Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on yhteiskuntaluokkasi

Vierailija
06.03.2017 |

ja nautitko oikeasti vuorovaikutuksesta muihin yhteiskuntaluokkiin kuuluvien ihmisten kanssa. Keiden erityisesti?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuningas

Vierailija
22/31 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

A318, alaluokka 6. Mikä sinun on, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä tulotaso tai lapsuudenkoti tai marxilaisittain suhde tuotantovälineisiin ei enää yksin määritä yhteisluntaluokkaa. Yhä tärkeampiä tekijöitä ovat koulutus, se keitä tuntee ja se, mitä harrastaa.

Tästä oli parisen vuotta sitten mielenkiintoinen Helsingin Sanomien ja yliopiston yhteinen projekti Hesarissa.

Kuulun kulttuurieliittiin. Olen ylimmässä tulokymmenyksessä, akateeminen erikoistoimittaja valtakunnallisessa mediassa.

Vierailija
24/31 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori tuplaviesti. Kännykkä herjaa, että ei olisi tallentunut ekalla krlla

Vierailija
25/31 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ylempi keskiluokka, sillä minulla on tavanomaista enemmän sosiaalista ja kulttuurista pääomaa, mutta en kuulu yläluokkaan. Tuon Helsingin Sanomien testin mukaan olin vähäosainen, jonka kulttuurinen luokka on eliitti.

Vierailija
26/31 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten jos on köyhä työtön opiskelija,mutta on ylempään keskiluokkaan kuuluvasta akateemisesta perheestä/taustasta? Mihin yhteiskuntaluokkaan minun tulisi samaistua?

Yhteiskuntaluokan kannalta oleellisinta on maku. Koska vanhempasi ovat opettaneet sinulle sen maun, joka on ylemmällä keskiluokalla, kuuluu ylempään keskiluokkaan.

Vierailija
27/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylempää keskiluokkaa, lähtöisin alemmasta keskiluokasta. KTM, asiantuntijatehtävissä ja vuositulot 90 000 € luokkaa.

Olen tekemisissä sekä eliitin, oman luokkani, alemman keskiluokan että työväenluokan edustajien kanssa. Alaluokan kanssa en ole tekemisissä.

Vierailija
28/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ylempi keskiluokka, sillä minulla on tavanomaista enemmän sosiaalista ja kulttuurista pääomaa, mutta en kuulu yläluokkaan. Tuon Helsingin Sanomien testin mukaan olin vähäosainen, jonka kulttuurinen luokka on eliitti.

Niin ja itselläni painottuu selkeästi kanssakäyminen ylempään keskiluokkaan, mutta olen tekemisissä kaikkien kanssa alaluokasta yläluokkaan.

Vierailija
29/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työväenluokasta lähtöisin. Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa ja vanhaa rahaa edustava aviomies. En todellakaan katso olevani keskiluokkaa. Ihan miten haluatte, prole tai eliitti. Se ja sama.

Vierailija
30/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on lähinnä gulakkeja, mamuja, paariaa ja muita loisia. Niitä vahtimassa on kapoja. Kapot ovat sitä"ylempää keskiluokkaa" Yläluokkaa ovat Herlinit, Poju ja joku muu nevavöörd oligarkki. Muu yläluokka asuu ulkomailla. Itse kuulun Gulakiin.

Vierailija
31/31 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylä keski luokka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan