Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pari tottelematonta lasta pilaa lapsen liikuntaharrastuksen

Vierailija
07.03.2017 |

Käyn lapseni kanssa ns. perheryhmässä harrastamassa erästä liikuntalajia. Jokaisella lapsella on siis vanhempi mukana. Porukassa on kaksi lasta jotka metelöivät, eivät kuuntele tai noudata ohjeita ja häiritsevät menoa kaikin mahdollisin tavoin. Muidenkin tekeminen häiriintyy kun ohjaajat eivät saa kerrottua ohjeita ja näkee että heitäkin ketuttaa kun samoja lapsia saa pyytää olemaan hiljaa tai paikoillaan sata kertaa joka viikko. Ko. lasten vanhemmat vain lammasmaisesti toistelevat että "äläs nyt vilipetteri" tai "kuuntele nyt kalleviljami". Mutta eivät tee elettäkään esim. ottaakseen karkulaisia kiinni.

Tähän pelleilyyn menee järjetön määrä aikaa joka viikko. Harmittaa koska harrastus on lapselleni mieluinen, eikä haluaisi tämän takia lopettaa. 6-7-vuotiaista lapsista on kyse.

Mitä sinä tekisit?

Kommentit (194)

Vierailija
161/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsi mikä keskustelu :D Ja aiheena huonosti käyttäytyvät lapset! Tässä hän on jo klassikon aineksia. Toivottavasti ne lapset ei lue tätä...

Vierailija
162/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko meno oikeasti tuollaista nykyään? Olen itse toiminut urheilutoiminnan vetäjänä 6-12-vuotiaille lapsille, mutta tästä on kymmenisen vuotta aikaa. Mun ryhmästä poistui samantien jokainen, joka ei osannut käyttäytyä. Ja tämän selitin vanhemmille heti ekalla tutustumiskerralla, jo ihan turvallisuussyistä riehujien ei voinut antaa jäädä ryhmään. Seuraavalla kerralla saivat toki taas tulla mukaan, jos osasivat käyttäytyä.

Mä en saanut reilun neljän vuoden aikana kertaakaan huonoa palautetta tästä tavasta, en edes niiden riehujien vanhemmilta.

Laji oli varmaan sellainen, johon riittää sakkia muutenkin, eikä vaihtuvuus ole vaativuuden takia kovin suuri?

Esim. jotain jalkapalloa tai jääkiekkoa ei voi millään tavalla verrata esim. voimisteluun. Toiset on leppoisia pelejä, ja yksi vaatii ihan oikeasti jotain lapsiltakin.

Voivoi. Telinejumppa on kyllä oikeasti vaativa laji, joku örvellys wt lätkä ei tod.

Koska muutamalta meni ohi, tässä tärkeät kohdat korostettuina: Esim. jotain - jalkapalloa tai jääkiekkoa- ei voi millään tavalla verrata esim. <b>voimisteluun</b>. Toiset on -leppoisia pelejä-, ja <b>yksi</b> vaatii ihan oikeasti jotain lapsiltakin

Tässä selite niille, jotka kuvittelivat että tarkoitin voimistelun olevan helpompaa kuin jääkiekko tai jalkapallo. Näin ei todellakaan ole, vaan voimistelu on ihan toisissa sfääreissä. Pelit on pelejä, oikeasti vaativat lajit on sitten erikseen.

Millä perusteella väität että lätkä tai futis on leppoisaa pelailua? olet varmaan käynyt katsomassa jonkun harrasteryhmän sunnuntaitreenejä. Käypä katsomassa jonkun kilpajoukkueen treenit alusta loppuun, väitän ja vannon että voimistelijalapselta loppuisi kunto kesken!

T. 13-vuotiaan voimistelijatytön ja 11-vuotiaan futistytön äiti

Poika käy voimistelemassa, pelaa futista ja painii. Voimistelu ja paini on kyllä aivan eri luokassa kuin futis. Futis on leppoisaa rentoilua kavereiden kanssa, paini ja voimistelu aiheuttavat oikeasti kyyneliä. Mutta poika ei lopettaisi niitä mistään hinnasta.

T: 13 -vuotiaan pojan äiti

Riippuu todella paljon siitä tasosta millä mitäkin lajia harrastaa. Mutta siinä oon sun kanssa samaa mieltä että 13v ei tarvitse kolmea lajia joka aiheuttaa kyyneliä, liikuntaharrastuksen pitää olla myös mukavaa ja rentouttavaa välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täysin päinvastainen lapsi, kiltti, hiljainen, tottelevainen, todella ujo, tekee kaiken niinkuin kuuluu ja on innostunut ja kiinnostunut. Mutta sekin on huono kun pitäisi olla suunapäänä ja Sosiaalinen! Kaikki ei vaan mahdu siihen keskiarvoon kaikessa...

Vierailija
164/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tasan kyllä tiedän, miten mun lapset käyttäytyy.

Reps. Et muuten taatusti tiedä.

Kyllä tiedän.

Näin neljän lapsen äitinä sanoisin, että tuohon leikkiin ei kannata ryhtyä. Liian sinisilmäisenä ajattelee lapsistaan vaan pelkkää hyvää.

Minulle on ollut silmiä aukaisevaa, kun esikoinen aika avoimesti kertoo mitä hänen kaverinsa ja samassa koulussa olevat lapset touhuilevat. Olen luvannut olla kertomatta kenellekään,enkä kerro. Viinaa, tupakkaa, huumeita, myymälävarkauksia. Itsensä myymistä. Asumme hyvin varakkaassa kunnassa, okt alueita enimmäkseen.

Vierailija
165/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tossa vaiheessa voi karjaista oikein kunnolla. Ja kysyä suoraan siltä lotta-petterin vanhemmalta, että mikä tässä nyt on niin vaikeaa.

Vierailija
166/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vitsi mikä keskustelu :D Ja aiheena huonosti käyttäytyvät lapset! Tässä hän on jo klassikon aineksia. Toivottavasti ne lapset ei lue tätä...

Mistä sinä tiedät kuinka paljon tässä ketjussa kirjoittavat käyttäytyvät esimerkiksi ryhmäliikuntatilanteissa? Vai tarkotitko jotain muuta kenties? Anonyymi paskapalsta on hieman eri asia, kuin liikuntaharrastustapahtuma.

Vierailija
167/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tiedän.

Näin neljän lapsen äitinä sanoisin, että tuohon leikkiin ei kannata ryhtyä. Liian sinisilmäisenä ajattelee lapsistaan vaan pelkkää hyvää.

Minulle on ollut silmiä aukaisevaa, kun esikoinen aika avoimesti kertoo mitä hänen kaverinsa ja samassa koulussa olevat lapset touhuilevat. Olen luvannut olla kertomatta kenellekään,enkä kerro. Viinaa, tupakkaa, huumeita, myymälävarkauksia. Itsensä myymistä. Asumme hyvin varakkaassa kunnassa, okt alueita enimmäkseen.

No mun lapset ei ole rupusakin koulussa.

Vierailija
168/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tiedän.

Usko nyt jo oikeasti mitä toi ylläoleva yrittää sulle kertoa. Oma lapsi on Norssissa (tiedätkö, stadin kolmanneksi kovin koulu?) ja SIELLÄKIN on huumeitä, alkoholia, tupakkaa myynissä välitunneilla ja kaikennäköistä tekeillä. Et oikeasti tiedä, mitä lapsesi koulussa tapahtuu (eikä tiedä ne opettajatkaan) etkä sitä, mitne lapsesi ilman sua käyttäytyy. Jos siis kyse on yläasteikäisestä, pk-ikäsen käyttäytymiset varmaan voi vielä tietääkin.

Vierailija
169/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tiedän.

Usko nyt jo oikeasti mitä toi ylläoleva yrittää sulle kertoa. Oma lapsi on Norssissa (tiedätkö, stadin kolmanneksi kovin koulu?) ja SIELLÄKIN on huumeitä, alkoholia, tupakkaa myynissä välitunneilla ja kaikennäköistä tekeillä. Et oikeasti tiedä, mitä lapsesi koulussa tapahtuu (eikä tiedä ne opettajatkaan) etkä sitä, mitne lapsesi ilman sua käyttäytyy. Jos siis kyse on yläasteikäisestä, pk-ikäsen käyttäytymiset varmaan voi vielä tietääkin.

Kyllä minä Norssin tiedän, kun olen opettanut siellä.😂

Vierailija
170/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tiedän.

Säälittävä yritys :) tiedät itsekin olevasi väärässä mutta pitää vaan jankuttaa. Lasteni koulu ei ole millään mittareilla rupusakin koulu. Silti kulissien takana tapahtuu kaikkea kivaa ja jännää.

Vierailija
171/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta vastaan ap:n kysymykseen.

Oletko sanonut asiasta ohjaajille? Entäpä viestittänyt järjestävän organisaation ylemmälle taholle?

Jos nuo asiat olet tehnyt, silloin sekä järjestävän tahon että ohjaajien tulisi viestittää tiukasti säännöistä ja ottaa vaikkapa erikseen keskusteluun kyseiset vanhemmat.

Vierailija
172/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku häirikköpennun vanhempi tulla selittämään, miksi hänen lastaan ei kasvateta? Selitykset keskittymishäiriöistä ym alkavat varmaan viuhahdella. Kas kummaa kun 3/4 lapsista tuntuu olevan joku häiriö.

Vierailija
173/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko meno oikeasti tuollaista nykyään? Olen itse toiminut urheilutoiminnan vetäjänä 6-12-vuotiaille lapsille, mutta tästä on kymmenisen vuotta aikaa. Mun ryhmästä poistui samantien jokainen, joka ei osannut käyttäytyä. Ja tämän selitin vanhemmille heti ekalla tutustumiskerralla, jo ihan turvallisuussyistä riehujien ei voinut antaa jäädä ryhmään. Seuraavalla kerralla saivat toki taas tulla mukaan, jos osasivat käyttäytyä.

Mä en saanut reilun neljän vuoden aikana kertaakaan huonoa palautetta tästä tavasta, en edes niiden riehujien vanhemmilta.

Laji oli varmaan sellainen, johon riittää sakkia muutenkin, eikä vaihtuvuus ole vaativuuden takia kovin suuri?

Esim. jotain jalkapalloa tai jääkiekkoa ei voi millään tavalla verrata esim. voimisteluun. Toiset on leppoisia pelejä, ja yksi vaatii ihan oikeasti jotain lapsiltakin.

Voivoi. Telinejumppa on kyllä oikeasti vaativa laji, joku örvellys wt lätkä ei tod.

Koska muutamalta meni ohi, tässä tärkeät kohdat korostettuina: Esim. jotain - jalkapalloa tai jääkiekkoa- ei voi millään tavalla verrata esim. <b>voimisteluun</b>. Toiset on -leppoisia pelejä-, ja <b>yksi</b> vaatii ihan oikeasti jotain lapsiltakin

Tässä selite niille, jotka kuvittelivat että tarkoitin voimistelun olevan helpompaa kuin jääkiekko tai jalkapallo. Näin ei todellakaan ole, vaan voimistelu on ihan toisissa sfääreissä. Pelit on pelejä, oikeasti vaativat lajit on sitten erikseen.

Millä perusteella väität että lätkä tai futis on leppoisaa pelailua? olet varmaan käynyt katsomassa jonkun harrasteryhmän sunnuntaitreenejä. Käypä katsomassa jonkun kilpajoukkueen treenit alusta loppuun, väitän ja vannon että voimistelijalapselta loppuisi kunto kesken!

T. 13-vuotiaan voimistelijatytön ja 11-vuotiaan futistytön äiti

Poika käy voimistelemassa, pelaa futista ja painii. Voimistelu ja paini on kyllä aivan eri luokassa kuin futis. Futis on leppoisaa rentoilua kavereiden kanssa, paini ja voimistelu aiheuttavat oikeasti kyyneliä. Mutta poika ei lopettaisi niitä mistään hinnasta.

T: 13 -vuotiaan pojan äiti

Kuulostaa juurikin siltä harrastetason futikselta. Ja varmasti onkin, tuskin muuten ehtisi treenata niin monta kertaa kun kilpatason futis vaatii (4-6 kertaa viikossa)

Vierailija
174/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset kävivät aikoinaan harrastuksessa, jonka opea ei voinut kuin ihailla. Jo lähtökohtaisesti siellä pysyi hyvä jöö, koska mitään riehuntaa ja hilluntaa ei katseltu kauhean kauan. Kun kyseessä oli aika pienet lapset, niin valtaosalla vanhemmat odotti sen lyhyen tunnin ajan, ja sieltä saatettiin passittaa riehuja vanhempien huomaan rauhoittumaan, että muut saivat jatkaa. Yhden tyypin kohdalla kun ei meinannut sitten tunneista tulla vieläkään mitään, ope rauhallisesti keskusteli vanhempien  kanssa, että kannattaakohan teidänkään maksaa näin paljon siitä, että lapsi tulee tunnille vain hillumaan. Vanhemmat olivat samaa mieltä ja sen koommin riehujaa ei näkynyt. Mielestäni asia hoidettiin todella tyylikkäästi - muut lapset saivat jatkaa harrastustaan rauhassa enkä usko, että edes riehujan perheelle jäi tilanteesta paha maku suuhun. 

Vierailija
175/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, mutta vastaan ap:n kysymykseen.

Oletko sanonut asiasta ohjaajille? Entäpä viestittänyt järjestävän organisaation ylemmälle taholle?

Jos nuo asiat olet tehnyt, silloin sekä järjestävän tahon että ohjaajien tulisi viestittää tiukasti säännöistä ja ottaa vaikkapa erikseen keskusteluun kyseiset vanhemmat.

Meille sanottiin ihan suoraan että puoli vuotta oli tilanteesta lähetetty viestejä ja soiteltu häiriköiden vanhemmille, jotkut oli kutsuttu jopa keskusteluohin, eikä se vaiuttanut yhtään mihinkään.

Aina vaan poika hillui ja isä palvoi älypuhelinta viiden metrin päässä.

Yksi perhe oli kiikuttanut yksityislääkäriltä saadun lausunnon, että pojalla käytöshäiriöitä eikä häntä saa sen takia syrjiä. Daa. Sitten ko poika leikkasikin jo vierustoverinsa hiukset... se siitä arkkitehtikerhosta sitten.

Vierailija
176/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu vetäjien kanssa, jotka sitten antaisivat palautetta häiriköiden vanhemmille.

Vierailija
177/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli muskarissa sama juttu. Jäin odotustilaan aina odottelemaan ja kuulin oven läpi kaiken, mitä luokassa tapahtui. Muut vanhemmat kävivät vain heittämässä lapsensa sinne ja häipyivät sitten.

Ryhmässä oli pari kolme riehuvaa poikaa, jotka kävivät jatkuvasti rämppäämässä koulun soittimia kielloista huolimatta ja jotka piirileikeissä kävivät hyppimässä muiden niskaan ja kaatamassa muut.

Viimeisellä kerralla paikalla olivat myös vanhemmat. Noiden räyhäpoikien vanhemmat vain hekottelivat eivätkä kertaakaan sanoneet lapsilleen mitään. Ehkä joku oli sitten sanonut heille jotain (ohjaaja itse?), mutta kevätpuolella heitä ei enää ryhmässä ollut. Minä ainakin mulkoilin poikia niin vittumaisesti ja jäätävästi ja halveksivasti kuin pystyin.

Vierailija
178/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano niille lapsille itse jämäkästi. Ja jos eivät usko sanot seuraavan kerran aggressiivisesti ja jos eivät vieläkään usko sano uhkaavasti.

Kyllä ne sitte lopettaa, joko lajin tai riekkumisen.

Vierailija
179/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita palaute ohjaajille.

Vierailija
180/194 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kollektiivirangaistuksiin on lapsiasiavaltuutettu ottanut kantaa ja pitänyt vahingollisina. Eli ne ehdottomasti pois.

Lapsiasiavaltuutettu voi tulla meidän judotreeneihin rankaisemaan yksittäisiä lapsia. Siinä kun 30 lasta juoksee ympyrää voi sitten lapsiasioida.

Tsiisus.

Silloin kun kävin lapsena judossa niin rangaistuksena sääntöjen noudattamattomuudesta saattoi joutua punnertamaan. Kerran kun yksi poika potkaisi kaveria, vetäjä huusi hänelle "ULOS!" En ymmärrä miksei samalla tavalla voisi toimia nykyäänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi