Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVÄTTOIVEET 2006: uuteen viikkoon

20.03.2006 |

.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma oli aivan ihana. Vähän vielä aikaero väsyttää, mutta työ pakottaa palaamaan arkeen. Rusketusta on tullut ja muutama lisäkilo :)

Nyt olen sitten lopettanut pillerit. Viimeisen söin sunnuntaina. Nyt sitten jännättään, koska kierto tasaantuu. Kerran aikaisemmin olen lopettanut pillerit ja silloin meni 4kk ilman kuukautisia. Toivottavasti nyt tasaantuu nopeempaa. Ajateltiin kuitenkin olla ilman mitään ehkäisyä, mutta varsinaisesta yrittämisestä ei nyt vielä voi puhua, kun kierron pituudesta ei ole mitään tietoa. Oviksien bongailu ei vielä onnistu ja noihin tikkuluihin ajattelin lähteä vasta myöhemmin, kun kierto on jotenkin tasaantunut. Onhan tämä aika jännää kuitenkin. Lapsiahan meillä ei ennestään ole.

Vierailija
22/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitpa tehnyt hyviä löytöjä Maria!

Meillä mies ottaa tän vauvajutun aika rauhallisesti. Innoissaan on, mutta ei kuitenkaan höpötä asiasta. Vauvahaaveet ilmenee lähinnä auto- ja asuntopuheissa. Tiedä sitten miten tuohonkin pitäisi suhtautua, kun mies haluaa uuden auton, että mahtuu sitten vaunut, vauva ja koirat hyvin. Minä se olen meillä joka enemmän höpöttää ja puhuu asiasta. Välillä pistää oikein vihaksi, kun mies on vaan on tyynenä ja ihmettelee, mitä sinä siinä oikein touhotat. No onneksi on kuitenkin suotuisa vauvalle ja tykkääkin tosi paljon lapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten millään saa kaikkia samaan viestiin?

Miten tuo laskettua aika lasketaan. Olisi kiva laskea mahdollisen lapsen mahdollista syntymäpäivää. *tiedän, sekaisin ollaa*

Tietääkö, joku voiko netistä tai jostain muualta ostaa raskaustestejä halvalla ison kasan. Apteeksista ostettuna tulee tosi kalliiksi. Nyt kun olen lopettanut pillerit ja ei käytetä mitään ehkäisyä, vaikka kierto ei taatusti ole säännöllinen, niin välillä on varmaan kiva testata onko raskaana vai ei. Viimeksi meni tosiaan 4kk ilman kuukautisia, kun lopetin pillerit. 4kuukautta on aika pitkä aika elää epätietoisuudessa. Ja välillä olisi varmaan kiva juhlia ilman huolia :)

Vierailija
24/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lueskelin tässä vaan viestejänne ´ulkopuolisena´, ja oli pakko just´ lääkärillä käyneenä vastata tuohon oviskyselyyn: Ovis on AINA 14 päivää kuukautisten alkamisesta ja siihen sitten +/- 2 vrk; eli kaksi päivää ennen tai jälkeen! Eli kierron laskemiseen ei niin kauheesti tarvetta, aina kk alkamispäivä ja laskemaan tärppipäiviä... Hauskoja onnistumisen yrityksiä vain kaikille!!!

Vierailija
25/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullinensiili; meillä mies on kans sitä mieltä, että raskauden toteamiseen ei tarvi mitään testejä, kyllähän sen sitten huomaa muutenkin.. Niin, just joo... No, enpähän minäkään tarvi lupaa ostaa yhtä testiä ;)

Minks; onnea tenttiin, toivottavasti meni hyvin!!!

kandivaihe; ei se aina mene yliaikaiseksi ensikertalaisellakaan, meillä kaikki kolme lasta ovat syntyneet rv 39+3 eli neljä päivää ENNEN la:ta, myös ensimmäinen! Mutta olisihan se kiva jos pääsisitte jo nyt " tositoimiin" !

PomppuX; Toivottavasti kierto tasoittuu pian, että myös te pääsette pian " itse asiaan" ! Meillä myös mies on kiusallisen rauhallinen tämän vauva-asian suhteen. No, toisaalta se on hyväkin, tasoittaa tätä minun hössötystä ;). Tuossa vauva-lehden sivujen vasemmassa ylälaidassa on tuollanen osio, kun " Odotus & synnytys" . Menet sinne ja valitset vauva-laskurin. Siihen sitten syötät tiedot viimeisistä menkoista ja se laskee sulle la:n. Testejä voit tilata mammaksi.fi tai kotitestit.com -sivuilta...

levinia; olen jokapaikasta muualta lukenut, että 14 päivää ENNEN menkkoja ei siis edellisten menkkojen alkamisesta. Eli jos kierto on 30 päivää ovis on kp 16 tai jos kierto on 25 päivää ovis on kp 11... Vai tätäkö juuri tarkoitit???

Vierailija
26/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla nyt vaan rennosti kun tenttiputki on toistaiseksi takana! :)

Minks: Tsemiä älyttömästi tenttiin! Toivottavasti menee hyvin! :) Hitsi, mä tiedän ton tunteen et joku tentti stressaa ja jännittää jo montaa viikkoa aikasemmin...huh! Varsinkin kun mä jouduin tuossa uusimaan yhen tentin ja sit en päässy sitä uusintaa läpi vaan jouduin vielä uusimaan...huh, siinä tuli pienoinen paniikki!! Nimittäin ensi kesän työt riippuu siitä että pääsenkö kaikki tentit nyt läpi, että eheeeei mitään stressiä....:/

Kandivaihe: mullahan kävi just ekoja luomumenkkoja odotellessa niin että kun testasin toista kertaa raskaustestillä, niin seuraavana päivänä alkoi menkat! Oisin varmaan tässäkin kierrossa kohta testannut, mutta ne alkoivatkin ihan ajallaan! Hassua vaan se ettei ollu mitään menkkaoireita! Paitsi sitä nippailua paria päivää ennen! joo, täällä on täti riehunut koko päivän niin että voisin kyllä mielelläni lahjoittaa hänet jonnekin muualle!! *hana auki, huoah* ;) Kelles lähetän hänet??! ;)

PomppuX: anteeksi huonomuistisuuteni, mutta missäs olittekaan reissussa? Ois kyllä mahtavaa päästä jonneki lämpimään!! Mites, uskaltaisitteko muuten lähtee raskaana ulkomaille? Varmaan siinä 3kk:n jälkeen voisi mennä, mut toisaalta pelottais varmaan koko ajan jos jotain sattuis, tai sais jonku ameeban vatsaansa! Meitä miekkosen kanssa nimittäin himottaisi lähteä ensi syksynä taas Thaimaaseen, kun on vielä kesätöistä rahaa, mutta jos oon raskaana, uskaltaakohan lähtee?

Toivotaan ettei kiertosi venähdä kauheasti niinkuin aikaisemmin kävi, yritä houkutella se täti kylään vaikka minkälaisilla poppakonsteilla! ;) peukut pystyyn! :) Mulla ja miekkosella on kauhee autokuumekin, mieskin kattelee sellasta autoo mihin sit mahtuis vauvanvaunut ym. Ihan kiva että huomioi noita asioita jo nyt! ;)

Maria80: minäkin olen saanut sellaisen käsityksen että juuri 14 pv ENNEN menkkoja olisi ovis! Ja olen 99% varma että näin asia myös on!

PomppuX:iile vielä että viime vauvalehden mukanahan tuli sellainen kätevä raskauskiekko, niitä kai saa neuvolastakin (tai kysy jos tutuillasi olisi sellainen) joka laskee lasketun ajan ja siihen on merkitty myös millon pitää mennä neuvolaan jne.

Huh, tulipa pitkä sepostus! ;) Toiv. joku jaksoi lukea!

Tikru, kp 2

Vierailija
27/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri huomasin että täällä on uusi pino..ihmettelinkin kun ei kukaan kirjoita kirjoitin itse edelliseen pinoon.. hui kun on maha kipee ja selkä kohta sietämättömän kipee alkoi nytten se täti..vai tarkoittaako täti menkkoja?;)

Vierailija
28/50 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tentti ohi, kiitos kaikille onnittelijoille! Läpi meni suht varmasti, vaikken hepatiittiviruksista juuri mitään tiennytkään :/ Saan siis ensi kuussa Filosofian maisteri -tittelin, joka ei itsessään kyllä kerro mitään alastani. Vähän hölmö titteli. Englannin kielinen " Master of Science" kuulostaa paljon paremmalta. Eli luonnontieteitä opiskelen Kuopiossa (muutan ensi viikolla Tampereelle), pääaineena eläinbiotekniikka. Eli olen just sellanen tutkija, jota saa syyttää eläinkokeista, geenimuunnelluista kasveista tai kiittää uudesta lintuinfluenssarokotteesta :)

TiggerX, PomppuX: Myös täällä mies on innoissaan vauvoista etsimällä meille uutta autoa. Tapansa kullakin :) Toisaalta, raskausaika ei kosketa miestä yhtä lailla kuin naista. Jos naisella on vauvakuume nyt, jonka kautta hän henkisesti valmistautuu myös raskausaikaan, niin miehellä samaa tilannetta vastaa varmaan aika juuri ennen synnytystä. Siihen hänen taas on valmistauduttava, koska sen jälkeinen elämä koskettaa häntäkin. Toisaalta taas, miehet eivät näytä tunnetilojaan yhtä herkästi (yleensä), joten meidän on bongattava miehen vauvakuume sivulauseista tai pesänrakennusbuumista.

Täti odotuttaa yhä itseään. Jos vielä viipyy, niin pitäiskö munkin miettiä tuota yrityksen aloittamista jo ensi kierrosta :) Tulisi vähän jännitystä, syntyykö ennen vai jälkeen uudenvuoden.

TiggerX: Itse mietin kanssa tuota matkailua raskaanaollessa. Me ei olla paljon matkusteltu, joten olis mukava nyt käydä jossain vielä kun ollaan kaksin. Italia kiehtoisi. Juuri nuo ruokamyrkytykset sun muut pelottaa ja ihan aiheesta. Pitäis ainakin välttää äyriäisiä, tuoreita kasviksia, jotka on voitu pestä saastuneella vedellä, pastöroimattomia maitotuotteita ja ylipäänsä ruokia jotka on puutteellisesti kuumennettu. Eli jos haluaa olla varma, niin melkein pitäs itte valmistaa ruokansa kunnolla keittämällä/kuumentamalla. Itse kun olen lukenut jonkin verran mikrobiologiaa, niin olen paljon skeptisempi kuin ennen. Toisaalta, turhasta ei tartte panikoida.

Vierailija
29/50 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Minks tuo on hieno saavutus! Ja erittäin mielenkiintoinen ala. Itsekin pyrin joskus ihan tavallista biologiaa lukemaan (en siis päässyt) mut just toi sun ala olis voinu olla kans mun juttu, kuulostaa ihan mielettömän kiinnostavalta. Onko sulla muuten tiedossa töitä tampereelta?

Uusimmassa vauvalehdessä on muuten juttua ultrasta ja pieni osa niistä 3D ja 4D ultrista. Siinä sanottiin et niitä on yksityisilllä lääkäriasemilla ja yhä useammin myös yliopistosairaaloissa. Aika jännä kun tuossa sanotaan että paras tutkimusaika sillä menetelmällä on raskausviikot 20-30. Tuossa on myös että sitä laitetta on jenkeissä hankittu myös kotiin, mun mielestä siinä ei ole kyllä mitään tolkkua.

maria80: minkä värisiä verna-laseja ostit? Eikös se vihreä sarja lopeteta ja niitä sai tosi edullisesti. Muutakin kivaa olit löytäny, onko teillä vessassa joku teema? Mä olen ihan sammakko hullu tosin vessassa on tällähetkellä menossa ankkateema :)

Vierailija
30/50 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TiggerX; Minä en ainakaan sitä tätiä nyt huoli, kun juuri sain hätisteltyä hänet pois jaloista, mutta kiitos tarjouksesta ;). Kyllä kai sitä uskaltaa matkalle lähtä vaikka raskaana olisikin, lentoyhtiöillä taitaa kuitenkin olla jotain rajoituksia rv:jen kanssa. Jos en nyt ihan väärin muista rv 34 tai 36 taitaa olla raja, sen jälkeen ei oteta. Mutta kysymällä matkatoimistosta tuo varmaankin selviää, samaten kyseisen matkakohteen " vaarat" raskaana olevalle...

eij_a; Olet ymmärtänyt oikein; täti = menkat. Itsellänikin meni aikoinaan hetki ja toinenkin ennenkuin ymmärsin, että mistä on kyse ;)

Minks; Oishan se aika jännää arvuutella minä vuonna lapsi syntyy ;)

surullinensiili; olen nyt ostanut ihan niitä kirkkaita vernan laseja, niihin ei sitten kyllästy niin nopeasti. On mulla pari vihreääkin verna-lasia ja mietinkin kun näin siellä myymälässä sen lapun missä kerrottiin että valmistus lopetetaan, että pitäiskö ostaa vielä muutama vihreäkin. Mutta en sitten kuitenkaan ostanut. Meillä on itseasiassa kolme vessaa, eikä yhdessäkään ole nyt varsinaisesti mitään teemaa. Kellarin vessaa tulee harvemmin käytettyä, mutta siellä on sellainen raikas kelta-valkoinen väritys ja neliöitä huimat 1+. Keskikerroksen vessa on kovimmassa käytössä ja sinne olen suunnitellut merellistä teemaa (sitten joskus kun se otetaan remontin alle), mutta tällä hetkellä siellä on sellaiset ruusutapetit ja puunväriset puolipanelit ja neliöitä 1,5. Yläkerran vessa on pääasiassa lasten käytössä (lasten makkarin yläkerrassa) ja hieman isompi kuin nuo muut, koska siellä on myös suihkutila. Siellä on sitten käytetty kirkkaita värejä tekstiileissä ja muissa pikkujutuissa. Ostin joku aika sitten sinne sellaisia keltaisia ankka-kaakelikoristeita, mutta ne oottaa vielä, että joku ne sinne kiinnittäisi.

Meillä myös säännöllisin väliajoin mies potee autokuumetta, yleensä se iskee näin keväisin. Nyt meillä olisi suunnitelmissa 7 hlön auto että kaikki sitten mahdutaan siihen... Ollaan sellaisia jo vähän katseltu, mutta vielä ei ole sopivaa tullut vastaan. Täytyisi kai vähän säästää rahaakin siihen, ettei tarvisi ottaa, ainakaan niin kauheasti, lainaa...

ON: kp 7/28-30 ja täti häipynyt. Nyt sitten odotellaan 13 päivän päästä olevaa soittoaikaa ja ihan pikkuisen myös ovista ;)

Vierailija
31/50 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä vielä luetaan tenttiin.. Mulla on lauantaiaamuna klo 9 tentti, että vähemmän iloinen viikonloppu tiedossa!

Kp33 taitaa olla tänään. Ei mitään menkkaoireita. Toisaalta, mulla oli helmikuun lopussa yksi päivä tuhruvuotoa, ja jos kierto laskettaisiin sen mukaan, olisi vasta kp24. Voin aina ajatella tuota, kun alkaa huolestuttamaan tämä tädittömyys ;)

Vierailija
32/50 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se ovulaatio on 14 vrk ENNEN MENKKOJA, mutta muutaman päivän heitto on ihan tavallista. Jos ovis tapahtuu kovin myöhään,ja luteaalivaihe (siis jakso oviksesta menkkoihin) jää liian lyhyeksi, niin alkio ei ehdi kiinnittymään kohdun limakalvoon, ennenkuin se vuotaa menkkana pois. Mutta siis on MAHDOLLISTA, että ovis tapahtuu esim vain 8 päivää ennen menkkoja. YLEISTÄ on, että se ovis on siinä 14 pvä ennen menkkoja. Mutta siis ei AINA. Pelataan nyt sitten oikeen sanoilla.... =D

tänne ei mitään uutta, kp on kai 19. Hommailut on jääneet vähän vähiin, kun jotenkin (ali)tajuisesti mietin edelleen että oisko se joulu sitten " hyvä" ajankohta syntyä...

Joku kyseli miten laskettu aika lasketaan (unohdin nimimerkin), mene tohon ruudun vasempaan yläkulmaan, siitä klikkaat toi ODOTUS JA SYNNYTYS, sieltä tulee kohta OVULAATIOLASKURI ja VAUVALASKURI. Sinne syötät omat tiedät niin se laskee koska SUURINPIIRTEIN ois se ovis ja laskettu aika. =)

Vierailija
33/50 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks: heh, allekirjoittanutkin elelee ja opiskelee Kuopiossa! Itse en kovin kaupungista pidä ja muutammekin heti Helsinkiin takaisin, kunhan valmistun! Tuo alasi kuullostaa todellakin mielenkiintoiselta. Itse opiskelin aikoinani kemiaa ja biokemia 2 vuotta,kunnes pääsin tähän nykyiseen kouluun. Niin, ja hyvä että tentti meni hyvin! Nyt vain odotellaan tuloksia, mullakin 3 tenttiä saamatta! HUI...

surullinensiili: meidän WC:ssä on kans tuota ankkateemaa hieman, suihkuverho ja matto on kyllä kalateemaa, eli vähä sekavaa, mutta ihan kivan näköistä! Mulla on jotenkin kauhee pakkomielle saada aina vessa erityisen viihtyisäksi, puhtaaksi ja huolellisesti sisustetuksi....en tiiä mikä siinä on, mut ällöttää jotenkin sellaset suttuiset vessat. Onnex tää talo on ihan uusi, eikä tarvinnu jynssätä muutossa vessaa perinpohjin! :)

Kandivaihe: tsemiä tentin lukuun! Näinä päivinä on rasittavaa varmaan lukee kun on niin ihanat ilmat!! NImim. kokemusta löytyy.. Vai teillä on la:na tentti, voih, sepäs vielä inhottavampaa! No, mut sit se on ohi ja voit huilata! Lähdetkö kaupungille *tenttiä kaatamaan' ? ;)

Maria80: voih, teidän asunto kuulostaa ihanalta, 3 kerroksessa siis,wau! Tollaseen mäkin toivon joskus pääseväni asumaan....huoh...sitten joskus!

Mitä teidän miehet muuten on mieltä tästä vauvachattailusta? heh, meillä mies tulee aina irvailemaaan tuohon viereen ja pyörittelee silmiään...ei tajuu, että mulle tää on oivaa terapiaa, koska muutenhan kyllästyttäisin sen näillä puheilla. että parempi näin! ;)

-tikru kp3 + hanat auki

Vierailija
34/50 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi edellinen viesti vähän lyhyeksi, kun vaan masentelin tätä pitkää kiertoa.. Nyt sitten vatsaan nipottelee vasemmalle puolelle tosi oudosti. Jos ei olisi näin myöhäinen vaihe kiertoa, sanoisin, että ovis. Mutta jos tämä on ovis, mun kierrosta tulee melkein 50-päiväinen! Iiks! (Kuitenkin vielä TODENNÄKÖISESTI 14 päivää jäljellä, kuten tässä aiemmissa viesteissä on korostettu. Siis oviksen ja seuraavan tädin välissä.) Joten, jospa tää on vaan jotain muuta vatsakipua, ja täti paukahtaa huomenna kylään.

Senkin takia jännittää, koska pupuiltiin tosiaan ensimmäisen kerran ilman mitään ehkäisyä maanantaina, koska luulin, että menkat alkaa ihan justiinsa. Se saattoikin siis teoriassa olla se hedelmällisin aika!

No, tää on kaikki niin sekavaa, että antaa kohtalon päättää. Jos olisi niin ihmeellisesti, että nyt ovuloisin, ja olisin tuosta maanantaista raskautunut, niin mikäs sen hauskempaa! Mutta se mahdollisuus on ehkä promillen luokkaa, joten back to reality. On vaan kierto sekaisin, ja yritys alkaa varmaankin seuraavasta kierrosta.

Sori tämä omanapaisuus, mutta kun olen hämmentynyt ja ärsyyntynyt tästä oman kropan sekoilusta.

Niin, TiggerX: meillä on kerran tiedekunnalla tällainen erikoinen tapa, että lauantaisin on tentit klo 9-13. Näissä voi siis tenttiä kirjoja, ei mitään luentokurssien lopputenttejä. Ja siis yhden oppiaineen lauantaitenttimahdollisuus on kerran kuukaudessa. Ja esimerkiksi meillä kv-politiikan opiskelijoilla on joitain opintoja, jotka voi tehdä vain näillä kirjatenteillä, eli pakosti lauantaina. Mulla on nyt sitten ylihuomenna yksi, huhtikuussa toinen, ja toukokuussa kolmas. Laskin juuri: huhtikuun tenttiin luettavaa 1240 sivua!!

