Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos 3 vuotta kestänyt yskä, ja kieltäytyy hoidattamasta, pitääkö viedä psykiatrian polille väkisin?

Vierailija
08.03.2017 |

Eli puheet puhuttu, läheiset koittaneet kaikin voimin, jankuttamalla ja maanittelemalla jo vuosia saada erästä läheistä hoitoon, vaan isepintaisesti kieltäytyy. Kyllä tässä nyt on joku psykiatrinen sairaus mikä estää tuon sairauden hoidattamisen.Eikö auta muu kuin pakkohoitoon määräys?
Muita? kuulin eräästä joka myös kieltäytyi hoidosta, ja kun läheiset sitten pakotti, oli jo liian myöhäistä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän huolesi ap, mutta sulla ei ole oikeutta päättää toisen ihmisen asioista. Sanoisin, että pakkohoidolla uhkailu voi katkaista välit lopullisesti.

Vierailija
22/26 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pakottaa. Jokaisella on oikeus sairastaa ja olla hoidattamatta sairauttaan ja vaikka kuolla siihen jos haluaa.

Älä puhu höpöjä. Tiedän ihan omasta suvustani tapauksen joka joutui pakkohoitoon, koska kieltäytyi vakavan sairauden hoitamisesta. Silti sai jarrutettua asiaa sen verran, että kuoli alle kolmekymppisenä viime kesänä. Kyseessä oli henkisiäkin vaivoja ja en usko, että oikein edes tajusi että hoitamattomuus johtaa siinä tapauksessa kuolemaan. Kaiken me yritimme ja näin silti kävi. Toivottavasti ap:n tapaus päättyy paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin fiksummaksi käydä lääkärillä, joka voi vaihtaa mahdollisesti yskittävän lääkkeen toiseen lääkkeeseen, joka ei yskitä...

Olen pahoillani miespuolisen tuttusi tilanteesta.

Vierailija
24/26 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaalla on oikeus kieltäytyä hoidosta. Mitään ei ole tehtävissä.

Vierailija
25/26 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen sairastaa  esim. syöpää ja hän ei sitä syystä tai toisesta halua yrittää hoitaa, hänellä on oikeus hoidoista kieltäytyä. Jos kyseessä taas on mieleltään vakavasti sairas ihminen esim. skitsofeenikko, on hänet perusteiden täyttyessä oikeus määrätä pakkohoitoon.

Vierailija
26/26 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kieltäytyä hoidosta olen yskinyt viimeiset kymmenen vuotta tiedän syyn ja seurauksen lääke on mut tämä katala tauti vie hengen tein mitä hyvänsä. Omalla toiminnalla saan jatko aikaa mutta en halua olla letkujen varassa viimeiset vuodet mieluummin nopeutan lähtöä ja toivon eutanasian tulevan lailliseksi ennen kun olen niin huonossa kunnossa etten itse pysty päättämään. Silloin on vain yksi keino omankäden kautta ennen pahenemis vaihetta. Ei kommentointia tiedän kyllä mitä ajattelette moni. tämä on kuitenkin mun elämä ja päätän siitä täysissä ruumiin ja sielun voimissa sen jälkeen joku muu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi