Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaako PK-seudulla (Espoo) kasi-ysiluokkalaisilla (poika) olla koulussa H&M tms. vaatteita? Käyttääkö omat lapsenne?

Vierailija
06.03.2017 |

Ala-asteella ja ehkä seiskallakaan vielä lapset ei varmaan tsiigaa merkkejä niin kauheasti, mutta kasi-ysiluokilla merkkitietoisuus alkaa olla jo aika kovaa. Oletteko kokeneet, että lapselle olisi noloa käyttää H&M tms. halpismerkkejä? Tämä merkki- ja tyylitietoisuus näkyy ehkä enemmän PK-seudulla kuin muualla Suomessa, mutta kaikkialta saa kommentoida! :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä, miksi just niitä H&M:n vaatteita pitäisi olla? Pitääkö poikasi niistä erityisesti jostain syystä? Miksi sitten haluat niitä ostaa (tai poikasi haluaa) jos ne ovat jotenkin noloja, mitä juurikin aloituksessasi pelkäät.

Meidän seiskaluokkalainen poika halusi H&M:n jonkun villapuseron viime syksynä. Muuten tykkää enemmän sellaisesta preppy-tyylistä ja vähän kalliimmista urban wear -jutuista, joita ostaa netistä. Niin H&M ei varsinaisesti hänen tyyliinsä edes sovi.

Eikö ap:n poika voi ostaa itse vaatteensa? Ei tarvitse ap:n miettiä mikä sopii ja mikä ei. Kyllä ysiluokkalainen tietää itse, mitä haluaa.

Vierailija
22/28 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kasilla ja asutaan Helsingissä ok alueella. H&M:n vaatteet kelpaa oikein hyvin. Ainoastaan kengät,takki ja pipo pitää olla ns merkkikamaa tai jotain tiettyä merkkiä. Ikinä ei ole vaatteista kiusattu tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö kiusattiin melkein hengiltä "halpisrytkyjen" käytön takia. Halpisrytkyt siis ihan normaalihintaisia hm, lindex, nelly-kudetta. Koulu kuittasi asian niin ettei heillä tapahdu kiusaamista kun on KiVa-koulu. Helsinkiläinen yläkoulu kyseessä.

Vierailija
24/28 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani 9-luokalla ja tykkää kyllä merkkivaatteista.

Ollaan reissattu jonkin verran ja varsinkin USAsta ostettu hilfigerä, armania, DKNY:tä, hollisteria yms.

Vaatteet ovat hyvälaatuisia ja kivan näköisiä.

En itsekään yleensä osta H&m:stä vaatteitani.

Ihan mukava on, että poika käyttää siistejä ja kivoja vaatteita.

Tykkään myös kierrättää ja merkkivaatteet menevät kirppiksellä hyvin kaupaksi.

Vierailija
25/28 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä merkkivaatteiden tuijottamista esiintyy vain tietyillä alueilla pk-seudulla, ei niinkään kaikkialla. En tiedä mistä johtuu, veikkaan tulo- ja väestöeroja syyksi, että "snobi"-kouluissa esitetään ja ollaan olevinaan enemmän kuin muualla. Luulisi että nykyään oltaisiin siinä muotitietoisempia minkälainen asukokonaisuus on eikä se onko yksi tuote päällä H&M:ää vai Hollisteria/Calvinia/Poloa/Peakia tms. Tosin ei kasi/ysiluokkalainen mitään Pariisin muotiviikkoja seuraakkaan. Itse yhdistelisin eri merkkejä esim Zara+H&M+New Yorker+Adidas on jo kova kombo eikä tarvitse sijoittaa Poloon/Peakiin yms. merkkivaatteeseen.

t: 22 vee ilmiötä seurannut

Vierailija
26/28 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheen vanhemmat pukeutuvat ns. perusvaatteisiin niin en näe syytä miksi teineillekään pitäisi ostaa merkkivaatteita. Heidän vaatteisiinsa menee jo muutenkin enemmän rahaa kun osa vaatteista jää pieneksi ja pitää ostaa uusia joten sitä suuremmalla syyllä kannattaa jättää merkkivaatteet ostamatta.

Jos teini pyytää merkkivaatteita niin niitä voi ostaa esim. joulu -tai synttärilahjaksi eli pari-kolme vuodessa.

Vierailija
27/28 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsesi rakentaa itsetunnon vaatteiden varaan. Aika heikolla pohjalla tulee elämä olemaan, jos pitää pukeutua tietyllä tavalla saadakseen hyväksyntää... Missä vaiheessa lapsesi oppii menemään niillä mitä on tarjolla? Elämässä tulee eteen hetkiä, jolloin pitää mukautua ja sopeutua tilanteeseen. Miten ajattelit lapsesi selviytyvän niistä?

Vierailija
28/28 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hollisterin nettikauppa ei ole paljon kalliimpi kuin henkkamaukka. tilattiin parit paidat sieltä ja kaikki on iloisia.

kalsarimerkkejä ei ole meidän koulussa tapana jakaa somessa.

olen yrittänyt vähän katsoa ja lapsille jankata että laatu olisi hyvä. on halpaa ja kalliimpaa.

Uskoisin että vaatteet on sitä tärkeempiä mitä heikommilla mennään muuten, jos ei ole muuta lesoiltavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi