Onko videopelit haitallisia?
Tänään Prisma-dokkarissa toivottavasti todistetaan miten videopelit tuhoaa ihmisen aivot, moraalin ja terveyden.
http://www.telkku.com/ohjelmat/prisma-videopelien-vaikutus/229197/yle-t…
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Videopelit passivoi. Pelissä onnistuminen tuottaa mielihyvähormonia ja ihmiset jää koukkuun. Aivot on evoluutio muokannut niin että sitä mielihyvää kokee kun tekee maailmassa asioita. Pelit simuloi tätä tosimaailmassa onnistumisen tunnetta ja ihmiset jää passiivisina kotiinsa pelaamaan, sen sijaan että saavuttaisivat oikeasti asioita oikeassa maailmassa.
Tässä ollaan mielestäni totuuden jäljillä.
Entisenä aktiivipelaajana kun nyt olen jo 31v niin sitä miettii että mitä on toistaiseksi tullut elämässä saavutettua ja aika vähäiseksi on jäänyt ne asiat. Nyt sitä harmittelee kun ei ole sitä yliopistotutkintoa tai mitään muitakaan saavutuksia, ei tyttöystävää ym.
Pahinta on se että oma elämä ei ole kiinnostavaa. Ei naista kiinnosta kuulla että olen käyttänyt suuren osan elämästäni tietokonepeleihin.
Ja minä kyllä väitän että ei ole varsinaisesti pelien syytä se, että ei saa aikaiseksi mitään ja jos sosiaaliset suhteet jää vähiin. Eiköhän se ole aika pitkälle luonteesta kiinni, ja ehkä pelaaminen on ollut itselle mielekkäämpää tekemistä. Ei ole mitenkään varmaa, että ilman pelejä olisi ne yliopistot käyty ja kumppani löytynyt. Ja tunnen kyllä paljon pelaajia, joilla on aikaa ja mielenkiintoa tehdä muutakin kuin pelata, vaikka siihenkin käyttää paljon aikaa.
Näinpä juuri.
Ja kyllä myös yliopisto-opiskelijoistakin löytyy ihmisiä, jotka tykkäävät pelailla videopelejä. Samoiten jotkut pariskunnat tykkäävät pelailla yhdessä jotain.
Hilda T kirjoitti:
Herran jestas eikai sitä kukaan älykäs nyt istu koneella 24h putkeen kyllä vähemmästäkin kuolisi...
noin 16 tuntia olen istunut jos 20 vuotta. tulen istumaan mös seuraavat 40 vuotta. alan olla aika hyvä. naiste ei tartte kun kattelee netistä pyllyn kuvia ja kusta voi lattialle.
Videopeelit vuokraattiin videovuokraaamosta.
Ostin just uuden koneen, pelaan varmaan viikon yhtäsoittoa ;D
Kaikki on haitallista, jos on liiallista. Ei pelaamisesta itsestään ole haittaa kenellekään. Jos 24/7 vaan pelaa, niin tottakai on haitallista. Mutta niin on urheilukin haitallista jos menee yli, laihduttaminen, liika ruoan tarkkailu, siivoamisestakin voi tulla pakkomielle ja alkoholinkäytöstä.
Jos elämä on muuten mallillaan, mutta sitten pelaa videopelejä, niin se on ihan ok. Miksi jaksatta niuhottaa näistä videopeleistä?
Mä taisin kuukaus takaperin pelata 8-16 tuntia vuorokaudessa tietokoneella. Viikon vapaa ja muutakaan tekemistä en keksinyt. Sen jälkeen teinkin pari viikkoa putkeen pitkää päivää.
Videopelit ovat Saatanan luoma tapa saada mukavat kristilliset lapset väkivaltaisiksi barbaareiksi. Kaksitoistavuotias poikani on lopun elämänsä arestissa, kun huomasin, että hän pelaa Nokiallansa matopeliä. Meidän lestadiolaisessa perheessämme ei tälläistä hyväksytä. Suosittelen kaikkia kriittisiä vanhempia polttamaan lastensa tietokoneet ja etenkin saatanan itse luomat äX-boksit.
Sen jälkeen on hyvä rukoilla suurta Herraamme, ettei saatanan korruptio etene.
Aamen
Peleistä keskustellessa olisi hyvä erotella nettipelit ja yksinpelit. Nettipeleissä on joissain tapauksissa aina jotain seuraavaa porkkanaa ja statusta tarjolla, jolloin niihin voi ehkä jotkut jäädä koukkuun. Monet (tarinavetoiset) yksinpelit sensijaan ovat todella fiksua ja haastavaa viihdettä ja ei lainkaan samalla tavalla loputtomiin pelattavia kuin nettipelit.