Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvasti nenä tukkeessa, kutiseva ja vuotaa verta

Vierailija
07.03.2017 |

Mistä tällainen voi johtua? Nenänreiät kutisee sietämättömästi ja niistäessä tulee aina verta. Nenä tuntuu tukkoiselta vaikka niistäessä ei tulisi paljon mitään ulos. Alkaa häiritä jo elämistä kun ei saa hengitetyksi kunnolla.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm voisko joku rakennuspöly aiheuttaa tommosta? Tai paha allergia? Kannattaa kyl lääkärillä käydä, jos on limakalvot noin pahasti ärtyneet.

Vierailija
2/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin juuri tehdä samantyyppisen aloituksen. Nenä on tukossa, räkä hyytynyttä ja usein veristä. Paineen tunnettakin nenässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko esim home aiheuttaa?

Vierailija
4/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jatkuvat ilmanmuutokset voisi olla ärsytyksen syynä. Välillä pakkasta ja toisena päivänä plussan puolella.

Vierailija
5/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on vähän samantapainen ongelma. (Oon toi joka ekaks vastasi.) On jo ainakin puol vuotta ellei vuodenkin tullut valkoista paksua limaa. Joskus siinä on verta mukana, mutta ei päivittäin. Joutuu puhdistaa nenän tunnin tai parin välein.

Muutin justiin ihan remontoituun taloon, niin toivon että oireet katoaisivat. Ainakin aiemmassa kämpässä missä ehin vasta neljä kuukautta asua oli semmonen tunkkainen multainen haju. Mut toisaalta tää on ihan täynnä tota rakennuspölyä, että en tiiä kauan menis limanerityksen laantumiseen.

Tai sit oon pikkuhiljaa allergisoitunut mun kissalle. Mut sit ei voi mitään. Elän seuraavat 20 vuotta nenätukkoisena sit :D

Vierailija
6/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul on vähän samantapainen ongelma. (Oon toi joka ekaks vastasi.) On jo ainakin puol vuotta ellei vuodenkin tullut valkoista paksua limaa. Joskus siinä on verta mukana, mutta ei päivittäin. Joutuu puhdistaa nenän tunnin tai parin välein.

Muutin justiin ihan remontoituun taloon, niin toivon että oireet katoaisivat. Ainakin aiemmassa kämpässä missä ehin vasta neljä kuukautta asua oli semmonen tunkkainen multainen haju. Mut toisaalta tää on ihan täynnä tota rakennuspölyä, että en tiiä kauan menis limanerityksen laantumiseen.

Tai sit oon pikkuhiljaa allergisoitunut mun kissalle. Mut sit ei voi mitään. Elän seuraavat 20 vuotta nenätukkoisena sit :D

Mulla on myös juuri tuollaista valkoista paksua limalölleröä. Suihkussa saa niistellä veden kanssa kunnolla ulos ja kaivella nenä puhtaaksi. Verta myös välillä ja karsea kutina välillä että tekee mieli raapia nenä rikki sisältä.

Vierailija
7/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneellinen ilmanvaihto aiheuttaa tuollaista aika monelle. Eipä sille juuri mitään voi, koska nykyiset rakennusmääräykset pakottavat sellaisen rakentamaan joka paikkaan.

Vierailija
8/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mustapäiden puristelu aiheuttaa jonkinlaisen infektion? Mietin vain omasta puolestani, kun luin hiljattain artikkelin (tieteellisestä julkaisusta nimeltä Iltasanomat), jossa varoiteltiin asiasta, mutta olisivatko oireet tällaisia (joita siis mullakin on)?

Vierailija
9/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella on liian kuiva ilma. Pyykkien kuivaaminen makuuhuoneessa tai ilmankostutin auttaa. Lisäksi lääkäriltä saa esimerkiski Fliksonase-reseptin, mikä helpottaa. Nenäkannustakin on moni saanut avun. Viimeisen apu on Cuact-pillerit, joita sain tänään lääkäriltä, kun nenäkannun vedestä ei mene tippaakaan läpi eikä saa nukuttua.

Vierailija
10/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito ainakin lisää liman eritystä. Ja kalaöljy verenvuotoa.

Vierailija
11/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta paketti edullista antihistamiinia ja kokeile häipyvätkö oireet kun käytät anthisseä.Jos häipyvät, nuha on allergiasta johtuvaa.

Vierailija
12/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verentulon syynä on varmastikin jatkuva niistely. Kuivia ja vuotoherkkiä neniä suositellaan hoidettavaksi A-vitamiinitipoilla. Jos olet atoopikko, sulla on astma tai lapsena ollut ruoka-aineallergioita niin olet todennäköisesti nyt allerginen jollekin - normaalia jatkumoa taudin kulussa.

Siitepölyaika ei ole vielä kunnolla alkanut, joten se ei todennäköisesti ole syynä. Kannattaa varmaan miettiä allergiaa ensisijaisesti. Lääkärissä kannattaa varmaan käydä. En alkaisi ensimmäiseksi syyttämään hometta - se on hyvin harvinainen aiheuttaja, sattuu nyt olemaan vaan tämänhetkinen pinnalla oleva sairaus. Suomessa on varmasti eläin- ja siitepölyallergisia yli sata kertaa enemmän kuin homeallergisia.

Vierailija
13/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja miehellä alkoi samat ongelmat kun muutettiin vuokra-asuntoon jossa on nuo ilmanvaihto kanavat joista puskee viileää ilmaa ja pölyä.

Vierailija
14/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tällainen voi johtua? Nenänreiät kutisee sietämättömästi ja niistäessä tulee aina verta. Nenä tuntuu tukkoiselta vaikka niistäessä ei tulisi paljon mitään ulos. Alkaa häiritä jo elämistä kun ei saa hengitetyksi kunnolla.

Liian kuiva sisäilma aiheuttaa juuri tuollaisia oireita. Sun nenän limakalvot on liian kuivat. Myös nenäsuihkeet voi aiheuttaa vastaavaa sillä ne vähentävät liman eritystä.

Vierailija
15/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla johtui homeesta. Räkää valuu tasaisena norona nielussa jatkuvasti. Nasonex kuivattaa nenää eivätkä ympärivuoden otetut allergialääkkeet kamalasti auti. Olen homealtistuksen jälkeen tullut allergiseksi vähän yhdelle sun toiselle asialle. Pitäisi jo uskoa ja olla ostamatta muuta kuin hajusteetonta apteekin perusvoidetta kosteusvoiteeksi. Jonkin aikaa voi uusi tuote toimia OK, mutta sitten alan saada ihottumaa kasvoihin. Keväällä siitepölyaika voi olla aivan mahdotonta. Silloin saattaa jokin mauste tai kasvis aiheuttaa oireita.

Sitä perusvoidetta kannattaa käyttää myös nenäonteloihin. Nenän limakalvot tulee parempaan kuntoon. Sarvikuonokannu ei itselläni oikein pelitä. Suolavettä jää väkisellä poskionteloihin ja sitten kun kumarrun nin nokasta valuu vettä.

Vierailija
16/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kosteuttavia nenätippoja yöksi. Apteekista A-vita.

Ja ilmankostuttaja.

Auttaa mulla talvisin, kun nenä vuotaa herkästiverta.

Vierailija
17/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku näistä: allerginen nuha (esim kissa tai home); ei allerginen nuha; nenän rakennehäiriö.

Itsellä auttanut flixonase ja se ettei niistä turhaan.

Vierailija
18/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maito ainakin lisää liman eritystä. Ja kalaöljy verenvuotoa.

Vierailija
19/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lemmikkejä, paha siitepölyallergia löytyy ja siihenkin olen saanut helpotusta siedätyshoidolla ja allergialääkkeillä. Ja tässä vaiheessa talvea tuskin siitepölystä johtuu. Ongelma on jatkunut jo kuukausia.

Maitoa en juo ja ainoat maitotuotteet joita syön on juusto.

Ehkäpä nopeat ilmanmuutokset vaikuttavat ja ärsyttävät nenää.. Kummallista tosin ettei muina talvina ole tällaista ollut.

Ap

Vierailija
20/27 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä kuivia limakalvoja voi rasvailla? Ihan perusvoiteellako ja työnnättekö sitä syvälle pumpulipuikolla vai miten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän