Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko äitini liian laiha

Tytär 15v
06.03.2017 |

Olen vähän huolissani hänestä, on ollut todella monta vuotta 170/50
Ja hän näkee itsensä normaalina, vaikka muiden perheenjäsenten mielestä hän on todella hoikka. Ikää on 52
Ja sen takia hänen mielestään minä voisin olla vähän laihempi, minä olen 158/44
Onko syytä huoleen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tosiaan todella laiha, voisi olla monta kiloa enemmä ja olisi silti laiha

Vierailija
2/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin laiha?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on niin laiha?

En tiedä on kuulemma aina ollut. Vanhemmat ovat myös todella hoikkia, ainakin isänsä eli minun ukkini

Nuorempana harrasti balettia

Vierailija
4/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tiedät äitisi painon ja pituuden? Huolestuttavaa, jos se kuuluu asioihin, joista teillä puhutaan.

Vierailija
5/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta ei sinunkaan tarvitse laihtua

Vierailija
6/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt, ja mielestäni se on outoa jos ei olisi mitään käsitystä

Ja on itse oma aloitteisesti kertonut

Vierailija
7/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos (alipainoinen) äiti noin hoikalle lapselle alkaa puhumaan, että voisi olla hoikempi, selvä syömishäiriötaustahan tuolla äidillä on. Saattanut äiti jo lapsena oppia tuon omilta vanhemmiltaan. Älä sinä ap annat tuon vaikuttaa omaan itsetuntoosi. Olet jo siinä iässä, että osaat kyllä antaa äitisi kuulla oman mielipiteesi, ja on hyvä kuulla, että itse huomaat, ettei kaikki ole kunnossa äidilläsi.

Vierailija
8/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suunnilleen saman pituinen ja painoinen ja täysin terve, en ole helposti lihova sorttia. Tässähän on nyt kyse siitä että onko äitisi luonnostaan hoikka vai onko tarkoituksella laihduttanut, syökö liian vähän? 

Vierailija
9/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos (alipainoinen) äiti noin hoikalle lapselle alkaa puhumaan, että voisi olla hoikempi, selvä syömishäiriötaustahan tuolla äidillä on. Saattanut äiti jo lapsena oppia tuon omilta vanhemmiltaan. Älä sinä ap annat tuon vaikuttaa omaan itsetuntoosi. Olet jo siinä iässä, että osaat kyllä antaa äitisi kuulla oman mielipiteesi, ja on hyvä kuulla, että itse huomaat, ettei kaikki ole kunnossa äidilläsi.

Kiitos asiallisesta vastauksesta!

Kyllähän se kirpaisi 6lk ollessani, mutta en anna sen enää vaikuttaa

Silloin kuin tilanne oli pahimmillaan, en saannut syödä tarpeeksi vaikka olin nälkäinen, varoitteli siitä että pääsen lihomaan jos syön liikaa. Sen takia en vieläkään uskalla syödä itseäni 100% täyteen koska pelkään vain jos tulee taas muistutuksia siitä kuinka kohta lihoan.

Mutta nykyään en kuule sitä kovin usein, hyvin harvoin

Vierailija
10/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen suunnilleen saman pituinen ja painoinen ja täysin terve, en ole helposti lihova sorttia. Tässähän on nyt kyse siitä että onko äitisi luonnostaan hoikka vai onko tarkoituksella laihduttanut, syökö liian vähän? 

On aina ollut hoikka, ei ole ollut mitää tarvetta laihduttaa missään vaiheessa :)

Vierailija
11/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aina ollut hoikka, ei ole ollut mitää tarvetta laihduttaa missään vaiheessa :)

No sitten se on hänen normaalipainonsa. Mutta useimmilla ihmisillä se normaalipaino johon oma vartalo "hakeutuu" ei ole ihan noin alhainen, eikä sullakaan tarvitse olla. 

Vierailija
12/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaikka on vähän painoa niin miksi minulla on vatsamakkaroita?

Kaikilla muilla tuntemillani tytöillä on sellaine lauta vatsa ja itselläni ei ole sellaista vikka haluaisinki

Vierailija
13/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta että puhut tästä asiasta jollekin tutulle ja turvalliselle aikuiselle lähipiirissä. Esim. mummolle tai isällesi tai isosiskolle jos sulla on sellainen. Ja anna äidilles samalla mitalla takaisin, sano hälle vastaan että äidin pitäis syödä enemmän kun on niin laiha.

Olen nähnyt yhden tytön lähipiirissä jolle kävi tosi huonosti kun hänen äitinsä huomautteli tyttärelleen tämän painosta ja ulkonäöstä jatkuvasti. Äiti itse oli lihava alkoholisti. Tyttö sairastui lopulta bulimiaan ja sekosi, joutui psykiatriseen hoitoon...

Vierailija
14/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta että puhut tästä asiasta jollekin tutulle ja turvalliselle aikuiselle lähipiirissä. Esim. mummolle tai isällesi tai isosiskolle jos sulla on sellainen. Ja anna äidilles samalla mitalla takaisin, sano hälle vastaan että äidin pitäis syödä enemmän kun on niin laiha.

Olen nähnyt yhden tytön lähipiirissä jolle kävi tosi huonosti kun hänen äitinsä huomautteli tyttärelleen tämän painosta ja ulkonäöstä jatkuvasti. Äiti itse oli lihava alkoholisti. Tyttö sairastui lopulta bulimiaan ja sekosi, joutui psykiatriseen hoitoon...

Minulla on isoveli jonka kanssa jutella tästä (21v)

Ja olen luvannut itselleni etten sairastu mihinkään syömishäiriöön.

Varmaan mahdotonta, sillä rakastan syömistä ja ruokaa nii paljon, etten voi harkitakaa jättäväni niitä pois.

Vierailija
15/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär 15v kirjoitti:

Ja hän näkee itsensä normaalina, vaikka muiden perheenjäsenten mielestä hän on todella hoikka. Ikää on 52

Onko syytä huoleen?

Mutsis on kuivankesänorava,tuskin kovin naisellinen alasti.

Vierailija
16/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kirjoitti:

Tytär 15v kirjoitti:

Onko syytä huoleen?

Mutsis on kuivankesänorava,tuskin kovin naisellinen alasti.

Tuo ei ollut kovin mukavasti sanottu

Vierailija
17/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi pitänyt sanoa mukavasti?

Vierailija
18/18 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi pitänyt sanoa mukavasti?

Oletko tyhmä?

Maailma olisi parempi paikka jos kaikki kohtelisivat toisiaan paremmin. Sinunlaisesi ihmiset tekevät siitä epämielyttävän.

Se, että sanoit aloittajan äitiä "kuivakesänoravaksi' ei varmasti tuntunut kivalta, tuskin tykkäisit jos joku sinun läheistäsi sanoisi noin.

Mieti vähän ennen kuin kirjoittelet sontaa