Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverit laihduttaa *huokaus*

Vierailija
07.03.2017 |

Olen tässä vuosien varrella seurannut parin työkaverin laihdutustempauksia ja lopputulemana on ollut molemmilla lihominen entisestään. Itsellänikin on muutama ylimääräinen kilo ja siksi olenkin mielenkiinnolla seurannut mikä dieetti tehoaa - heti kun sellainen löytyy, aloitan itsekin.

Jutta Gustafsberg- dieetti oli suosittu muutama vuosi sitten. Kollegat pitivät taukoa vähän väliä, koska oli syötävä. Kaikenlaisia rahkapurkkeja ja proteiinipatukoita.

Sitten tuli jonkun pyramidihuijausketjun vitamiinit ja ym luonnontuotteet. Kalliilla ostettiin purkkeja ja käytiin jonkun luontaishoitajan luona.

Kesällä oli kokeilussa kaalikeittodieetti ja hajut toimistossa sen mukaiset.

Sitten oli karppauskokeilu ja leipä ja pasta olivat pannnassa jonkik aikaa.

Kaikkiin kuureihin heittäydyttiin valtavalla tohinalla ja aluksi paino putosi molemmilla pari kolme kiloa.
Sitten tuli risteily, etelänmatka tai jotkut kekkerit, jolloin mielihalut pääsivät valloilleen ja dietit loppuivat saman tien - kaikki oli menetetty, joten ei mitään väliä enää.

Kertokaa mitkä konstit ovat teillä oikeasti toimineet niin minäkin voisin yrittää! Nyt monet yritykset vierestä seuranneena, en kyllä ala mihinkään tiukkaan kuuriin, jota on mahdoton pitää paria viikkoa pidempää.
Olen aivan hämilläni kun välillä hiilihydraatit on kieltolistalla, välillä rasva.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laihduta koskaan vaan liikunnan ja ruuan avulla yritän vaikuttaa terveyteen ja sitä kautta painoon.

Vierailija
2/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten toimii ns. elämäntapamuutos. Ei mitään radikaalia, kaikki ruuat on sallittuja, kunhan pysyy kohtuudessa. Vähitellen lisää liikuntaa ja karsii höttöä ruokavaliosta vähemmäksi, lisää kasviksia ruokavalioon jne. Mitkään ideologiat tai kuurit ei toimi. Hitaasti hyvä tulee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän suuri osa ihmedieeteistä painoa nopeasti tiputtaa mutta muutos ei ole tosiaan pysyvä. Fiksu keino laihtua on vähentää syömistä (laske kalorit), hiilarien määrää kannatta ainakin rajoittaa ja sokerit minimiin. Liikuntaa lisätä.

Vierailija
4/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiönä tuo on varsin hauskaa seurattavaa, ja olenpa itsekin ollut mukana näissä laihdutuskokeiluissa useamman kerran. Viimeksi taisi olla joku 5:2 - dieetti :)

Vierailija
5/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on selvää, että mitkään väliaikaiset dieetit ei toimi juuri siksi kun ne on väliaikaisia. Kun palaa vanhoisin ruokailutottumuksiin niin lihoo takaisin. Pitää löytää se ruokavalio mikä toimii itsellä ja jota jaksaa noudattaa lopun ikäänsä, se mikä toimii yhdellä ei toimi toisella. Et siis voi muita seuraamalla löytää itsellesi sopivaa menetelmää.

Itselläni se on tuo vähähiilihydraattinen, jota olen noudattanut kymmenisen vuotta ja silloin laihdutettu paino on pysynyt pois.

Vierailija
6/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi, eikö sun työkaverit onnistuneetkaan kokeilemaan sulle valmiiksi sopivaa dieettiä? On aika paskoja työkavereita. Joudutko nyt ihan itse kokeilemaan itsellesi sopivan laihdutusmenetelmän vai jäätkö läskiksi syyttelemään läskejä duunikavereita?

Vierailija
7/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se meissä ylipainoisissa ihmisissä on ikävää, että meitä ilahduttaisi enemmän se, että joku toinen epäonnistuisi painonpudotuksessa kuin se, että itse onnistuisimme. :(

Vierailija
8/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainoa toimiva keino oli karppaus, ei minään kuurina vaan aloitus 2-3 viikon atkinsin induktiolla joka vei kaikki mielihalut sokeriin ja vehnäherkkuihin. Sen jälkeen jatkanut matalilla hiilareilla. Pastat, perunat yms vaihtui vihanneksiin, kaikki vähärasvaiset versiot täysrasvaisiin, vaaleaa leipä vaihtunut kokonaan ruisleipään.

Paino putosi pysyvästi yli 20kg, ei turvota, väsytä ja olo kaikinpuolin hyvä jo 7 vuotta.

Vierailija
9/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihduttanut vhh-ruokavaliolla. Ruokavalio on minulla nyt pysyvästi käytössä. Olen nyt normaalipainoinen ja voin hyvin.

Vierailija
10/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän (pienemmät annoskoot) + liiku enemmän. Ainoa takuuvarma keino laihtua ja myös pitää paino halutuissa lukemissa.

Esimerkki: syö kahden leipäsiivun sijaan vain yksi, laita leivän päälle kahden juustosiivun sijaan yksi siivu. Puolita lämpimien ruokien annokset, täytä lautasta salaatilla tai näin talvella vaikka keitetyillä porkkanoilla.

Ei se tämän vaikeampaa ole. Itse olen tiputtanut vuosia sitten 16 kiloa tällä menetelmällä, eikä kilot ole tulleet takaisin. Lisäksi syön tavallisesti vain 3 kertaa päivässä, mutta tämä on toki yksilöllistä. Mikä sopii jollekin, ei sovi kaikille.

Vierailija
11/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa ennemmin niiden toimia, joiden ei ole koskaan tarvinnut laihduttaa.

Vierailija
12/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä vuosien varrella seurannut parin työkaverin laihdutustempauksia ja lopputulemana on ollut molemmilla lihominen entisestään. Itsellänikin on muutama ylimääräinen kilo ja siksi olenkin mielenkiinnolla seurannut mikä dieetti tehoaa - heti kun sellainen löytyy, aloitan itsekin.

Lisäksi jokaisesta uudesta dieetistä kerrotaan näkyvästi somessa. "Nyt alkaa uusi elämä!". "Hyvästi kilot!"

Jälleen kerran.

Vierailija
13/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sokeri pois. Väittäisin että iso osa tuosta vhh:n laihduttavasta vaikutuksesta on se, että siinä jää sokeri pois. Ja monet sokeriset tuotteet, kuten nyt vaikka suklaa, pitävät sisällään myös paljon rasvaa ja kaloreitakin tietty.

Vierailija
14/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin samaa mitä moni jo aiemminkin. Älä kiellä mitään, mutta vähennä hiilareita (leipää, riisiä, perunaa, pastaa), pienennä hieman annoskokoa ja lisää kasviksia. Kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen, että nukut riittävästi ja syöt säännöllisesti. Väsyneenä ja nälkäisenä tulee helpommin sorruttua kaiken maailman herkkuihin ja pikaeineksiin. Vielä jos hieman lisäät liikuntaa, niin luulisi painon pikkuhiljaa putoavan. 

Vierailija
15/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päätin toisen kerran nyt, että alan laihduttaa vhh:lla. Ekalla kerralla se onnistui hienosti, joskin tarve pudottaa oli "vain" 8 kg, mutta halusin saada sen ilman nälkää ja liikuntaa. Vhh:lla se onnistui hyvin, joskin tahti oli hidas, noin 1kg /kk, mutta tulos oli pysyvä ainakin vuoden, puolitoista. Sen verran jaksoin ylläpitää hiilaritietoista ruokailutapaa (eli aika kauan!) mutta sitten taas syödä enemmän hiilaria, ja väsyneenä jätin kasviksia ja muuta fiksua väliin syöden pääasiassa leipää, koska ajattelin, että "ei kai tästä nyt enää normaalipainoisena mitään haittaa voi olla".

En ole nyt käynyt vaa'alla, mutta veikkaan saaneeni turhan monta kiloa takaisin. Ihan lähtölukemissa en voi olla, koska laihtumisen jälkeen hankkimani vaatteet mahtuvat vielä päälle. Mutta vyötärölle on kertynyt selvästi vararengasta ja olo on vetämätön ja huono.

Mutta nyt luin Helsinki Paleo sivuilta sellaista asiaa, joka sai minut tajuamaan, miksi minun todellakin kannattaa välttää hiilaria, vaikka se ei heti ja näkyvästi lihottaisikaan (koska se tekee sen ajan kanssa, vähän niin kuin kilotkin lähtivät hitaasti).

Eli siellä sanottiin, että nykyinen, hiilaria paljon sisältävä ruokavalio on epäterveellinen siksi, että hiilihydraatti pitää insuliinin jatkuvasti koholla tai ainakin sysää haiman erittämään sitä vähän väliä. Ja insuliini ensinnäkin ylläpitää tulehdusta elimistössä Helsinki Paleon mukaan. Jos tämä on totta, niin se on mielenkiintoista. Epäilen, että kärsin matala-asteisesta tulehduksesta, joka saa vedon täysin veks (jo ennen kuin ikinä karppasin kertaakaan).

Insuliinin oleminen veressä myös ESTÄÄ RASVAN KÄYTÖN VARASTOISTA. Eli käytännössä: emme voi laihtua, jos veressä on insuliinia. Jos sitä on siellä jatkuvasti, keho ei koskaan pääse kuluttamaan varastojaan. Etkä laihdu.

Nyt alan syödä kaikkea muuta, paitsi sellaista, mikä reippaasti nostaa verensokeria, eli käytännössä tärkkelys pois ja valkoinen sokeri. Tärkkelys on siis sokeria, mutta me tunnemme sen paremmin nimillä peruna, leipä (viljat), riisi, pasta, pulla jne. Eli nämä pois, ja kasviksia ja rasvaa ja proteiinia tilalle! Ja tätä loppuelämän. Koska en liiku, vihaan liikuntaa, niin mun keho ei tartte hiilaria juuri ollenkaan.

Vierailija
16/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on alkanut paino laskemaan, ja sekin hitaasti, vasta sen jälkeen kun olen pienentänyt annoskokojani sekä jättänyt suurimman osan makeista tuotteista kauppaan. Musta tuntuu että sokeri etenkin sotkee aineenvaihduntaa?

Vierailija
17/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuja vain 1päivänä viikossa,limsat,karkit,energiajuomat pois,hieman pienempiä annoksia ja klo18 jälkeen vain hedelmiä mielummin ei mitään.

Kahviin vähemmän sokeria.

Mulle on sanottu että ennen lenkille lähtöä isomuki vahvaa kahvia ja lenkin kesto min 1h.

Lenkillä tarkoitetaan reipasta menoa mieluiten mäkisessä maastossa,ei kevytty köpöttelyä ettei tule hiki ja mene meikki huonoksi.

Kahvi auttaa rasvan poltossa,mutta en tiedä kun en juo kahvia.

Itsellä ongelmana limsat ja energiajuomat.

Vierailija
18/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä sokeri pois. Väittäisin että iso osa tuosta vhh:n laihduttavasta vaikutuksesta on se, että siinä jää sokeri pois. Ja monet sokeriset tuotteet, kuten nyt vaikka suklaa, pitävät sisällään myös paljon rasvaa ja kaloreitakin tietty.

Tämä on hyvä,jos tosiaan on valmis jättämään sokerin pois koko loppuelämäkseen. Harva on. Pysyvä painonhallinta lähtee siitä, että miettii mihin olen valmis sitoutumaan koko loppuelämäkseni. Mikä sopii minulle? Lisäksi kaloreiden lasku on avuksi, että pysyy kartalla paljonko on varaa syödä. Liikuntaa ei kannata radikaalisti lisätä heti alkuun koska se lisää nälkää.

Vierailija
19/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomaksi vain vettä ja sitä pitäisi juoda aika paljon.

Vierailija
20/65 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri ja leipä pois, helppojen mahdollisuuksien mukaan.

Kaloripäiväkirja, kaikki ruoka joko pakkauksesta vain sinulle, tai sitten ruokasi vaa'an kautta joka kerran. Jos ei halua tehdä itse, niin netistä löytyy, kuten puehlimille appejakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan