Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut pitkäaikaistyöttömät

Vierailija
07.03.2017 |

saatte ajan kulumaan kaiket päivät, kun lapset on koulussa (jos niitä on) ja mies tienaa elannon. Siivootteko koko päivän vai kuinka saatte ajan kulumaan. Töitäkään ei jaksa 24 7 hakea joten vapaata riittää pakosti. Rahaakan kun ei liiemmin ole ja masentaa...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona ja ahmin jos on rahaa ostaa ahmittavaa.

Vierailija
2/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis vaikka kuinka tekemistä. Olen opetellut soittamaan uutta instrumenttia, soitan puoli tuntia päivässä. Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa ja toisessa harrastuksessa 1-2 x valo päiväsaikaan. Vapaaehtoistyössä vanhainkodissa joka toinen viikko. Opiskelen avoimessa yliopistossa AMK:ssa sekä harrastusmielessä amerikkalaisia verkko-opintoja.

Vierailija
4/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olis vaikka kuinka tekemistä. Olen opetellut soittamaan uutta instrumenttia, soitan puoli tuntia päivässä. Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa ja toisessa harrastuksessa 1-2 x valo päiväsaikaan. Vapaaehtoistyössä vanhainkodissa joka toinen viikko. Opiskelen avoimessa yliopistossa AMK:ssa sekä harrastusmielessä amerikkalaisia verkko-opintoja.

Mistä saat energiaa? Vai onko se vain synnynnäinen juttu.

Vierailija
5/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Lukemalla, surfaamalla netissä, kuuntelemalla radiota, käymällä kaupassa ja kävelyllä, tekemällä ruokaa. Kuvittelin siivoavani komerot mutta en pysty jostain syystä. Odotan kesää, silloin muutkin on vapaalla niin ei ahdista niin paljoa. Talvi on järkyttävän piiiiiitkä. Yksinäisyys ottaa päähän.

Vierailija
6/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen käsitöitä, käyn uimassa, istun netissä, herään ajoissa ja teen kävelylenkkejä. Hyvin aika kuluu. Reissaan paljon mm. yksin

Vierailija
7/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Datailen ja katson sarjoja ja leffoja. Ihan hyvin menee aika.

Vierailija
8/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salilla, nään kavereita, käyn elokuvissa tai syömässä. Ihan perus juttuja mitä tekisin töissä ollessani. Hyvin saa ajan kulumaan. Välissä tosin käyn kouluttautumassa millon mihinkin pätevyyteen et irtoisi töitä mutta eipä vuoteen ole näkynyt, en jaksa stressailla.

Vierailija
9/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saat energiaa? Vai onko se vain synnynnäinen juttu.

Itse asiassa olen hyvinkin laiska ja mukavuudenhaluinen. Pakotan vaan itseni liikkeelle, ja mitä enemmän tekee sitä enemmän jaksaa. Esim liikunta ruokkii itse itseään ja siihen jää koukkuun. Tauon jälkeen se on taas vaikeampaa. Jos vaan nyhjää kotona, tulee tosi passiiviseksi.

Vierailija
10/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma että olet noilla energiatasoilla pitkäaikaistyötön. Ilmeisesti omasta valinnasta?

Vierailija
11/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan CandyCrushia ja hengaan Vauva-palstalla. Myös Excelin kanssa menee paljon aikaa, kun teen asuntolainalaskelmia ja päivitän käyttötilin kassavirtalaskelmaa. Sijoituksia tulee seurattua enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Siinäkin olen laiskistunut, en jaksa enää lukea osavuosikatsauksia niin tarkkaan. Seuraan myös jonkin verran asuntomarkkinaa, vanhasta tottumuksesta. Netflixiä tulee myös katsottua, kun mies erehtyi sen hankkimaan. 

Kotitöitä olisi syytä tehdä reilusti enemmän, mutta en useinkaan jaksa niistä innostua.

Vierailija
12/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa oikeen mitään tehdä kun olen masentunut, lähinnä vahtaan telkkaria / netflixiä tai pelaan, ja juon kaljaa.

