Erään kaupan kassa ei meinannut antaa minulle hedelmäpussia.
Maksoin ruuat ja kysyin saisinko vielä pussin näille rahkoille, johon hän tokaisi: Yleensä annamme kyllä vaan pakastetuotteille näitä pusseja, muista sitten ensi kerralla.
Rupes vähän kyrsimään tuo kassanainen, ostoksetkin teki n.70€. Tuskin menen tai jos menen kyseiseen kauppaan en mene hänen kassallensa.
Kommentit (24)
Jotkut kassat pakkaavat pakasteet pussiin lupaa kysymättä tai sitten kysyvät ja kun sanon ei, pakkaavat silti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niille rahkoille edes tarvitsee pussin? Ihan hyvä vähän miettiä sitä turhaa muovin kulutusta.
Menee helposti se tinapaperi rikki, monesti käynyt niin vaikka kuinka yrittänyt asettaa ne nätisti reppuun.
Jos ne pussit on sen kassaneidin palkkapussista pois. :D
Mäkin pyydän aina jogurteille ja rahkoille pikkupussin. On mullakin ikävää kokemusta siitä, miten helposti se kansimateriaali menee rikki.
Ja pesuaineille pyydän myös. Ne saippua- ja shampoopullojen korkit ei ikinä pidä.
Mä pakkaan ne hedelmäosaston pusseihin valmiiks niin ei tuu tuollaisia komplexeja.
Jos ne saa jotain bonuksia noista antamattomista pusseista, firman määräys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niille rahkoille edes tarvitsee pussin? Ihan hyvä vähän miettiä sitä turhaa muovin kulutusta.
Menee helposti se tinapaperi rikki, monesti käynyt niin vaikka kuinka yrittänyt asettaa ne nätisti reppuun.
Tuo on hätävarjelun liiottelua, ei minulla mene rikki. Itse vien banaaninipunkin kassalle sellaisenaan ilman muovipussia.
Jos kassaneidin mielestä pikkupussit kuuluvat vain pakasteille, miksei niitä pusseja ole missään kaupassa pakastehyllyjen vaan hedelmien luona?
Vierailija kirjoitti:
Itse vien banaaninipunkin kassalle sellaisenaan ilman muovipussia.
Meidän kaupoissa on vain banaanikärpäsiä. Laitan ne pahvirasiaan.
Joissakin kaupoissa niitä ei enää edes ole kassoilla. Esim. Halpa-Hallissa ei ole niitä eikä niitä kuulemma saisi enää oikein muuallakaan olla enää kassoilla. Pitää siis hoksata ottaa niitä hedelmä osastolta jos on tarvetta.
Syyttäkää EU:ta, sillä siellä on tehty direktiivi noista kassoilla olevista pikkupusseista.
Niistä pitäisi kuulemma kokonaan luopua.
Vierailija kirjoitti:
Ota oma pussi mukaan?
Joo, tarvii varmaan alkaa ottaa omat pussit mukaan ja ostoskärryt. Koskakohan pitää ottaa omat pakkauksetkin. Ehkäpä jopa omat ruoat, jotka voi sitten itse ottaa ja pakata ja maksaa itsepalvelukassalla.
Tai mitäs jos vaan ostais oman pienen plantaasin ja tuottaisi kaikki ihan itse kuten ennen vanhaan.
Minä pakkaan kaikki lihaosaston tuotteet pikkupusseihin. Niissä saattaa olla suttua ulkopuolellakin ja raaka liha ei ole aina kovin hygieenistä.
Lisäksi laitan pikkupusseihin kananmunat ja jugurtit ja pakasteet.
nykyään pitäisi ajatella vähän turhan muovin kulutusta
Vierailija kirjoitti:
Minä pakkaan kaikki lihaosaston tuotteet pikkupusseihin. Niissä saattaa olla suttua ulkopuolellakin ja raaka liha ei ole aina kovin hygieenistä.
Lisäksi laitan pikkupusseihin kananmunat ja jugurtit ja pakasteet.
Etenkin kanankoipipaketit on yleensä aina ihman tahmaisia. Ne laitan aina pikkupussiin.
Mä ostin k-supermarketista kolme pakettia jäätelöä ja pyysin kassalta niille pikkupussia. Vastaus oli: Se on 10 senttiä. Olin ihan hölmistynyt, että antaa sitten olla, ihan periaatteesta. Ennenhän niitä aina tarjottiin pakasteille, ainakin s-marketissa. Mutta ei ilmeisesti enää sielläkään. No saahan niitä toki vapaasti otta hevi-osastolta.
Vierailija kirjoitti:
Muoville on nykyään kierrätyspisteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muoville on nykyään kierrätyspisteet.
Mitä sitten jos on kierrätyspiste, kun muovin tuottaminen kuluttaa uudistumattomia luonnonvaroja, muovi ei maadu ja sen polttaminen aiheuttaa myrkkykaasuja. Kaikin puolin erittäin epäekologinen materiaali, jonka käyttö pitäisi minimoida.