Kuka kehtaa väittää ettei raha tai maine tee onnelliseksi
Ärsyttää niin paljon ihmiset ketkä jaksaa väittää tästä asiasta vastaan. Eikös se oo aika selvää, että raha tekee onnelliseksi. Saat ihan mitä vaan ja kenet vaan. Turha nyt sanoa että ei saa rakkautta. Miten niin muka sitä ei saisi? Voit iskeä jonku yhtä rikkaan kuin itse eli sillon ei ole kyse rahasta. Ja toinen ketä edes rakkaus kiinnostaa jos olis paljon rahaa.
Kommentit (22)
Et vaan ole koskaan ollut rakastunut.
Tottakai se raha tekee onnelliseksi. Ihme juttu kun vain köyhät ja syrjäytyneet käytännössä masentuvat ja hoitelevat lähes kaikki itsemurhat..
Rikkaillakin on toki omiakin ongelmia, mutta rahalla saa apua ihan eri tavalla
Ei rahalla onnea saa, mutta helpottaahan se eppnnen kestämistä. Mä kuulun iltasanoman muiaan siihen isotuloisimpaan kymmenykseen, mutta en silti voi ostaa terveyttä lapselleni. Voin sotaa parhaan mahdollisen hoidon ja tiedän voivani tarjota mukavan elämän vaikka hän ei koskaan kykenisi työhön, mutta olisi paljon onnellisempaa jos hän olisi terve ja voisi tehdä,mitä haluaa.
Rahaa on kuin roskaa, mutta en ole onnellinen. Lapseni kuoli. Antaisin kaiken pois, jos sillä saisin lapseni takaisin 💔
Olen ollut todella köyhä. Nykyään tiedän jotain sekä varakkuudesta että maineesta. Rahan myötä onnellisuus nousee vain tiettyyn pisteeseen asti. Se on suunnilleen sama piste kuin missä voi lakata katsomasta hintoja ruokakaupassa.
Maineesta on hyötyä vain jos sen on ansainnut työllään ja osaa pitää julkisuutensa vain työasioissa. (Mihin ei kyllä aina itse voi vaikuttaa) Muuten se vaan lähinnä toimii junttikärpäspaperina, ja voi olla raskasta läheisille, eli niille ihmisille jotka todella merkitsevät jotain.
Olen varakas.
Luulen että jos (anteeksi vain) olisin ruma, lihava enkä jaksaisi tehdä asioita olisin onnellinen verrattuna että eläisin minimitoimeentulolla terveenä ja nättinä.
En siis uskl että raha on tuonut minulle onnea vaan hyvä terveys, ihanat läheiset ja jännät kokemukset ja ponnistelut joihin en itsekään jaksanut aina uskoa pystyväni mutta lopulta pystyin.
Raha joo, mutta mitä hiton iloa maineesta on?
Oletko kokeillut? Pienikin hetki siinä, että saa kaiken mitä haluaa ja voi tehdä mitä tahansa mistään välittämättä on saanut minut sairaimmaksi ja onnettomimmaksi ikinä. Ja samalla ahneeksi ja riippiuvaiseksi. Vaatii todella taitoja, ettei sekoa sellaisessa tilanteessa. Ja niitä esimerkkejähän on maailma täynnä. Siis niistä epäonnistumisista. Jotkut oppivat ja saavat tilanteen hallintaan. En tiedä kuinka helposti se käy.
Raha on vähän kuin seksi: Se ei yksin tee onnelliseksi, mutta sen puute tekee usein onnettomaksi.
Ei rahalla saa ketä vaan tai mitä vaan. Mulle on ainakin ihan sama kuinka paljon ihmisellä on rahaa jos se on luonteeltaan tai muuten jotenkin luotaantyöntävä.
Terveyttä sillä ei myöskään saa.
Kyllähän se raha joissain asioissa helpottaa,mut siinä se sit olikin.
Naisten kanssa rahasta olisi varmasti hyötyä
T: ruma mies
Vierailija kirjoitti:
Ei rahalla onnea saa, mutta helpottaahan se eppnnen kestämistä. Mä kuulun iltasanoman muiaan siihen isotuloisimpaan kymmenykseen, mutta en silti voi ostaa terveyttä lapselleni. Voin sotaa parhaan mahdollisen hoidon ja tiedän voivani tarjota mukavan elämän vaikka hän ei koskaan kykenisi työhön, mutta olisi paljon onnellisempaa jos hän olisi terve ja voisi tehdä,mitä haluaa.
Rikas on ihan eri asia kuin isotuloinen koska verottaja vie tuloista kaiken ylimääräisen. Lisäksi Suomessa isotuloisin kymmenys alkaa 41000 eurosta vuodessa, joka on hikinen 3200e/kk :D tuo on oikeasti jopa köyhän tulotaso jos on muita elätettävänä..
Jos kuulut ylimpään 1 tuloprosenttiin niin sitten asia Ok
Rahalla vois vaikka laskuvarjohypätä ja maksaa muutkin messiin, mutta mikä se maine on? Mattti nykänen vai?
Vierailija kirjoitti:
Olen varakas.
Luulen että jos (anteeksi vain) olisin ruma, lihava enkä jaksaisi tehdä asioita olisin onnellinen verrattuna että eläisin minimitoimeentulolla terveenä ja nättinä.
En siis uskl että raha on tuonut minulle onnea vaan hyvä terveys, ihanat läheiset ja jännät kokemukset ja ponnistelut joihin en itsekään jaksanut aina uskoa pystyväni mutta lopulta pystyin.
Jatkan vielä:
Jos sairastuisin ja menettäisin kykyni tehdä asioita, silloin luulisin olevani onnellisempi varakkaana. Voisin ostaa viihdykkeitä lohdutukseksi, mikä ei minimitoimeentuella onnistuisi. Mutta onnellinen en silloin olisi.
Tekopyhää hurskastelua sanoa että "raha ei tuo onnea" kyllä se ainakin onnen vie. Hermot jatkuvasti kireällä rahanpuutteesta,lapset joutuvat kuuntelemaan kun vanhemmat riitelevät rahasta jota ei ole.Väsyneenä yritetään tienata ja kituuttaa. Jatkuva huono omatunto,kun ei ole lapsillw tarjota mitään. Rikkaat älkää vaivautuko kommentoimaan. Tällaisesta elämästä ette tiedä mitään.
Apua. Jos saisin tietää että joku ystävistäni on ystäväni rahojeni tai laajan tuttavapiirin takia, katkaisin välit tähän "ystävään" heti.
Mä en halua olla kenellekään mikään statushyväksikäyttäväline vaan ihminen.
Ap haluaa tai haluaisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Tekopyhää hurskastelua sanoa että "raha ei tuo onnea" kyllä se ainakin onnen vie. Hermot jatkuvasti kireällä rahanpuutteesta,lapset joutuvat kuuntelemaan kun vanhemmat riitelevät rahasta jota ei ole.Väsyneenä yritetään tienata ja kituuttaa. Jatkuva huono omatunto,kun ei ole lapsillw tarjota mitään. Rikkaat älkää vaivautuko kommentoimaan. Tällaisesta elämästä ette tiedä mitään.
Juuri näin. Ei lisättävää.
Kyllä se raha onnellisuutta tuo. Ei toki setelit/tiliote suoraan, vaan niiden mahdollistamana voi elää vapaasti ja elämyksistä ja läheisten seurasta nauttien. Rikkaalla ei ole mikään pakko olla paljon tavaroita, tai materiaa ylipäätään, vaan voi panostaa terveelliseen ja tasapainoiseen elämään yhdessä läheisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Apua. Jos saisin tietää että joku ystävistäni on ystäväni rahojeni tai laajan tuttavapiirin takia, katkaisin välit tähän "ystävään" heti.
Mä en halua olla kenellekään mikään statushyväksikäyttäväline vaan ihminen.
Ap haluaa tai haluaisi olla?
Ei tässä kukaan ole tuollaista väittänytkään.
Pointti on että rahalla voit elää vapaammin ja onnellisempana kuin ilman sitä.
Rahalla ei saa oikeaa rakkautta, ei oikeita ystäviä eikä sillä voi taata edes henkeään tai terveyttäänkään. Ehkä lapsia saa, kun vuokraa toiselta kohdun :D
Raha tekisi minut onnelliseksi. Rakkauttakin saisin rahalla joko menemällä hiustensiirtoon että olisin viehättävämmän näköinen naisille tai jo pelkkä rahan omaaminen saattaisi houkuttaa naista enemmän seuraani