Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko yhtään naista, joka on teknisesti tosi etevä?

Vierailija
06.03.2017 |

Siis esimerkiksi siinä mielessä, että osaisi korjata monimutkaisia laitteistoja tai koneita (siis muitakin kuin mihin hänet on nimenomaan koulutettu)? Tai olisi vaikka tosi hyvä ohjelmoija?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Byron

Vierailija
2/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees, meitsin emäntä. Hoitaa meillä autojen korjaukset ja raksahommat... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erinomainen ohjelmoija. N24

Vierailija
4/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linda Liukas on ollut paljon julkisuudessa. Töistä tiedän paljon teknisesti lahjakkaita naisia.

Vierailija
5/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen henkilökohtaisesti muutaman matemaatikon ja joitain ohjelmoijia. Jostain ihmeen syystä luonnontieteissä lahjakkaat naiset ovat lähes aina lesboja.

Vierailija
6/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Teen kaiken iste, koska olen sinkku yh. Korjaan lasten pyörät, huollan autoni ja vaihdan renkaat, rakensin terassin itse ja olen muutenkin teknisesti etevä muihin naisiin nähden. Osaan myös perus- sähkötöitä ja putkihommia. Ei ne niin vaikeita ole ja youtubesta oppii paljon. Moni nainen vain tekeytyy asiassa avuttomaksi ja antaa miehen tehdä mieluummin parskaduunit.

Vierailija
7/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Olen kyllä kuullut huhuja että sellaisia olisi olemassa.

Joulupukkikin on kuulemma olemassa.

Vierailija
8/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinusta tekee siinä hyvän? Yksikin perustelu riittää mutta voi kertoa enemmänkin. En sano etten usko mutta kuulisin silti mielelläni vähän perusteluja.

Vierailija
9/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, itseni. Yleensä kaikki auton korjauksesta lähtien onnistuu. Mulla ei vaan oo aina tarpeeksi voimaa, mut mies auttaa sit vääntää ja kääntää kun joku pultti on jumissa. Ja olen ihan lukiopohjainen sosionomi, eli ei koulutusta tekniikkaan.

Vierailija
10/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän yhden hyvän peliohjelmoijan ja paljon eri alojen keskinkertaisuuksia.

Vierailija
11/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras naisystäväni on insinööri ja tietokonenero.

Loistava mekaanikko, jolla on oma yritys, mies on heillä koti-isänä lasten kanssa.

Eräs sukulaistäti osaa rakentaa itse polkupyörän & kasata auton mitenpäin vaan. Lempinimi Pelle Peloton. 5 lapsen äiti, ammatti raanakuski, mies oli kotona kun lapset oli alle 3-vuotiaita.

Vierailija
12/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Teen kaiken iste, koska olen sinkku yh. Korjaan lasten pyörät, huollan autoni ja vaihdan renkaat, rakensin terassin itse ja olen muutenkin teknisesti etevä muihin naisiin nähden. Osaan myös perus- sähkötöitä ja putkihommia. Ei ne niin vaikeita ole ja youtubesta oppii paljon. Moni nainen vain tekeytyy asiassa avuttomaksi ja antaa miehen tehdä mieluummin parskaduunit.

Näin meilläkin, tai siis olen kyllä jo lapsuudenkodissani ollut se joka kokoaa huonekalut ym. mutta sama siis jatkuu. Työpaikallakin olen teknisesti orientoitunein vaikkakaan työmme ei suoranaisesti liity mihinkään koodaamiseen mutta täytyy osata käyttää laitteita ja olla muutenkin hoksnokkaa.

Vierailija
13/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voida siis enää stereotypisoida? Onko tämä nyt se päivä, kun aloitamme kaikki ajattelun, että miehillä ja naisilla ei ole tunnusomaisia mieltymyksiä, taitoja, kiinnostuksen kohteita, ei lempivärejä, ei pukeutumissääntöjä jne. Voi voi, kunpa ei olisikaan mitään turvallisuushakuisten ihmisten keksimiä sääntöjä, niin maailma pelastuisi! Mutta osan ihmisiä on turvauduttava sääntöihin, joita monet noudattavat häpeän pelossaan.

Vierailija
14/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Alkaen insinööritädistäni, 86 vee.

Vierailija
15/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, itseni. Tehnyt it-alan hommia vuodesta 1992 ja olen todella hyvä työssäni.

Vierailija
16/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Korjasin kerran kotona jonkun pikkujutun, ja mies kysyi sen huomattuaan "kuka täällä on käynyt". Ohjelmointi olisi kyllä varmaan mielenkiintoista, mutta eipä tuota tullut tietokoneajan aamuhämärissä opittua basicia enempää harrastettua.

Vierailija
17/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö voida siis enää stereotypisoida? Onko tämä nyt se päivä, kun aloitamme kaikki ajattelun, että miehillä ja naisilla ei ole tunnusomaisia mieltymyksiä, taitoja, kiinnostuksen kohteita, ei lempivärejä, ei pukeutumissääntöjä jne. Voi voi, kunpa ei olisikaan mitään turvallisuushakuisten ihmisten keksimiä sääntöjä, niin maailma pelastuisi! Mutta osan ihmisiä on turvauduttava sääntöihin, joita monet noudattavat häpeän pelossaan.

Se, että jossain säännössä on poikkeuksia ei tarkoita, että stereotypioissa ei olisi mitään perää. Ei se ole  turvallisuushakuisuutta vaan tervettä järkeä. Jos menisin rekrytoimaan tekniselle alalle maassa jossa on tyttökouluja ja poikakouluja menisin tietenkin sinne poikakouluun, koska koko elämäni on opettanut minulle, että sieltä löytyisi todennäköisemmin teknistä osaamista. Ei se silti tarkoita, että kieltäytyisin palkkaamasta tyttöjäkään jos huomaan että he osaavat.

Vierailija
18/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä miestä.

Vierailija
19/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein! Säännöt ovat keksittyjä ja keinotekkoisia! Joidenkin polla ei vaan kestä käsitysten laajennusta ja kaikkii on oltava lokeroituna mielessä.

Vierailija
20/52 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinusta tekee siinä hyvän? Yksikin perustelu riittää mutta voi kertoa enemmänkin. En sano etten usko mutta kuulisin silti mielelläni vähän perusteluja.

Miksi pitää edes kysyä. Nainen 50 v ja edelleen hyvä ohjelmoimaan,;mutta myös prosesseissa, kokonaisuuksien hahmottamisessa ja busineksen ymmärtämisessä. Tulkki niille, jotka osaavat vain koodata. Ja niin nykyään arkkitehdin roolissa. It-alalla on todella hyviä naisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi