Akne pillereitten jälkeen
Menee hermot: pillerit jätin pois viime syyskuussa ja nyt naama on alkanut kukkia! Onko muilla vastaavia kokemuksia ja mistä apu? Normifinnien ja mustapäitten joukossa myös ikäviä, tulehtuneita ihonalaisia finnejä. Koska vauvaa yritetään niin pois suljettuja ovat tietysti ihoon auttavat e-pillerit sekä Roaccutan-kuuri. (Jota muuten jouduin syömään teininä). Mistä kohtalotoverit ovat saaneet avun? Oikea ruokavalio, ulkoilu ja laadukas kosmetiikka ovat jo käytössä, tuloksetta.
Kommentit (3)
Minulla on ollut paha akne. Roaccutan on tuttua useamman kuurin muodossa, eikä siitäkään ollut pitkäaikaisempaa apua. Pillereinä käytin Diane Novaa ja se auttoi akneen. Sitten pillereiden lopettamisen jälkeen tilanne oli sama kuin sinulla. Tulin kuitenkin raskaaksi ja alkuraskauden jälkeen iho rauhoittui. Toivottavasti sinullakin. Sitten synnytyksen jälkeen, kun alkoi taas kuukautiset, niin iho on kukkinut taas mahtavasti ja kipeästi. Uutta raskautta odotellessa...
Minä sain kans Diane Nova pillerit aikoinaan aknen hoitoon ja ne toimikin ihan kohtuullisesti. Raskausaikana ei ollut iho sen pahempi kuin pillereitä syödessäkään. Nyt taas imetyksen loputtua olen ollut ilman pillereitä muutaman kuukauden ja iho kukkii, tukka rasvoittuu ja päänahka on koko ajan inhoittava! Ei auta muu kuin raskaus tai pillerit! Niin ja ehkä jos tässä pääsee aurinkoa ottamaan niin se voi jeesata naamaa vähän... Missäköhän iässä tämä helpottaa, sitten kun on vaihdevuodet??
Söin viimeisen pillerin joulukuun viimeinen päivä ja eka luomu kierrossa naama alkoi olla näppyjä täynnä, jopa selkäkin alkoi kukkia. Ei varmaankaan niin pahana kuin sulla. Kävin maaliskuussa kosmetologilla ja sanoi että kesäkuussa on pahimmillaan eli noin puoli vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen. Onneksi ei nyt ole. Ilmeisesti raskaus on vaikuttanut asiaan. Vielä kuitenkin tulee ihon alle patteja jotka ovat kipeitä, mutta eivät niin hvyin näy kuin finnit, eikä niitä ole kuin pari kerrallaan.
Ei varmaankaan lohduttanut...
rv 18+3