettiin jo enemmän huomiota, opittiin syömään salaattia ja suolan- ja rasvankulutustakin seurattiin. Kohtuuhintaisia työpaikkaruokaloita oli paljon enemmän (oli enemmän tehtaita ja muita isoja työpaikkoja.).

Vierailija
6/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimä on ihanaa! Itse tosin käytän rasvaista, mutta en syö lihaa, joten eläinperäistä rasvaa tulee vain maitotuotteista.

Vierailija
7/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juonut rasvatonta Gefilus-piimää ties kuinka kauan, se on mun luottotuote. En nyt laihduttavuudesta tiedä, mutta on se ainakin hyväksi mun vatsalle.

Vierailija
8/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piimä on ihanaa! Itse tosin käytän rasvaista, mutta en syö lihaa, joten eläinperäistä rasvaa tulee vain maitotuotteista.

Mistä saat rasvaista piimää?

Vierailija
9/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saat rasvaista piimää?

Öh... Ihan Lidlistä? Kotimainen AB-piimä, sadassa grammassa on rasvaa 1,5g, josta tyydyttynyttä 1g.

Vierailija
10/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valion ab piimä on parasta mitä tiedän. Se perhospiimä. Rasvaton piimä on musta pahaa litkua.

Vierailija
11/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimä pierettää!

Vierailija
12/17 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piimä pierettää!

Eikä pieretä. Sehän päin vastoin rauhoittaa vatsaa.

Vierailija
13/17 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimä tasapainottaa

Vierailija
14/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimä on hyvvee!

Vierailija
15/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vanha totuus, joka on unohdettu yltäkylläisyys elämän myötä.

Piimä, ruisleipä ja keitto kuten ennen VW pizza ja virvoitusjuoma nykyään.

Jos ihmiset palaisivat entisiin ruokatapoihin, kuten esim 70-luvulla syötiin, kukaan ei olisi lihava.

Onko palstalla ketään 70-luvun lasta/nuorta/aikuista? Muistatteko?

Arkiruokana keitot ja perunat+kastike olivat yleisiä. Kun äiti teki 4-henkiselle perheelle jauhelihakastiketta, lihaa ostettiin 250 grammaa maksimissaan. Nykyään 400 g on pienin määrä mitä valmiiksi pakattuna saa.

Ruokaa ylipäätään ei käytetty sellaisena nautintoaineet kuin nykyään, se oli polttoainetta.

Karkit myytiin pienemmissä paketeissa ja niitä saatiin harvoin.

Kun 4-5 hengen perhe herkuttelu jäätelöllä, sitä ostettiin puolen litran pakkaus, kaikki saivat pienen siivun. Pienestä limupullosta (0.33 l) riitti hyvin parille kolmelle lapselle - saunapäivänä.

Ot mutta on 300g pakettejakin, luomulihaa ainakin.

Vierailija
16/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimä ja persikka smuudiksi , hyvää !

Mitä kaipaan joku vuosi siten oli Valiolla mustikkapiimää myynnissä , ikävä kyllä poistui valikoimista .

Kfiiriä löytyy kylläkin vadelman makuisena. Kefiiri on vain jotenkin äkäisemmän makuista kuin piimä.

Vierailija
17/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan: monta vuotta sitten luin jostain ruotsalaisesta lehdestä, ja oli oikein kuvien kanssa ennen ja jälkeen:

yli viisikymppinen mies ja alkoi laihduttaa. Korvasi aina yhden aterian filmjölkillä, ja lenkkeili.

Kiloja en muista, mutta hyvin näytti paino pudonneen.

Ja hapanmaitotuotteista saa niitä hyviä maitohappobakteereita, jotka parantavat suolistoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi