Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet siitä, että Suomen sadan suurituloisimman keskimääräinen veroprosentti on pienempi kuin kaikkien veronmaksajien keskimääräinen veroprosentti?

Vierailija
06.03.2017 |

Kuuluuko asian ollakin näin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot ylös heiltä

Vierailija
2/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verot ylös heiltä

Kannattaako se loppupeleissä? Björn Wahlrooskin vaihtoi kansalaisuutta, kun Suomen perintöverotus ei miellyttänyt. Nyt maksaa miljoonaveronsa Ruotsin valtiolle. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että äänestää kokoomusta jatkossakin.

t. Sari Sairaanhoitaja

Vierailija
4/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oikeustajuuni tällainen ei sovi. Jos lähdetään siitä, että yhdessä elämme ja luomme hyvinvointiyhteiskunnan, johon kaikki osallistuvat omalla osuudellaan suhteessa tuloihinsa, niin tässä se ei toteudu.

Mikä siinä on aina niin vaikeaa maksaa, jos jokaisen vero% on sen mukainen, mitkä on tulotkin? Mutta kun ahneus. Yleensä ne rikkaimmat kiertävät veroja.

Koko verotus pitäisi yksinkertaistaa rautalankamalliksi. Jokainen maksaisi tuloistaan (oli pääoma- tai palkkatulo) saman %-osuuden mukaan. Mitään porsaanreikiä kiertää tätä ei olisi.

Vierailija
5/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kyykkyyn!

T: Jykä

Vierailija
6/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sitä mieltä, että kannattaisi siirtää kirjat ulkomaille niin maksais vielä vähemmän veroja. Ehkä ovat isänmaallisia ja haluavat tukea suomea..

Vierailija
7/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko verotus pitäisi yksinkertaistaa rautalankamalliksi. Jokainen maksaisi tuloistaan (oli pääoma- tai palkkatulo) saman %-osuuden mukaan. Mitään porsaanreikiä kiertää tätä ei olisi.

Kannatan! Oikeustajuani loukkaa syvästi maksaa jostain hikisistä tonnin osingoista 25,5% veroa siinä missä joku toinen saa yli sadanviidenkymmenen miljoonan osingot nollaveroilla.

Professori Rothoviuksen ehdottama malli, jossa sekä minä etä tuo superrikas maksaisimme osingoistamme 3% veroa, sopisi minulle mainiosti. Valtion verokertymä pysyisi samana, mutta Suomen superrikkaat eivät vain suostu tuollaiseen jakoon, heille 3% veroa on liikaa. Tuota muutosta ei vaan saa aikaiseksi mikään puolue.

Vierailija
8/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon sitä mieltä, että kannattaisi siirtää kirjat ulkomaille niin maksais vielä vähemmän veroja. Ehkä ovat isänmaallisia ja haluavat tukea suomea..

Keskiluokka ja ylempi keskiluokka Suomessa verot maksaa, ei köyhät eikä rikkaat.

Vierailija
9/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun oikeustajuuni tällainen ei sovi. Jos lähdetään siitä, että yhdessä elämme ja luomme hyvinvointiyhteiskunnan, johon kaikki osallistuvat omalla osuudellaan suhteessa tuloihinsa, niin tässä se ei toteudu.

Mikä siinä on aina niin vaikeaa maksaa, jos jokaisen vero% on sen mukainen, mitkä on tulotkin? Mutta kun ahneus. Yleensä ne rikkaimmat kiertävät veroja.

Eivät rikkaat oikeastaan kierrä veroja, vaan lait mahdollistavat rikkaille sellaisia verojärjestelyjä, joita pienituloisemmat ja köyhemmät eivät voi hyödyntää. Koko järjestelmä siis suosii rikkaita, kuten Suomen rikkaimman miehen, Antti Herlinin verojärjestelyt osoittavat.

Koneen Herlinin osinko 160 miljoonaa, vero 4,7 %

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/03/07/koneen-herlinin-osinko-160-milj…

Antti Herlin järjesteli itselleen verovapaat osingot Sanomasta

http://www.talouselama.fi/uutiset/antti-herlin-jarjesteli-itselleen-ver…;

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa (veroja).

Vierailija
10/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, kun minä olen niin kateellinen, että (puna)vihreäksi muutun..

Vierailija
11/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä kateudesta ole kyse.

Sinä voinet selittää miksi muutamat ihmiset Suomessa saavat paljousalennusta veroihin niin paljon, etteivät loppujen lopuksi maksa veroja juuri ollenkaan. Tiedän kyllä, ettei veroja makseta prosenteilla vaan euroilla, mutta siltikin. Miksi enemmistö maksaa prosentuaalisesti moninkertaiset verot muutamiin tiettyihin ihmisiin verrattuna?

7

Vierailija
12/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin rikas en maksaisi edes tuota. Samantien v*ttuun Suomesta ja köyhät sais jäädä tänne ruikuttamaan.

Vierailija
13/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitääkin olla, koska suurempi olisi kohtuutonta.

Vierailija
14/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ylempi keskiluokka pitää tätä masta pystyssä.

Että rikkaita on ilmeisesti hyvin vähän ja ovat melko vanhoja (pääomatulo vs ansiotulo).

Että Räikköset y.m. saisivat maksaa ansiotuloveronsa Suomeen jos meinaavat käyttää Suomen lippua kilpailuissa.

Vierailija
15/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi veroprosentit on laskettu aika oudosti. On ensin laskettu yhteen joukko tuloja, joista oa on tyypin henkilökohtaisia ja osa ei, osa Sumesta ja osa muualta ja sitten katsottu, paljonko veroja se on maksanut henkilökohtaisista tuloistaan Suomeen. Tottakai se tulos näyttää kummalliselta. Jotta tulos olisi edes jotenkin jårkevä, pitäisi ottaa huomioon myös ulkomaille maksettujen ja säätipiden maksamien verojen määrä.

Vierailija
16/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokka ja ylempi keskiluokka Suomessa verot maksaa, ei köyhät eikä rikkaat.

Näinhän se tosiaan on vaikka muuta yritetään valehdella, mm. Lepomäki sanoi rikkaiden kustantavan kaiken lystin ettei siksi voi muka ottaa enempää. Joskus tuntuu että kokkareet valehtelee tarkoituksella, tietävät että kyllä yksinkertaiset ihmiset uskoo eikä ala miettimään tai selvittämään asioita. Silloin on helppo ajaa oma asia läpi eli rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy mutta eivät tajua ettei keskiluokkakaan selviä tuosta loputtomasti. Jospa muutos tulisi nyt? Siirryttäisiin taas enemmän keskivasemmalle. Nythän tuo mantra oikeistopolitiikan tuomasta talouden- ja työllisyydenkasvusta ei ole edes toteutunut vaan omistajat vaan ovat rikastuneet eikä se Suomen taloutta ja kansaa hyödytä.

Vierailija
17/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että äänestää kokoomusta jatkossakin.

t. Sari Sairaanhoitaja

Se on ihan sama mitä puoluetta äänestää, verorälssi on ja pysyy.

Vasurit ja demarit aina ennen vaaleja suu vaahdossa selittävät kuinka verotuksen tulee olla oikeudenmukaista, ja paskan marjat. Demarit poisti varallisuusveron aikoinaan (hyvä että poisti), ja vasemmistoliittokin on istunut monessa hallituksessa jossa keskiluokan veroja on nostettu ja rälssi saanut helpotuksia. Molemmat ovat todella tyytyväisiä ay-liikkeen verovapaisiin satojen miljoonien eurojen osinkoihin.

Vierailija
18/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voinet selittää miksi muutamat ihmiset Suomessa saavat paljousalennusta veroihin niin paljon, etteivät loppujen lopuksi maksa veroja juuri ollenkaan. Tiedän kyllä, ettei veroja makseta prosenteilla vaan euroilla, mutta siltikin. Miksi enemmistö maksaa prosentuaalisesti moninkertaiset verot muutamiin tiettyihin ihmisiin verrattuna?

7

Koska, kuten sanoit, ne verot maksetaan euroissa, ei prosenteissa. Palataan asiaan kun enemmistö maksaa kymmeniä miljoonia veroja vuodessa henkeä kohden.

Vierailija
19/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7

Koska, kuten sanoit, ne verot maksetaan euroissa, ei prosenteissa. Palataan asiaan kun enemmistö maksaa kymmeniä miljoonia veroja vuodessa henkeä kohden.

No ei kai tässä auta muu kuin alkaa kiertää veroja sitten itsekin.

Vierailija
20/30 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan! Oikeustajuani loukkaa syvästi maksaa jostain hikisistä tonnin osingoista 25,5% veroa siinä missä joku toinen saa yli sadanviidenkymmenen miljoonan osingot nollaveroilla.

Professori Rothoviuksen ehdottama malli, jossa sekä minä etä tuo superrikas maksaisimme osingoistamme 3% veroa, sopisi minulle mainiosti. Valtion verokertymä pysyisi samana, mutta Suomen superrikkaat eivät vain suostu tuollaiseen jakoon, heille 3% veroa on liikaa. Tuota muutosta ei vaan saa aikaiseksi mikään puolue.

Olen samaa mieltä, että kaikille sama prosentti osinkotuloista. Se voisi olla vaikka 4% ja sitten perintövero pois. Rikkailta perintöveronkin kierto sujuu, mutta köyhemmät joutuvat maksamaan.