Meidän 9 v ei saa viikkorahaa
Ei ole sellaiseen varaa. Teininä joutuu tienaamaan rahansa. Löytyykö muita samanlaisia perheitä?
Kommentit (10)
Meillä 8-vuotias ei saa viikkorahaa koska ei tarvitse rahaa mihinkään vielä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa antaa vaikka 2€ viikossa? Ei lapsi opi säästämään, jos ei ole rahaa mistä säästää..
On hän joskus saanut esim synttäreitä ja jouluna vähän rahaa yms ja osaa säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa antaa vaikka 2€ viikossa? Ei lapsi opi säästämään, jos ei ole rahaa mistä säästää..
On hän joskus saanut esim synttäreitä ja jouluna vähän rahaa yms ja osaa säästää.
Mulla on 4 lasta ja talolaina pitää tulojen suunnan tarkkana. En lapsena saanut harrastaa enkä viikkorahaa koska siihen ei ole varaa. Se tuntui pahalta.
Minä itse otan pois jostain muusta kuin lapselta, kyllä täytyy lapsen saada jotain, muutama euro!
Eipä meilläkään. Omaa rahaa on saanut papalta ja tädiltä... tuntuvat viihtyvän lompakossa.
Toisaalta lapsi on saanut tavaraa ihan riittämiin ja moniin pyytämiinsä asioihin olen sanonut että kirjoittaa ostoslistaan, tuon kun käyn kaupassa. Olen kyllä ajatellut että tästä pikkuhiljaa 10v kanssa siirrytään viikkorahaan ja saa alkaa raahautua sinne kauppaan ihan itse jos jotain härpäkettä haluaa.
Meillä 9v. saa 10€/kk ja 7v. 5€/kk, saavat kuun alussa valintansa mukaan tilille tai käteen rahan. Isompi haluaa tilille ja pienempi käteisenä. Molemmat oppineet säästämään ja joskus säästelleet isompiin legoihin, isompi säästi kohtuu pitkäänkin erääseen harrastusvälineeseen (ylimääräinen, ei välttämätön). Toki isommissa hankinnoissa on sitte vanhemmat autettu, mutta oppivat ymmärtämään, että asiat maksaa ja se summa on sitten jostain muusta pois. Pienempi säästää ja ostelee legoja tai fudiskortteja.
Molemmat saavat toki kaiken mitä tarvii niin muutenkin, mutta paljon on jo sellasta, mitä etenkin isompi toivoo "turhakkeita" niin saapa miettiä muutamaan kertaan tarviiko oikeasti, ettei heti olla juoksemassa kauppaan ja vinguttamassa vanhempien korttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 4 lasta ja talolaina pitää tulojen suunnan tarkkana. En lapsena saanut harrastaa enkä viikkorahaa koska siihen ei ole varaa. Se tuntui pahalta.
Minä itse otan pois jostain muusta kuin lapselta, kyllä täytyy lapsen saada jotain, muutama euro!
Meidän lapsella on kaksi mieleistä harrastusta ja vaikka viikkorahaa ei olekkaan käytössä on hänellä säästössä n 2000 euroa. Ei käytä rahaa juuri koskaan mihinkään.
Löytyy. Suurin osa suomalaisista lapsista.
Löytyy. Suurin osa suomalaisista lapsista.
Meillä ei 11v saa mitään viikkorahaa. Ei tarvitse rahaa mihinkään. Joskus jos menee kavereiden kanssa johonkin silloin annetaan tarvittava summa. Poitsulla on nytkin lompakossa rahaa ja lompakko kotona.