Vierailija

En juurikaan löytänyt suomalaisten naisten negatiivisia kokemuksia Essuresta. Amerikassa on meneillään joukkokanne, mutta suurien korvauksien toivossa myös lista Essuren haittavaikutuksista on suorastaan naurettava (närästyksestä uniapneaan...).
Itselleni Essure laitettiin muutama vuosi sitten ja hieman epäuskoisena luen näitä juttuja. Jotain vaivaa on kyllä mullakin, esim hurjat vuodot ja oudot lisääntyneet nivelkivut, mutta ne voi niin helposti laittaa myös muiden syiden piikkiin.
Onko sulle laitettu Essure ja oletko huomannut haittavaikutuksia?

• ylös 1
  • alas 24

Sivut

Kommentit (38)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Naisten sterilisaatiomenetelmä. Taitaa olla ainoa tällä hetkellä käytössä oleva. Nopea, tehdään kipulääkkeillä kohdun kautta.

• ylös 2
  • alas 17

Vierailija kirjoitti:
Naisten sterilisaatiomenetelmä. Taitaa olla ainoa tällä hetkellä käytössä oleva. Nopea, tehdään kipulääkkeillä kohdun kautta.

Ei ole ainoa tällä hetkellä käytössä oleva sterilisaatiomenetelmä.

• ylös 27
  • alas 1
Vierailija

Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No tässä päästään nyt asian ytimeen! Minulle sanottiin Kanta-Hämeen keskussairaalassa, ettei muunlaisia sterilisaatioita tehdä. Paitsi jos olisin sektiolla synnyttänyt, niin silloin olisi tehty samalla leikkauksella.

Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No tässä päästään nyt asian ytimeen! Minulle sanottiin Kanta-Hämeen keskussairaalassa, ettei muunlaisia sterilisaatioita tehdä. Paitsi jos olisin sektiolla synnyttänyt, niin silloin olisi tehty samalla leikkauksella.

Voidaan laittaa myös klipsit laparoskooppisesti tai pätkäistä munanjohtimista reilun 1 cm:n palat pois (esim. keisarinleikkauksen yhteydessä).

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Mulla essure ollut jo neljä vuotta ja ihan vaivaton. En ees tienny, et tällasta pohditaan.

Sugar

Voit liittyä suljettuun Suomen keskustelu- ja vertaistukiryhmään Facebookissa https://www.facebook.com/groups/EssureProblemsFINLAND
Meillä on jäseniä tällä hetkellä 835, joista haittavaikutuskyselyyn vastanneita 94. Haittavaikutuksia ovat kokeneet tästä otannasta 73,4% eli 69 suomalaista naista. 

Eniten haittavaikutuksia suomalaisten vastanneiden kesken on vastausten mukaan mm.: pistävä alavatsakipu (58hlöä), epänormaalit kuukautiset (48hlöä),   kivulias ovulaatio (45hlöä), vaikea turvotus (42 hlöä), krooninen lantiokipu (27), vetämättömyys (40hlöä), helposti ilmenevät mustelmat ja verenpurkaukset (17hlöä), autoimmuunisairauksia (12hlöä), allergiat (42hlöä), sydämen tykytykset (18hlöä), muut (79hlöä). Osalla henkilöistä ei ole poistettu Essure-mikroimplantteja. Osalle vastanneista ei ole tullut oireita. 

Essure-implantin asennuksen jälkeen Suomessa on Valviran mukaan tullut raskaaksi neljä henkilöä.

• ylös 16
  • alas 1
Vierailija

Itse olen menossa kyseiseen toimenpiteeseen ensi kuussa.Mieluiten ottaisin laparoskopisesti tehdyn sterin,mutta täällä keskussairaalassa tehdään vaan essurea.
Toivottavasti ei tule mitään ongelmia sen kanssa.

Vierailija

Kaikilla on oikeus valita mikä toimenpide tehdään. Valvirakin on ohjeistanut vuoden lopulla että lääkärien pitää tarjota muitakin vaihtoehtoja. Jos juuri sinun lääkäri kieltäytyy pyydä lähete sinne missä muitakin tehdään. Essuren on venäläistä rulettia. Tuleeko mulle oireita...Eikö mulle tulee oireita...

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse olen menossa kyseiseen toimenpiteeseen ensi kuussa.Mieluiten ottaisin laparoskopisesti tehdyn sterin,mutta täällä keskussairaalassa tehdään vaan essurea.
Toivottavasti ei tule mitään ongelmia sen kanssa.

Älä hyvä ihminen koita onneasi essujen kanssa!! Jos käy niin, että sulta menee terveys niiden myötä, joudut oikeesti TAISTELEMAAN, että saat ne pois! Ja siinä lähtee sitten sekä johtimet että kohtu.

Itelläni poistettiin vuosi sitten ja silloin sain elämäni takaisin!

• ylös 14
  • alas 1
älä hanki essurea

Sinulla on oikeus määrätä itsellesi haluamasi sterilisaatio. Varmin tapa on johdinten katkaisu ja poltto. Saat lähetteen toiseen sairaanhoitopiiriin, ellei muuta sterimahdollisuutta ole omassasi. Essureiden hankinta on venäläistä rulettia.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Ja lisäyksenä edelliseen, että heillä on keskussairaalassasi velvoite ohjata siut sellaiseen paikkaan, jossa saat katkaisun, jos/kun niin haluat!

Vierailija

Nyt olo on todella huijattu, koska kysyin monta kertaa kahdelta eri lääkäriltä, että en halua essurea ja onko muuta vaihtoehtoa. Vastaus oli aina ei ja kukaan ei maininnut lähetteistä toiseen sairaalaan. Taitaa olla palautteen paikka.

kokemustaon

Älä usko lääkäreihin tässä Essure asiassa. Se on helkutin helppo ja nopea asentaa ja siinä on alhaiset kustannukset. Tottakai ne pyrkii edistämään Essureiden asennuksia. Muihin verrattuna (katkaisu ja poltto/klipsit)  tämä on ei-kirurginen operaatio. Varo ottamasta vierasesineitä kehoosi. Tämä on pätevä syy välttää Essuret ja klipsit. Ketään ei ole tutkinut pitkäaikaisesti Essuren aiheuttamia haittoja ja ketään ei kiinnosta. Joudut taistelemaan, että pääset niistä eroon ja joudut kuitenkin lopulta leikkauspöydälle.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Älkää hyvät naiset ottako Essurea! Mulla meni terveys ja työkyky siitä. Kolme vuotta kärsin ja jouduttiin tekemään kohdunpoisto 37-vuotiaana että Essuret saatiin pois. Kaksi vuotta olin työkyvytön, nyt palannut töihin. Terveys on melkein normaali nyt, mutta en koskaan parane täysin. Ja kukaan ei korvaa mun menetettyjä palkkoja. Lääkärit ei tästä vastuuta kanna.

Hyvä englanninkielinen ryhmä Facebookissa on Essure problems. Niillä on myös nettisivut. Kannattaa tutustua ennen kuin lähtee Essurella pilaamaan terveyttään.

Vierailija

Saksa ei ole hyväksynyt Essurea lainkaan markkinoillensa korkeiden riskien vuoksi. He tukevat päätöksensä lisäksi Yalen yliopiston tutkijaryhmän tekemään tietokonesimulaatioon, joka osoitti, että Bayerin antamat tutkimustiedot eivät voi pitää paikkaansa. Tätä väitettä tukee myös Hollantilaisten tekemä tutkimus. http://www.sterilisation-frau.info/methoden/gebaermutterspiegelung-essure

Tällä hetkellä myös Hollannissa tapahtuu. Etelä-Hollannissa on jopa 150 naisen jonotuslista Essureiden poistoon, jonotusaika on 9 kk. Tutustu https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/artikel/wachtlijsten... 

Pysy ajantasalla Essure-tapahtumista https://www.facebook.com/EssureProblemsSuomiIlmoitustaulu

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.