Jos lapsen yhteishuoltajat ovat eri mieltä lapsen leikkausoperaation tarpeellisuudesta?
Mitäs tehdään jos toinen vanhemmista vastustaa lapselle tehtävää suolistoleikkausta?
Kommentit (45)
(siis lääkärin mielestä tehtävä), ei toinen huoltaja voi sitä mielestäni estää. Jos yrittää, voi ottaa yhteyttä l stenvalvojaan. Kyse on lapsen terveydestä ja hyvinvoinnista- miksi ihmeessä vanhempi ei sitä haluaisi?
kannalla. Minä taas olen alkanut miettiä leikkauksen lykkäämistä, koska pelkään että lapseni kuolee siinä leikkauksessa. Isä ei osannut referoida puhelua lääkärille, enkä itse halua soittaa leikkaavalle lääkärille.
Esim. korvien putkituksia. Me ei suostuttu sellaiseen ja ihan hyvin poika pärjäsi ilmankin, ja miehelle suositeltiin selän leikkausta välilevytyrän takia, mutta mies ei suostunut. Mutta onhan tuo suolistoleikkaus ihan eri juttu.
kannalla. Minä taas olen alkanut miettiä leikkauksen lykkäämistä, koska pelkään että lapseni kuolee siinä leikkauksessa. Isä ei osannut referoida puhelua lääkärille, enkä itse halua soittaa leikkaavalle lääkärille.
Eikä sun naurettava pelkosi.
ja isä ei muista mitä leikkaava lääkäri hänelle sanoi puhelimessa. Lapsella on kysta suolistossa, jotenka kai se voi puhjeta ja yksi pätkä suolta voi mennä tukkoon eli kai lapseni kuolee kumminkin jos ei leikata
pohjaa arvioida leikkauksen tarpeellisuutta vs. turvallisuutta.
Soita sille.
.
MIllainen äiti ei halua puhua lapsensa hoitavan lääkärin kanssa? Miten muten voisit edes saada oikeaa tietoa asiasta?
ei ole peruste jättää leikkaamatta lasta jos lääkäri on leikkauksen kannalla.
Näitä pelkoja voi tulla pienissäkin leikkauksessa niin hullulta kuin se tuntuukin minä pelkäsin sitä kitarisa-korvien putkitus leikkausta mutta se oli perusteltu ja se tehtiin.
Mielestäni pelko kuuluu asiaan jos rakastaa lastaan pelkää hänen menetystään sillä ainahan leikkauksiin sisältyy riskejä.
Sinun olisi syytä keskustella ammattiauttajan kanssa jos et saa pelkoasi hallintaan, tänään pelkäät tätä ja huomenna jotain muuta, tilanne voi siis paheta pelon syy vain vaihtuu.
Voit kysyä prosentuaalista selvitymismahdollisuutta se kyllä kerrotaan ja sitten mietit asiaa uudelleen.
Pyysin isää soittamaan uudestaan lääkärille ja pyytämään mahdollista tapaamista ennen leikkausta, jossa saisi vähän lisätietoja.
Itse en aio olla missään tekemisissä lääkärien kanssa, etäisä saa hoitaa puhepuolen ja tehdä päätökset. En jaksa enää ottaa kantaa, kun 1,5 vuotta taistelin lapselleni hoitoa ja aina leimattiin hysteeriseksi äidiksi, en enää välitä.
Etäisä saa mennä lapsen kanssa sairaalaan, minä teen jotakin muuta, esim lähden matkalle.
Jos lääkäri suosittelee leikkausta, suostuisin ilman muuta. Ette voi vain lykätä päätöstä ja paeta vastuunottamista.
sikäli pelkosi ei ole kovin järjellisesti perusteltavissa.
Hanki tietoa, oikea tieto vähentää epävarmuutta.
Ota oikeasti selvää riskeistä. Takuulla suurempi riski on jättää leikkaamatta!
Kyllä jokainen äiti varmasti pelkäisi lapsensa leikkausta.Millä vitun oikeudella sinä täällä määrität mikä on naurettavaa ja mikä ei?!
T. ei ap
Mun esikoinen leikattiin silloin vauvana, eikä mun käsittääkseni riski ollut sen isompi kuin nykyäänkään.
että vietän siellä ainakin ne viikot, että lapseni saadaan haudatuksi. Ja jos pakkohoidossa pitävät, voin olla pidempäänkin, niin saan olla turvassa ulkomaailmalta ja sukulaisilta. Ehkä etäisä hoitaa lapsensa hautaan, en halua tietää mitään koko asiasta jos niin käy.
Että näin pimee minä olen, myönnän. Pakkaan jo kassiin kamat, jotka otan mukaan sinne suljetulle osastolle.
antaa etäisän (toivottavasti vähän paremmassa henkisessä kunnossa olevan?) tehdä päätökset leikkauksesta, jos hän on kykeneväinen keskustelemaan lääkärien kanssa järkiperustein.
niin asenteesi on täysin väärä tällä hetkellä ja et aio olla edes paikalla kun lapsi korjataan.
Saisit hävetä ja aivan valtavasti. Kuinka voit hylätä lapsen sillä hetkellä jolloin hän tarvitsee eniten tukeasi.
Taidan arvata oikein että sinä olet etävanhempi ei suinkaan isä, muuten ei käyttäytymisesi ole mitenkään ymmärrettävissä.
Mun esikoinen leikattiin silloin vauvana, eikä mun käsittääkseni riski ollut sen isompi kuin nykyäänkään.
Nukutusaineet ovat kehittyneet hirveän paljon tuosta ajasta, se on varmaan se suurin syy.Verrattuna tuohon aikaan, nukutusaineet ovat siis nykyään turvallisia. Toki ne olivat sitä jo 14 vuotta sitten.
eiköhän ole tarpeellinen