Mikä ihme tämä on (kuva) lapsen kakan seassa? Kysta?
Sori ällö aloitus, mutta mitä ihmettä taaperon kakan seassa on? Ollaan tehty viim 2kk aikana pari matkaa, joista toinen tropiikissa. Lapsen kakan seassa on tollaisia palleroita, joiden sisällä on nestettä. Tässä kuva:
http://aijaa.com/9uD3wc
Www.aijaa.com/9uD3wc
Kommentit (57)
Giardia näkyi kyllä mun koiran paskoissa ihan paljain silmin
No meillä tulee esim. rusinat kokonaisina ja mukavan turvonneina takaisin.
Jotain hedelmää joka käynyt vatsassa, oisko appelsiini tms. jossa tuollaisia " säiliöitä"
Näitä on tullut ulosteiden mukana jo 5 päivää, ruoasta riippumatta.
Ap
En kyllä tajua, mikä idea on tunkea kehitysmaihin vauvan kanssa ja maksattaa matkakuumeensa täällä verorahoilla. Aikuinen sentään voi valita, mutta vauva ei.
Olitteko isän puoleisia sukulaisia Afrikassa katsomassa?
Jestas et oli nopee lääkärireissu!
Vierailija kirjoitti:
Näitä on tullut ulosteiden mukana jo 5 päivää, ruoasta riippumatta.
Ap
Tämä oli ap oleellinen tieto, olisi kannattanut mainita heti!
Missä ulkomailla kävitte ap? Kauanko siitä on? Ja minkäikäinen lapsi? Minkäkokoisia nuo pallurat muuten on, siemenen kokoisia?? Minusta näyttää ohranjyviltä tai marjoilta. Kannattaa miettiä kotona, onko sulla siemeniä, marjoja tai sisäkasveja sellaisissa paikoissa että lapsi kävis salaa maistelemassa? Ja tarkistaa lapsenruoan sisältö, onko ollut mummolassa hoidossa olisko siellä jotain mitä lapsi napsii salaa tai luvan kanssa, entä päiväkotiympäristö (jos on jo päiväkotihoidossa)? Lääkärissä onneksi jo kävittekin.
Sulamatonta ruokaa. Appelsiinin tai mandariinin hedelmälihaa.
14.27- 39 ja lääkärissä käyty ja näytteet otettu. Vaaaauuuu!!!
Epäilet kystaa ja hetken päästä tiedät jonkun trooppisen tuliaisen olevan tod.näk kyseessä?
No paskaahan tuo puhuu. Antakaa jo olla.
Vierailija kirjoitti:
Giardia näkyi kyllä mun koiran paskoissa ihan paljain silmin
Wikipedia loissta (engl.) kertoo, että on sadasosan millimetrin mittainen, joten aika haukka olet.
Olet siis käsittänyt väärin. Koirallasi on hyvin voinut olla giardia, joka on diagnosoitu, mutta ne pallukat ovat olleet jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tajua, mikä idea on tunkea kehitysmaihin vauvan kanssa ja maksattaa matkakuumeensa täällä verorahoilla. Aikuinen sentään voi valita, mutta vauva ei.
Olimme karibialla vuoden vaihteessa ja kantialla hiihtolomalla. Ot: lapsen isä on suomalainen, kuten koko sukukin.. En muuten kauheesti kuluta sun verorahojas, koska käytämme yksityistä sektoria ja matkammekin maksamme ihan itse omilla pikku pennosillamme. Joo, morkkis on ,että lomalle lähdettiin vauvalta mitään kysymättä, muut perheen kolmesta lapsesta ja vanhemmat halusivat reissuun ja vauva (tai taapero) saa siitä nyt kärsiä.
Tuliko sulle muuten hyvä mieli tosta kirjoittamastasi kommentista? Mulle ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Epäilet kystaa ja hetken päästä tiedät jonkun trooppisen tuliaisen olevan tod.näk kyseessä?
Kysta=nesterakkula. Kyllä trooppista tuliasta kai lääkärikin epäilee,miksi se muuten ulosteen parasiitit halusi tutkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme karibialla vuoden vaihteessa ja kantialla hiihtolomalla. Ot: lapsen isä on suomalainen, kuten koko sukukin.. En muuten kauheesti kuluta sun verorahojas, koska käytämme yksityistä sektoria ja matkammekin maksamme ihan itse omilla pikku pennosillamme. Joo, morkkis on ,että lomalle lähdettiin vauvalta mitään kysymättä, muut perheen kolmesta lapsesta ja vanhemmat halusivat reissuun ja vauva (tai taapero) saa siitä nyt kärsiä.
Tuliko sulle muuten hyvä mieli tosta kirjoittamastasi kommentista? Mulle ei.Ap
Höpö höpö höpö!
Jotenkin hupaisaa, että täällä epäillään trolleiksi ihan kaikkea :) mikä tästä tarinasta tekee epäuskottavan?
Ap
No ehkä se, että 10min sisällä olet käynyt jo lääkärissäkin ja näytteetkin ehditty ottamaan
Minäpä palaan viikon päästä kertomaan mitä oli.
Ihan vaan vittuillakseni.
Ap
Tätä tietämyksen määrää....
Giardia näkyy vain mikroskoopilla.
Tuo on ruokaa jossain muodossa.