Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rytmihäiriöitä vai mistä kyse??

Vierailija
07.03.2017 |

Olen liikkuvaa sorttia, en urheile hiki päässä, mutta hyötyliikuntaa harrastan päivittäin ja lasten kanssa ulkoilen ja touhuilen.
Nyt sitten kun kerrankin sain kaikki nukkumaan ja tulin levähtämään sohvalle alkoi sydän muljuilla välillä. Ehkä kolme kertaa muljahti kunnolla ja tuntuu että henkeäkin ahdisti. Mitään kipuja ei ole niskaa lukuunottamatta. Onko tämä vaarallista ja kannattaako seurailla vai lähdenkö päivystykseen?
Minulla on ollut joskus ennenkin näitä, mutta ei näin tiuhaa. Sykkeeni on normaali, ei siis tykyttele tai muutakaan "outoa". Pelottavaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noi on täysin vaarattomia eikä niitä lähdetä tarkemmin edes tutkimaan, ellei huonovointisuutta tms muuta oiretta, Voit toki käydälääkärillä mutta ovat erittäin todennäköisesti vaarattomia.

Vierailija
2/11 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan normaalia, että sydän joskus vähän tuntuu muljahtelevan. En huolestuisi vielä, mutta jos jatkuu ja tulee jotain muita ongelmia, niin sitten varmuuden vuoksi lääkäriin. Mullakin oli joskus tommoisia muljahteluita, ja ne loppu kun stressi väheni, ja olen 20v ja terve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi muutaman kerran muljahtelu on ainut oire, niin seuraile tilannetta luultavasti vain rytmihäiriö.

Vierailija
4/11 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla niitä tuli ekan kerran noin 10v sitten ja pelästyin kyllä kovasti. silloin minullakin oli elämä melko ressavaa ja oli 4 pientä lasta ja olin juuri aloittanut työnteon ja opiskelin vielä samalla. Sain silloin noihin rytmihäiriöihin propral nimisiä lääkkeitä. Yhden sellaisen kun otti niin oireet hävisivät. Kun olen stressaantunut niitä aina joskus tulee. Voi mennä välillä vuosikin ilman ja sitten saattaa tulla usempana päivänä peräkkäin. Kannankin aina mukana noita lääkkeitä, koska ne helpottavat nopeasti ja vievät mukana tulevan ahdistuksen samalla. Viimeksi oli viime viikolla kun jouduin syömään duactia kuurimuotoisesti. Enää en siis siihen koske.

N47

Vierailija
5/11 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli samat oireet ja kävin päivystyksessä parikin kertaa. Ei löytynyt mitään sydänkäppyröissä. Paljon myöhemmin selvisi syyksi kilpirauhasen vajaatoiminta. Nyt kunnossa lääkityksellä.

Vierailija
6/11 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla ettei kyse varmaan ole mistään vakavasta. Minulla on myös paniikkihäiriö, jonka johdosta joskus kohtaukset menevät siihen pisteeseen että hyperventiloin ja silloinkin saattaa tuntua sydämmessä. Silloin yleensä stressaan jotain, mutta nyt tilanne oli päinvastainen koska nautin hetkestä että pääsen loikoilemaan.

Enteileekö rytmihäiriöt jostain vakavammasta?

Ap

Vierailija
7/11 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kyse on sydänviasta, silloin yleensä oireina on muutakin. Onko siulla rintakipuja?

Vierailija
8/11 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla ettei kyse varmaan ole mistään vakavasta. Minulla on myös paniikkihäiriö, jonka johdosta joskus kohtaukset menevät siihen pisteeseen että hyperventiloin ja silloinkin saattaa tuntua sydämmessä. Silloin yleensä stressaan jotain, mutta nyt tilanne oli päinvastainen koska nautin hetkestä että pääsen loikoilemaan.

Ap

Maalikkopohjalta vetelen mutta uskon tietäväni asiasta jotakin.

Rytmihäiriöitä on monenlaisia, myös vakavia mutta suuri osa on vaarattomia, esimerkiksi juuri tuollaisia muljahduksia mistä itsekin puhut. Stressi ja hyperventilaatio voivat hyvinkin aiheuttaa niitä. Tuollaiset satunnaiset muljahtelut eivät enteile mistään pahemmasta. Jos vaikkapa muun tutkimuksen tai leikkauksen yhteydessä mainitset niistä, lääkärit eivät kiinnitä niihin mitään huomiota siinä mielessä, että alettaisiin tutkia mistä on kyse.

Vierailija
9/11 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Maalikkopohjalta vetelen mutta uskon tietäväni asiasta jotakin.

Rytmihäiriöitä on monenlaisia, myös vakavia mutta suuri osa on vaarattomia, esimerkiksi juuri tuollaisia muljahduksia mistä itsekin puhut. Stressi ja hyperventilaatio voivat hyvinkin aiheuttaa niitä. Tuollaiset satunnaiset muljahtelut eivät enteile mistään pahemmasta. Jos vaikkapa muun tutkimuksen tai leikkauksen yhteydessä mainitset niistä, lääkärit eivät kiinnitä niihin mitään huomiota siinä mielessä, että alettaisiin tutkia mistä on kyse.

Tämä

Vierailija
10/11 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavammat rytmihäiriöt oireilee yleensä muutenkin kuin muljahduksilla. Vaarattomat rytmihäiriöt ovat ihan normaaleja, kaikilla tulee joskus lisälyöntejä tai tykyttelyä, varsinkin stressin aikana.

Vierailija
11/11 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sydänoireesi voivat olla oire hieman isommasta paniikkihäiriökohtauksesta. Kannattaa tutkituttaa sydänoireet lääkärillä samalla kun käyt hoidatuttamassa painiikkihäiriötäsikin. Joku jo tuolla sanoi, että sydänoireet voivat viitata johonkin fyysiseen häiriöön, kuten kilpirauhasen vajaatoimintaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän