Onko mielestäsi ihan ok, jos lapsenvahti juo 3 puolen litran siideriä etukäteen ilmoittamatta
ollessaan vahtimassa 4- ja 6-vuotiaita? Olin aika järkyttynyt, vaikkei hän nyt missään kännissä ollut, mutta silti? Onkohan ko. ihmisellä alkoholiongelma, jos ei yhtä iltaa voi olla juomatta - sitä iltaa, kun on lupautunut hoitajaksi? Miehen sisko kyseessä, ja miehen mielestä olen nipo.
Kommentit (24)
Oliko esim pe tai la ilta ja olitte hänet houkutelleet lapsenvahdiksi? Maksoitteko hänelle? Ehkä häntä ärsytti kun oli joutunut perumaan omia menojaan edes ilman kunnon korvausta. Ihan ok, jos ei humalassa ollut ja olivat paikassa jonne esim. Taksi tulee nopesti tarvittaessa eli ei missääm korvessa.
Vierailija kirjoitti:
No jos joku palkattu hoitaja olisi ollut niin sitten ei olisi OK.
Mutta jos kerran tutusta sukulaisesta kysymys niin en näkisi tuossa mitään ongelmaa. Ja olet siis sitä mieltä että muutaman siiderin juominen tarkoittaa että ihmisellä on alkoholiongelma? Eikö tuo nyt ole vähän ylireagointia, väitätkö että itse olet AINA vesiselvänä lasten kanssa, ettei edes siideriä saa juoda?
Ehkä kysymys kuuluukiin, jos on luvannut mennä kaitsemaan lapsia niin miksi on pakko kitata 1,5 l siideriä tänä aikana. Ja yksi siideri on hieman eri asia kuin _kolme_ puolen litran siideriä. Missä välissä hän on ylipäätään ollut niiden lasten kanssa, jos tollasen määrän ehtinyt juoda, jollei sitten vetänyt kaikkia ykkösellä alas.
3 puolen litran siideriä vastaa jo 4,5 normitölkillistä siideriä/olutta. En joisi tuollaisia määriä pieniä lapsia hoitaessa, onhan tuosta ainakin pienempi ihminen jo hyvinkin hiprakassa.
Eihän tuollaisesta määrästä siideriä tule kuin jano, mutta onhan se nyt hiukan oudoksuttavaa, ettei voi yhtä iltaa olla tissuttelematta. Voisit kysyä häneltä, että miksi kummassa hän näin menetteli.
Olen kyllä itse horsinut viiniä lapsen nukkuessa ja miehen ollessa matkoilla. Laitan leffan pyörimään tai kuuntelen musiikkia.
Kun olin alle kouluikäinen minulle annettiin illalla keskiolutta, jotta rauhoittuisin nukkumaan...Jotta taidan olla alkoholisoitunut jo kaksivuotiaana. Ennen ei ollut niin pilkun päälle ja tupakkaakin poltin ekan kerran 6-7 -vuotiaana vähän vanhempien serkkujen kanssa.