Vierailija
13/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan iäkkäitä sukulaisia- lääkäri ja muut asiointi ja siivous. Lapset ja lapsenlapset perheineen ovat myös vakipaikkoja❤

Käsityöharrastukseni innoitti perustamaan vapaaehtoisesti muualta tulleille naisille käsityöryhmän: opetellaan puolin ja toisin.

Käsityöryhmän hajoaminen- kun on siia- ja joku muu ryhmä naisia 😨😣 no sitten jatketaan tynkäryhmänä kotonani....

Luotan että sopivat naiset kuitenkin joku päivä ja saadaan jatkaa isommalla porukalla ja viisveisataan väreistä ja luokista: paitsi lanka- ja tekniikkaan suhteen.

Ja kun vielä koiraharrastus on niin 🎯 niin näillä mennään ja toivotaan parasta😇❤

Vierailija
14/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma että olet noilla energiatasoilla pitkäaikaistyötön. Ilmeisesti omasta valinnasta?

En ole omasta valinnastani pitkäaikaistyötön. Asun rakennemuutosalueella ja alallani on paljon työttömiä ja vähän paikkoja. Mutta täytyy sanoa, että nautin kyllä olostani vaikka haen kaikkia mahdollisia paikkoja. Onko se kuitenkin niin, että työttömällä ei ole oikeus sanoa näin? Kotona pitäisi masentua ja valittaa kurjuuttaan.

Vierailija
15/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkäaikaistyötön, mutta vastaan silti koska olen yhtä "toimeton" näin tk-eläkkeellä. Aika kuluu hyvin opiskelemalla, katsomalla sarjoja, pelaamalla pelejä jne.

Vierailija
16/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään. Asun yksin.

Masentaa ja ahdistaa.

Nukun, katson telkkaria, lueskelen tätä palstaa.

Käyn ulkona ehkä kolme kertaa viikossa.

Vierailija
17/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla riittää kyllä puuhaa. On pihatöitä, puunhankintaa, eläintenhoitoa ... Tähän aikaan vuodesta siis lapioidaan lunta ja lämmitetään taloa puilla, kesällä kynsitään kasvimaata ym.

Käsitöitä teen paljon, luen ja opiskelen.

Vierailija
18/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä amerikkalaisia verkko-opintoja?

Vierailija
19/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön kirjoitti:

Käyn salilla, nään kavereita, käyn elokuvissa tai syömässä. Ihan perus juttuja mitä tekisin töissä ollessani. Hyvin saa ajan kulumaan. Välissä tosin käyn kouluttautumassa millon mihinkin pätevyyteen et irtoisi töitä mutta eipä vuoteen ole näkynyt, en jaksa stressailla.

Ajan kulumista helpottaa huomattavasti,jos on rahaa. Itsellä ei tod.ole työttömänä minimipäivärahalla varaa mihinkään maksulliseen harrastukseen,saati elokuviin tai ravintolakäynteihin. Tekemistä keksisi kyllä,mutta lähes kaikki maksaa. Kävelen sitten luonnossa,kun muuta ei voi. Sekin vaan puuduttaa joskus.

Vierailija
20/23 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työtön kirjoitti:

Ajan kulumista helpottaa huomattavasti,jos on rahaa. Itsellä ei tod.ole työttömänä minimipäivärahalla varaa mihinkään maksulliseen harrastukseen,saati elokuviin tai ravintolakäynteihin. Tekemistä keksisi kyllä,mutta lähes kaikki maksaa. Kävelen sitten luonnossa,kun muuta ei voi. Sekin vaan puuduttaa joskus.

Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin kaupunginkirjastoissa on jotain maksuttomia harrastusryhmiä. Ja museoissa on ilmaisia sisäänpääsyjä välillä ja ilmaisia luentoja on työväenopistoilla joitain ja yliopistolla ja muuallakin. Työveänopistoihin saa alennusta maksuihin jos on työtön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan