Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet siitä, että Suomen sadan suurituloisimman keskimääräinen veroprosentti on pienempi kuin kaikkien veronmaksajien keskimääräinen veroprosentti?

Vierailija
06.03.2017 |

Kuuluuko asian ollakin näin?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi veroprosentit on laskettu aika oudosti. On ensin laskettu yhteen joukko tuloja, joista oa on tyypin henkilökohtaisia ja osa ei, osa Sumesta ja osa muualta ja sitten katsottu, paljonko veroja se on maksanut henkilökohtaisista tuloistaan Suomeen. Tottakai se tulos näyttää kummalliselta. Jotta tulos olisi edes jotenkin jårkevä, pitäisi ottaa huomioon myös ulkomaille maksettujen ja säätipiden maksamien verojen määrä.

:D Ei noissa ole tietenkään huomioitu ulkomailla verotettuja tuloja. Mitä se Suomen verottajalle edes kuuluu kuinka paljon vaikkapa Jari-Matti Latvalan tulot ovat Monacossa? 

Vierailija
22/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen suuri epäkohta noissa nollaveroissa on se että esim yksikään elossa oleva herlin ei ole ikinä luonut mitään ansaitakseen niitä miljardeja mitä heillä on. Todennäköisesti noita järjestelyjä ei ollut edes olemassa silloin kuin Koneesta ja Cargotecista tai Sanomasta oli vasta kehittymässä sitä mitä ne suuruuden päivinään ovat olleet.

Kummasti esim Supercellin perustajat maksoivat mielellään veroja maahan jossa moinen yritys on päässyt kehittymään. He mielestäni ansaitsevat jokaisen sentin joka tilille on kilahtanut mutta nuo bättre folkin verovälttelijä-kermaperseet eivät ole koskaan luoneet mitään ja silti puljaavat veroja pakoon kuin viimeistä päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun oikeustajuuni tällainen ei sovi. Jos lähdetään siitä, että yhdessä elämme ja luomme hyvinvointiyhteiskunnan, johon kaikki osallistuvat omalla osuudellaan suhteessa tuloihinsa, niin tässä se ei toteudu.

Mikä siinä on aina niin vaikeaa maksaa, jos jokaisen vero% on sen mukainen, mitkä on tulotkin? Mutta kun ahneus. Yleensä ne rikkaimmat kiertävät veroja.

Koko verotus pitäisi yksinkertaistaa rautalankamalliksi. Jokainen maksaisi tuloistaan (oli pääoma- tai palkkatulo) saman %-osuuden mukaan. Mitään porsaanreikiä kiertää tätä ei olisi.

Olipas ovela veto tasaveron puolesta. Kyllä ne liberassa osaa.

Vierailija
24/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, kun minä olen niin kateellinen, että (puna)vihreäksi muutun..

Ei tässä kateudesta ole kyse.

Sinä voinet selittää miksi muutamat ihmiset Suomessa saavat paljousalennusta veroihin niin paljon, etteivät loppujen lopuksi maksa veroja juuri ollenkaan. Tiedän kyllä, ettei veroja makseta prosenteilla vaan euroilla, mutta siltikin. Miksi enemmistö maksaa prosentuaalisesti moninkertaiset verot muutamiin tiettyihin ihmisiin verrattuna?

7

Koska, kuten sanoit, ne verot maksetaan euroissa, ei prosenteissa. Palataan asiaan kun enemmistö maksaa kymmeniä miljoonia veroja vuodessa henkeä kohden.

Sä et tajua tätä asiaa nyt ollenkaan, pelottaa ja surettaa sun kaltaiset...kyse ei tosiaan ole euromääristä, ei alkunkaan mutta antaa olla, sä et selkeästi joko ymmärrä tai halua ymmärtää. Mutta alkuperäseen kysymykseen ei ole oikein ja ei, kateudesta ei ole kyse, huoh...voi kun olisi enemmän älykkäitä, sivistyneitä, laaja-alaisesti ajattelevia tunne-elämältään oikeasti aikuiseksi kasvaneita tolkun ihmisiä...

Vierailija
25/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun oikeustajuuni tällainen ei sovi. Jos lähdetään siitä, että yhdessä elämme ja luomme hyvinvointiyhteiskunnan, johon kaikki osallistuvat omalla osuudellaan suhteessa tuloihinsa, niin tässä se ei toteudu.

Mikä siinä on aina niin vaikeaa maksaa, jos jokaisen vero% on sen mukainen, mitkä on tulotkin? Mutta kun ahneus. Yleensä ne rikkaimmat kiertävät veroja.

Koko verotus pitäisi yksinkertaistaa rautalankamalliksi. Jokainen maksaisi tuloistaan (oli pääoma- tai palkkatulo) saman %-osuuden mukaan. Mitään porsaanreikiä kiertää tätä ei olisi.

Tasavero olisi malli jossa kaikki maksaa saman euromäärän veroa. Minusta on väärin puhua suhteellisesta verosta "tasaverona". Sama veroprosentti kaikille tuloista ja niiden tyypistä riippumatta yksinkertaistaisi verotusta valtavasti ja sitten voitaisiinkin vähentää huomattavasti kallispalkkaisia virkamiehiä. 

Vierailija
26/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi veroprosentit on laskettu aika oudosti. On ensin laskettu yhteen joukko tuloja, joista oa on tyypin henkilökohtaisia ja osa ei, osa Sumesta ja osa muualta ja sitten katsottu, paljonko veroja se on maksanut henkilökohtaisista tuloistaan Suomeen. Tottakai se tulos näyttää kummalliselta. Jotta tulos olisi edes jotenkin jårkevä, pitäisi ottaa huomioon myös ulkomaille maksettujen ja säätipiden maksamien verojen määrä.

Verot maksetaan siellä missä ne on tienattu.

Vierailija
27/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen suuri epäkohta noissa nollaveroissa on se että esim yksikään elossa oleva herlin ei ole ikinä luonut mitään ansaitakseen niitä miljardeja mitä heillä on. Todennäköisesti noita järjestelyjä ei ollut edes olemassa silloin kuin Koneesta ja Cargotecista tai Sanomasta oli vasta kehittymässä sitä mitä ne suuruuden päivinään ovat olleet.

Kummasti esim Supercellin perustajat maksoivat mielellään veroja maahan jossa moinen yritys on päässyt kehittymään. He mielestäni ansaitsevat jokaisen sentin joka tilille on kilahtanut mutta nuo bättre folkin verovälttelijä-kermaperseet eivät ole koskaan luoneet mitään ja silti puljaavat veroja pakoon kuin viimeistä päivää.

Näin juuri. Mä arvostan muuten Supercelliläisiä _todella_korkealle, en olis uskonut moista Suomessa näkeväni kun täällä kaikki vaan itkee verojansa ja tuntuvat olevan valmiita uhraamaan kaiken inhimillisen rahan edestä. Itse olisin tehnyt samoin, uskoo ken tahtoo ja ei, en ole mikään tyhmä lapanen vaan uskon "yhteiseenhyvään", minä kun en ole maailmannapa.

Vierailija
28/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin Libera tasaveroa ajaa, todennäköisesti kuitenkin tasaprosenttiveroa, joka on aivan eri asia. Kummasta siis puhut?

Vierailija
29/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, kun minä olen niin kateellinen, että (puna)vihreäksi muutun..

Ei kun sä olet hölmö.

Vierailija
30/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette siitä, että noin 80 000 vähiten tienannutta ei ole maksanut euroakaan veroja tuloistaan! Meillä on huomattavan suuri joukko ihmisiä, joiden vero% on nolla, joten miksi emme vaihteeksi itkisi sitä, että toimeentulotukea saa aivan liian helposti, paljon helpommin kuin osinkotuloja.