Olen 25 v nainen enkä halua koskaan lasta / lapsia!
Olen tiennyt tämän jo teini-iästä. Minulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta.Onko tämä väärin? Olenko jotenkin outo naiseksi?
Kommentit (34)
Aiotko kuitenkin tehdä seksiä jollekin miehelle, jolla ei vielä ole omia seksejä? Jos se sinun kroppakin on enemmän seksikroppa kuin äitikroppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole väärin etkä outo. Etkä halua kuulla tätä mutta: sun mieli VOI kyllä vielä muuttua. Niin on käynyt hyvin monelle . Teini-ikäisenä kukaan ei halua koskaan lapsia. Ja 25 v on vielä hyvin nuori. Mut on toki mahdollista myös ettei mieli muutu. En kyl ite ota kovin tosissaan 25 v velan päätöstä asian suhteen.
Todella inhottava sanonta, mieli VOI muuttua. Samalla tavalla mä sanon lapsia haluavalle että ''sun mieli VOI vielä muuttua etkä enää haluakaan..''
Ärsyttää varmaan siksi että tuo on totta. Monen kohdalla tapahtunutkin. 25 v joka ei halua lapsia on nykyään ihan normaali eikä mikään outo. Tosin moni haluaa jostain kumman syystä oikein huomiota sillä asialla ja näin oikein tehdä itsestään erityisempää kuin mitä onkaan.
Niin en minäkään ymmärrä miksi ärsyyntyä?
Vai yrittääkö kenties joku utelias sukulainen koko ajan udella kaikkea yksityistä ja nyt noin niinkuin muuten vaan tekee mieli polkea jalkaa lattiaan ja tehdä iso asia siitä että "minä en halua ällöttäviä lapsia".
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: tuon ikäisenä ei ole outoa ettei halua lapsia, ei niitä ole kaikkien pakko haluta tehdä ja hyvä näin säästyy lapsia huonolta lapsuudelta :)
En minäkään halua lapsia. Mutta en myöskään miestä enkä seksiä. Elän elämäni yksin sillä elämä on matka omaan sisimpään ja se on mielestäni elämän tarkoitus.
N25
Vierailija kirjoitti:
Miksi velanaiset eivät ole koskaan klassisen kauniita, ulospäinsuuntautuneita ja iloisia, vaan aina haurashiuksisia, kalvakoita, usein ylipainoisia, masentuneisuuteen tai ahdistukseen taipuvaisia introvertteja?
T. velamies
Koska ekstrovertit saavat energiaa toisista ihmisistä, eli lapsistakin. Introvertit saavat sitä itsestään ja hiljaisuudesta, siksi on todennäköisempää, että introvertti on vela.
Okei , syö kuitenkin rullakebab ja mieti tätä asiaa vielä täydellä vatsalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole väärin etkä outo. Etkä halua kuulla tätä mutta: sun mieli VOI kyllä vielä muuttua. Niin on käynyt hyvin monelle . Teini-ikäisenä kukaan ei halua koskaan lapsia. Ja 25 v on vielä hyvin nuori. Mut on toki mahdollista myös ettei mieli muutu. En kyl ite ota kovin tosissaan 25 v velan päätöstä asian suhteen.
Todella inhottava sanonta, mieli VOI muuttua. Samalla tavalla mä sanon lapsia haluavalle että ''sun mieli VOI vielä muuttua etkä enää haluakaan..''
Hei, kun tuo mieli VOI MUUTTUA kuuluu ihan kaikkeen: jos palavasti tahdot lapsen, voit joskus ajatella että olisit voinut valita esim. opiskelut ulkomailla.. Tai jos tahdot elää sinkkuna niin saatatkin huomata että kaipaat palavasti jotain hylkäämääsi ihmistä tai - tai - tai..
Me kaikki tehdään valintoja, kenen kanssa olen, missä, mitä teen ja mitä haaveita lähden toteuttamaan tai mitä en koe nyt tarpeelliseksi saattaa joskus himoittaa.
Ei missään sanota että miten sun/mun kuuluu elää. Omat oikealta tuntuvat valinnat saattaa joskus kääntyä itseään vastaan, sitä tuo sanonta meinaa, ei niin että pitää hommata lapsi. SeKIN voi tuntua joskus taakkana. Ei ole oikeaa valintaa, korkeintaan se on mitä valitset nyt. Itselleen pitää olla aito ja tuo ei ole rehellisesti sanottuna aitoa ettei mitään ikinä kadu ja toisin voi myös valita myöhemmin. Siksi myös ihmiset eroaa, kasvetaan eri suuntiin. Ei kaikki vaan ole kiinni siitä mitä joskus "päättää".
Vierailija kirjoitti:
Olen tiennyt tämän jo teini-iästä. Minulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta.Onko tämä väärin? Olenko jotenkin outo naiseksi?
Et.
-
Älä viä pistä putkia poikki jos akaa kaduttamaan.
Hyvä, toivottavasti päätös pitää.
Samanikäisenä miehenä tulen hyvin surulliseksi aina jos nuori nainen hankkiutuu raskaaksi nykyisenkaltaisessa maailmassa. Se kun valitettavasti tarkoittaa yhtä menetettyä sielua patriarkaatille/kapitalismille.
Vanhojapiikoja on aina ollut,elelevät täällä kunnes kuolevat pois.
Täällä toinen. Ei kiinnosta sitten missään muodossa alkaa lisääntymään. Onneksi puoliso on samoilla linjoilla.
N26
Minäkin olin 100% varma 25-vuotiaana etten koskaan halua lasta. Nyt ikää 35 ja yks lapsi tuossa jaloissa pyörii ja odotan toista :) Mun parhaalla kaverilla on sama tilanne. Ap:lle voi käydä näin, tai sitten ei.
Ihan samaa sanoin minä. Muutin mieleni 39-vuotiaana, ei kaduta.
Minäkään en halunnut 25-vuotiaana enkä siihen aikaan edes pitänyt lapsista. Sitten kuitenkin yli kolmekymppisenä iski hurja vauvakuume ja nyt minulla on kaksi ihanaa lasta. Nyt elämä lapsettomana tuntuisi kamalalta.
Mulla oli sama homma ja samaa mieltä olin vielä 30 vuotiaanakin. Esikoisen sain 35 vuotiaana.... Vauvakuumetta ei oikeastaan ole siitä huolimatta koskaan ollut, mies sai ylipuhuttua, mutta en ole kyllä katunut. Joka tapauksessa yksi riittää.