Vierailija
35/50 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä taas ollaan tehoikkaana töissä...

Tikru: Thaimaassa oltiin. Ihanaa oli.

Muutama vuosi sitten oltiin Afrikassa ja mukana oli raskaana oleva nainen. Oli kysynyt lääkäriltä uskaltaako lähteä ja lääkäri oli sanonut, että syntyy niitä lapsia sielläkin päin maailmaa. Toki oli antanut ohjeeksi valita syömiset tarkasti ja antanut listan ehdottomasti kielletyistä ruoista. Oli ruokia, joissa on suuri sairastumisen riski. Aika moni oli kyllä samoja joita kannattaa suomessakin välttää. Itse en kyllä varmaan afrikkaan tai mihinkään kehitysmaahan uskaltaisi lähteä. Johonkin eurooppaan tai amerikkaan uskaltaisin kyllä varmaan lähteä. Ainakin nyt uskon niin.

Mulla mies ei paljoa vauvachattailyä ihmettele. On jo tottunut, kun roikun aika paljon tuolla koirakeskusteluissakin. Sitä kyllä aikanaan ihmetteli ja pyöritteli silmiään oikein kunnolla. Nyt vaan totesi, että jaaha, vauvakeskustelujakin sitten välillä.

Olenkohan huono haaveilija, kun en ole yhtään vauva-lehteä edes selannut, saati ostanut. Pitäisiköhän viikonlopuksi ostaa...

Miks: Onnea hyvin menneestä tentistä.

Maria80: Tosi hienon kuuloinen asunto teillä, mutta onhan teillä asujaakin. Muista sitten kertoa heti meille soittoajan jälkeen, saatteko alkaa puuhiin. Harmi kun sun ovis ehtii just mennä. Itsekin oon jo ihan kärsimätön ja vasta tosiaan sunnuntaina jätin pillerit. Ihme, kun sitä sitten yht' äkkiä on niin kiire lapsenteko hommiin. Te nyt sentään olette joutuneet kauan odottamaan, toivottavasti lupa heltiää.

SurullinenSilli: Pitäisiköhän munkin sisustaa vessa jonkun teeman mukaan. Tosi kiva idea. Nyt meillä on vessa vaan sellainen karu koppi. Olikohan se Tikru, joka sanoi pitävänsä siististä vessasta. Ihan samaa mieltä, likaset vessat on tosi ällöttäviä. Kylässäkin tekee pahaa, kun ihmisellä on likaset vessat. Itse pesen vessan aina just ennen kun vieraat tulee. (tosin muutenkin hinkaan sitä koko ajan, ihme vessanpesuvimma)

Eipä tässä muuta, odotellaan kuukautisten loppumista, kierron pituudesta ei mitään käsitystä.

Vierailija
36/50 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandivaihe: Täällä peukutetaan, että olisi jo nyt raskautunut. Eihän sitä koskaan tiedä. Muista heti kertoa meille, jos täti antaa kuulua itsestään ja varsinkin jos ei anna. Saa kummasti jännistystä elämään, kun jännittää teidän muiden puolesta, milloin tenttiä, milloin tätiä ja milloin jotain muuta. (ja minullako muka tylsä elämä)

Lauantai-tentti,yök, antaisivat nyt edes viikonloput viettää rauhassa, vaikka kyllä kai sitä viikonloppuisinkin tulee opiskeltua.

Vierailija
37/50 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TiggerX: Juu, maailma on pieni. Mitä, loikkasitko sitten pois luonnontieteistä vai? Älä nyt sano, että siihen toiseen L:llä alkavaan.., mihin niin monet meiltä loikkaa. Mä kyllä viihdyin tosi hyvin Kuopiossa, pakko vaan lähteä, kun mies ei saanut täältä töitä ja nyt sillä on vakipaikka Tampereella.

surullinensiili: On kyllä mielenkiintoinen ala tämä, tykkään itsekin ja aluperin mäkin hain biologiaa opiskelemaan enkä päässyt. Töitä ei ole vielä, mutta en ole niitä tosissani hakenutkaan. Nyt on sellainen olo, että projekti kerrallaan. Seuraavaksi on vauvan vuoro, tosin en voi laskea sen varaan, että sen saaminen onnistuu.. Mutta perheen laitan nyt ykköseksi, enkä esim. hae töitä kovin kaukaa Tamperetta ettei taas pidä muuttaa. Pääasia että nyt vihdoin voidaan asua yhdessä. Teen sitten jotain töitä, vaikkei oman alan heti saiskaan. Meillä ei mikään huippuhyvä työtilanne ole, näin olen käsittänyt. Mutta toivoa en ole menettänyt ja tietysti yritän tältä alalta saada töitä. On tästä nyt jotain hyötyä ollut varmasti, että on joku tutkinto plakkarissa. Nuoriahan tässä vielä ollaan! Kaikki on avoinna! Se on hyvä asia, vaikka ajoittain tietysti ahdistavakin.

Mäkään en ymmärrä nyt omaa kroppaani. Ei niinkun taas mitään tuntemuksia, vaikka on jo kp 34. Viimeisin kierto kesti 31 ja luulin jo, että se on mun normaali. Ei sit vissiin olekaan. Pillereitten jälkeen mun kierrot on olleet 39, 34 ja 31 päivää. Eli vissiin vielä vähän hakee... Olen lauantaista alkaen reissun päällä viikon, joten en pääse apteekkiin. Ostin varmuuden vuoksi raskaustestin (!), elleivät kk ala ensi viikollakaan. Vaikka mies ei kyllä kertaakaan ole lauennut sisään eikä mulla ole sitten mitään oireita. Mutta mistä sitä tietää ja säästyypähän tulevaisuuden varalle ellen sitä nyt käytä.

Vierailija
38/50 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että mieheltä voi tulla miljoonia siittiöitä jo " touhutipoissa" !! Erään yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan keskeytettyyn yhdyntään turvautuneista pareista 19 % oli kokenut " vahingon" ja nainen oli tullut raskaaksi.

Ja nyt minä tyhmä olen sitten maisterijuhlissani nauttinut alkoholia ja kuukautiset ovat myöhässä! Olen kyllä ollut aika naiivi, kun ajattelin, että ehkä yksi tai kaksi siittiötä tulee ilman laukeamista. Mutta että miljoonia! Olikohan tuo lähde ihan luotettava... Tosin muualtakin löysin saman tyylistä, että porukka on raskautunut myös keskeytyksestä. Eipä siinä muuta, eipä haittaisi, mutta alkoholia olen ottanut nyt viikon sisään kahdesti. En paljon (en ole humaltunut) mutta silti.

Nyt kun miettii, niin kaksi päivää veikkaamani ovulaation jälkeen olin kyllä käymässä Tampereella mieheni luona... Ja tuli kyllä keskeytettyä yhdyntää harrastettua. Hmm.... Taidan tehdä huomenaamulla ton testin, ellei siihen mennes ole täti tullut. Ei edelleenkään tunnu miltään, ehkä vähän lievää menkkakivun kaltaista, jos oikein syynää, mutta ei tuota voi miksikään vielä sanoa. Uskon, että kierto vaan on yhä epäsäännölllinen.

Vierailija
39/50 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi paljon kaikille tohon ovis keskusteluun osallistuneille. Mulla toi kierto tosi epäsäännöllinen ja ennen noita lapsukaisia menkat tullu noin joka toinen kuu, (mikä ei oo todellakaan haitannu, päin vastoin). Yritin tolla ovislaskurilla, mutta suurin kierron pituus tais olla 35pvää, ja mulla 40pvää viimeks. Pääsiäisen jälkeen alkaa yritys, joten yritän epätoivosesti laskeskella ehtiskö mahd. raskautuminen seuraavaan ovikseen...

Vierailija
40/50 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maria80: niin mä ajattelinkin että se on menkat..ei se olisi voinut olla sukulainenkaan:)

tikru: meillä mies käy välillä katsomassa mistä täällä oikein puhutaa ja hymähtelee jotain omiaan..mulle tuli se täti kylään ja tosi sairas täti..öijä sano no et ookka raskaana, höh! pidin pitkän puheen etten välttämättä oo vielä vuoteen:)

mitäs muille kuuluu? tenttiviikkoja monella ollut..mullakin keväällä eessä..blaah ei jaksa keskittyy..