Muita joita ärsyttää naistenpäivä?
Kaupallinen, tekopyhä, seksistinen päivä. Joka paikassa toitotetaan miten nyt tänään miehen pitää tuoda naiselle ruusupuskaa ja suklaata ja koruja (eikö se ystävänpäiväkin juuri ollut????), naisille on "huikeita tarjouksia" tyyliin: "Osta kaksi kynsilakkaa, saat yhden kaupan päälle" tai "nyt tänään kaikista naistenvaatteista -10%".
Ostakaa ostakaa ja ostakaa. Ja vieläpä ostakaa kaikkea tyhjäpäistä, koska eihän naiset muusta ole kiinnostuneita kuin meikeistä ja räteistä.
Sori vaan, minusta naistenpäivä on lähinnä naisten aliarviointia ja kaupallista teeskentelyä. Nyt vedän peiton päälleni ja miehelle jo sanoin että mitään risukasoja ei tartte kotiin tuoda, vain koska kauppamies käskee.
Kommentit (36)
Marraskuussa on kokonainen miestenviikko.
Itsestähän se on kiinni, miten lapsensa opettaa. Minun lapsuuden perheessä katsottiin uutiset koko perheen voimin. Lehdestä luettiin tärkeät artikkelit ääneen, ja sitten niistä keskusteltiin. Lapsena jo minulta kysyttiin mielipiteitäni politiikasta yms. Koskaan ei sanottu, että ihkuu, naisten päivä, mennääx shoppaan kaikkee siistii halval?
Olen ollut hyvin tietoinen naisten asemasta kehitysmaissa yms. Kynsilakat, kukat ja käsilaukut eivät mielestäni liity tähän päivään millään tavalla, vaikka jossain kaupassa nyt alennus olisikin.
On aina harmittanut kun sillon pitää vaan lutkuttaa. Ja ei se tod. vaan päivää kestä! Monta kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ymmärtänyt, että kyseessä on kansainvälinen naistenpäivä? Mitä mieltä olet naisten asemasta noin globaalisti?
Niin, jos luet tekstini tarkemmin, ehkä ymmärrät että vika ei ole itse naistenpäivässä, vaan siinä miten sitä vietetään! Ei ajatella mitään naistenoikeuksia juuri missään. Vaan jotain hiton kynsilakkoja ja itketään jos mies ei tuo ruusupuskaa. Kaupallista ja tekopyhää. Melkein oksettaa ne ruusupuskat mitä jokainen kauppa ja kuppilakin on tänään pullollaan "tule meille _ostoksille_ niin saat ruusun kaupan päälle".
Ap
Vai olisiko nyt kuitenkin kyse siitä, että sinä et ole ottanut riittävän kattavasti selvää miten moni muotoisesti päivää tänään vietetään?
Tuota samaa olin juuri tulossa sanomaan. Naistenpäivänä naiset saavat äänestää, vaikka heillä ei muulloin olisi äänioikeutta. Naistenpäivänä lehdistössä kirjoitetaan naisten asemasta, feminismistä, mietitään keinoja naisen aseman parantamiseen. Puhutaan äideistä, siskoista, tyttäristä, mummoista. Mietitään naisen asemaa perheessä, työelämässä, perintökaaressa.
Ap vaikuttaa naisvihaajalta, joka haluaa typistää naiset ruusuihin ja meikkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ymmärtänyt, että kyseessä on kansainvälinen naistenpäivä? Mitä mieltä olet naisten asemasta noin globaalisti?
Niin, jos luet tekstini tarkemmin, ehkä ymmärrät että vika ei ole itse naistenpäivässä, vaan siinä miten sitä vietetään! Ei ajatella mitään naistenoikeuksia juuri missään. Vaan jotain hiton kynsilakkoja ja itketään jos mies ei tuo ruusupuskaa. Kaupallista ja tekopyhää. Melkein oksettaa ne ruusupuskat mitä jokainen kauppa ja kuppilakin on tänään pullollaan "tule meille _ostoksille_ niin saat ruusun kaupan päälle".
Ap
Vai olisiko nyt kuitenkin kyse siitä, että sinä et ole ottanut riittävän kattavasti selvää miten moni muotoisesti päivää tänään vietetään?
Kyse ei ole siitä, kun selvästi suurimmalta osin koko päivä on kaupallinen. Sitä tungetaan joka tuutista, otit selvää tai et. Meidän nuorille tytöille jo opetetaan että naistenpäivä on se milloin saat puuteria halvalla ja mies tuo ruusuja ellei se ole sika.
Höpö höpö. Ihan itsestä se on kiinni, miten tyttärensä kasvattaa. Ei ole mikään pakko kiinnittää tyttöjen huomiota puuteriin ja ruusuihin. Ihan yhtä hyvin voi keskustella lasten kanssa naistenpäivän vietosta ja naisten asemasta eri maissa. Ei ole mikään pakko keskittyä meikkeihin ja muuhun turhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Marraskuussa on kokonainen miestenviikko.
Heh jep 😂
Miestenpäivänä naiset voivat viedä miehelleen kukkia ja suklaata. Ja ehkä hoitaa tiskit, ettei miehen joka päivä tartte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyse ei ole siitä, kun selvästi suurimmalta osin koko päivä on kaupallinen. Sitä tungetaan joka tuutista, otit selvää tai et. Meidän nuorille tytöille jo opetetaan että naistenpäivä on se milloin saat puuteria halvalla ja mies tuo ruusuja ellei se ole sika.
Kenen vastuulla niiden nuorten tyttöjen kasvattaminen on? Se, että puuteria saa halvalla ei poista asian toista puolta ja vanhempien vastuuta opettaa nuorelle päivän todellista merkitystä.
Tyttäreni oli mukanan seminaarissa, jonka teemana oli Nainen itsenäisessä Suomessa. Luuletko, että tässä perinteissä naisten päivä seminaarissa puhuttiin puuterinsävyistä?
Vähän ärsyttää se, että sitä pidetään ruusu- ja suklaapäivänä. Naistenpäivä tasa-arvon ja naisten oikeuksien päivänä on mielestäni edelleenkin tarpeen erityisesti kansainvälisenä päivänä, mutta tämähän ei ketään tunnu kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sä aloitat otsikolla kutsumalla naistenpäivää ärsyttäväksi. Heti perään listaat sen mm. sekstistiseksi yms. Kyllä tuosta voi saada sen kuvan, et vika on nimenomaan päivässä... Korjaa itse ulosantiasi äläkä syytä muita.
ohis
Näin miehenä ainakin ärsyttää kaikki tällaset pakkopäivät. Töissäkin oli eräs tantta kinuamassa onnitteluja naistenpäivän johdosta.
En kohtele tai helli naisystävää tänään sen kummemmin kuin muinakaan päivinä. Minulle tämä päivä on lähinnä KAIKKIEN naisten onnittelua siitä, että heidän oikeutensa ovat parantuneet vuosi vuodelta ja toivottavasti paranee jatkossakin. Ei erikoishellittelyä tai muuta vastaavaa; itselleni tärkeämmät päivät ovat rakkauden kohdalla ensitapaamisen vuosipäivä, seurustelun alkamisen vuosipäivä jne. Tänään juhlitaan ihan muita asioita.
-M
Tähän päivään kohdistettu jopa seksitinen viha jo kertoo sen kuinka tärkeä päivä tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös naisena hieman ihmettelen tätä päivää... Eihän taida olla miestenpäivää, tai jos on niin eipä siitä tämmöistä haloota nosteta!
Ja ystävänpäivänä pitäisi muistaa niitä ystäviä eikä omaa puolisoa, erikseen on sitten jokaisella parilla vuosipäivät, hääpäivät jne.
Mutta eiköhän kaikista ole tehty jo aika kaupallista!!
Vain äitienpäivä ja naistenpäivä poikkeuksina; jokainen päivä on miestenpäivä!