Miksi piti uudestaan hakata päätä seinään (koiran hankinta)
Edellinen chihuahua kuoli vanhuuteen. Koira ei koskaan oppinut täysin sisäsiistiksi. Vannoin etten ikinä enää ota samaa rotua. No otettiin kuitenkin ja arvatkaas onko sisäsiistiä siitäkään tullut. Joka aamu pissat lattialla. Mattoja ei voi pitää ollenkaan.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yksilöitähän ne koiratkin on. Napurilla on chihuahua. Ilta- ja aamupissin väliä heillä peräti 12h, mutta ei ole sisäsiisteysongelmia.
tuota pidän jo eläinrääkkäyksenä.
Miksi? Naapuri on eläkkeellä oleva rouva. Koira pääsee päivän aikana lenkille 4-6 kertaa ja tiedän, että tekevät pitkiäkin lenkkejä. Useimpiin kotikoiriin verrattuna tuolla on hyvä tilanne. Oma koirani ei pärjäisi 12h käymättä pissalla, mutta jos hänen koiransa pärjää, niin mikä tuossa on ongelma?
Juu, ajattelin, että on päivällä yksin...
Mutta on kyllä pienellä koiralla ilmiömäinen pidätyskyky.
Minä olisin melko varma, että pissaa sisälle.
Itse olin hoitamassa pikkuista koiraa, luulin että se oli sisäsiisti. Vasta jälkeenpäin kuulin, että se pissaileekin kodinhoitohuoneen viemäriin.
Liity Facebookin chihuahua ryhmiin.
Vertaistukea, neuvoja ja vinkkejä.
Itsellä kymmenien vuosien kokemus chihuahuoista, ja osa on haasteellisia sisäsiisteyddn suhteen.
Usein vika on meissä , ei siinä koirassa. :)
Chihuahua ei ole tyhmä, päinvastoin.
Chihuahuapee kirjoitti:
Liity Facebookin chihuahua ryhmiin.
Vertaistukea, neuvoja ja vinkkejä.
Itsellä kymmenien vuosien kokemus chihuahuoista, ja osa on haasteellisia sisäsiisteyddn suhteen.
Usein vika on meissä , ei siinä koirassa. :)
Chihuahua ei ole tyhmä, päinvastoin.
Onhan tuo kyllä muuten viisas koira. Oppinut kaiken nopeasti ja tottelee aina. Muuta ongelmaa ei ole kun tuo yöllinen kuseskelu.
Kuinka vanha?
Chihut oppii sisäsiisteiksi siinä missä muutkin. Mutta chihu on pieni koira, jotkut eivät osaa pitää koko kotia siksi "reviirinään" vaan tekevät tarpeitaan alueille joita eivät reviiriksi koe. Noin voi käydä jos teillä on iso asunto. Tai sitten kyse voi olla dominoinnista, chihut ei ole erityisen miellyttämishaluisia koiria vaan omapäisiä ja jopa dominoivia. Chihujen kanssa tehdään vielä niin usein se virhe että niitä pidetään perheen vauvana, jolloin ne "joutuu" ottamaan johtajan roolin ja siihen yleensä liittyy se paikkojen kuseskelu. Esim lasten sänkyihin kuseskelu on siitä varma merkki, se näyttää sillä että lapset on sitä alempiarvoisia.
Meillä on 7v chihu, leikattu uros ja sisäsiisti.
Koira on narttu ja noin 1.5-vuotias.
Käytä tosi usein ulkona ja kehu aina kun tekee pissan tai kakan ulos. Alussa pitää monta kuukautta käyttää tosi usein ulkona. Aina kun herää, aina syönnin päälle ja välilläkin. Kyllä oppii. Olen opettaniut neljä koiranpentua sisäsiisteiksi. Kaikki ovat olleet sisäsiistejä viimeistään 4-5 kk:n iässä. Tosi tiukkoja tyttöjä, että eivät millään tehneet sisälle vaikka oli pitkiäkin taukoja esim. uusinavuosina kun paukuttelivat ulkona ja eivät uskaltaneet ulos tehdä. Kova työ juoksuttaa ulkona jatkuvasti mutta se kannattaa. Olen ottanut koirat aina kesää vasten ja lomaa vasten että on ollut kotona porukkaa käyttämässä ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yksilöitähän ne koiratkin on. Napurilla on chihuahua. Ilta- ja aamupissin väliä heillä peräti 12h, mutta ei ole sisäsiisteysongelmia.
tuota pidän jo eläinrääkkäyksenä.
Miksi? Naapuri on eläkkeellä oleva rouva. Koira pääsee päivän aikana lenkille 4-6 kertaa ja tiedän, että tekevät pitkiäkin lenkkejä. Useimpiin kotikoiriin verrattuna tuolla on hyvä tilanne. Oma koirani ei pärjäisi 12h käymättä pissalla, mutta jos hänen koiransa pärjää, niin mikä tuossa on ongelma?
Juu, ajattelin, että on päivällä yksin...
Mutta on kyllä pienellä koiralla ilmiömäinen pidätyskyky.
Minä olisin melko varma, että pissaa sisälle.
Itse olin hoitamassa pikkuista koiraa, luulin että se oli sisäsiisti. Vasta jälkeenpäin kuulin, että se pissaileekin kodinhoitohuoneen viemäriin.
Meidänkin koira pidättää helposti kaksitoista tuntia ja enemmänkin. Usein jopa siten, että viedään ulos, mutta koira ei viitsi pissata, kun on huono keli tai ruoka kiinnostaa enemmän tms. Ei siis olisi edes mikään pakko pidättää.
Kaikkien ei tosiaan pitäisi ottaa koiraa.