Ajavatko feministit tasa-arvoa molemmille sukupuolille vai vain naisille?
Eivät ainakaan tunnu olevan kovin kiinnostuneita poikien/miesten ongelmista.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Sen sijaan tasa-arvoisen asevelvollisuuden puolesta on vain välillä näennäisesti puhuttu.
Nimenomaan näin. Feministien "kritiikki" orja-armeijasta on juurikin näennäistä höpinää tasa-arvosta, ei mitään muuta.
Feministien kanta orja-armeijaan on se, että pitäisihän sen olla kaikille vapaaehtoista, mutta jos se on joillekin pakollista, sitten sen pitää olla pakollista vain miehille. Toisin sanoen miesten pakottaminen valtion orjiksi on hyväksyttävää ja se riittää feministeille, ettei orjuutus koske naisia. Ja tähän perään tietenkin heitetään ässävetona synnytys-kortti, tuo kaiken loogisen ajattelun riemuvoitto.
Ei vaan sinä et halua ymmärtää muuta. Haluat pitää sitkeästi kiinni siitä ajatuksesta, että naiset vihaavat miehiä. Jos haluat muuttaa asioita asevelvollisuuden suhteen, niin oikea osoite on eduskunta ja Jussi Niinistö. Ai niin mutta kun et sinä oikeasti tahdo muuttaa mitään, haluat vain uhriutua ja ulista naisvoittoisella palstalla.
Kyllä se todistamisen taakka on tässä tapauksessa feministeillä. Kun kerran ollaan niin suuria tasa-arvon kannattajia, se edellyttää sitä, että ollaan tasapuolisesti tasa-arvoisia. Muuten se ei ole tasa-arvoa, vaan lähinnä tekopyhää hurskastelua. Vaatii todellakin feministin logiikkaa, että tämän(kin) saa käännettyä miesten syyksi.
Olen kaksikymppinen nainen ja asun Helsingissä. Saan aika kattavan tarjonnan feminismistä... valitettavasti täytyy sanoa että feminismi tasa-arvoisena aatteena on kuollut ja kuopattu, tämä nykyinen "feminismi" on vihan ääriliike ja vain irvokuva siitä, mitä oikea feminismi sai aikoinaan aikaan. Kutsuin itseäni ennen feministiksi mutta en enää, olen nähnyt mitä se todellisuudessa on. Miesvihaa (ihan oikeassa elämässä tapahtuvaa, ei pelkkää av-miesvihaa), vain naisten oikeuksien ajamista, miesten vähättelyä, ongelmien keksimistä, se on suoraan Yhdysvaltojen yliopistoista matkittu liike. Lukekaapa vaikka Twitteristä ihan tavallisten suomalaisten feministien tviittejä niin huomaatte että ei tässä mitään tasa-arvoa olla hakemassa. Feministien mielestä valkoinen heteromies on kaiken pahan alku ja juuri, jopa ne normaalit viattomat miehet.
Yhdysvalloissahan feministit menevät niinkin pitkälle kuin "kill all men". Etelä-Koreasta puhumattakaan, oletteko lukeneet mitä siellä tapahtuu...
Ei ole sattumaa että nykyinen äärifeminismi, somen mahdollistama huomioh*u*oraus ja pahat mielenterveysongelmat kulkevat käsi kädessä (ei pahalla niille joilla mielenterveysongelmia on, tämä on vain havainto).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan tasa-arvoisen asevelvollisuuden puolesta on vain välillä näennäisesti puhuttu.
Nimenomaan näin. Feministien "kritiikki" orja-armeijasta on juurikin näennäistä höpinää tasa-arvosta, ei mitään muuta.
Feministien kanta orja-armeijaan on se, että pitäisihän sen olla kaikille vapaaehtoista, mutta jos se on joillekin pakollista, sitten sen pitää olla pakollista vain miehille. Toisin sanoen miesten pakottaminen valtion orjiksi on hyväksyttävää ja se riittää feministeille, ettei orjuutus koske naisia. Ja tähän perään tietenkin heitetään ässävetona synnytys-kortti, tuo kaiken loogisen ajattelun riemuvoitto.
Ei vaan sinä et halua ymmärtää muuta. Haluat pitää sitkeästi kiinni siitä ajatuksesta, että naiset vihaavat miehiä. Jos haluat muuttaa asioita asevelvollisuuden suhteen, niin oikea osoite on eduskunta ja Jussi Niinistö. Ai niin mutta kun et sinä oikeasti tahdo muuttaa mitään, haluat vain uhriutua ja ulista naisvoittoisella palstalla.
Kyllä se todistamisen taakka on tässä tapauksessa feministeillä. Kun kerran ollaan niin suuria tasa-arvon kannattajia, se edellyttää sitä, että ollaan tasapuolisesti tasa-arvoisia. Muuten se ei ole tasa-arvoa, vaan lähinnä tekopyhää hurskastelua. Vaatii todellakin feministin logiikkaa, että tämän(kin) saa käännettyä miesten syyksi.
Ei se ole feministien vika, että näistä asioista vastaava ministeri on mies. Puolustusvoimien korkeimmissa viroissa on myös pääasiassa miehiä tällä hetkellä. Jos haluat muuttaa asioita, niin ota heihin yhteyttä tai rupea itse poliitikoksi. Voisit lopettaa tuon jatkuvan ulinan ja käyttää aikasi tasa-arvon edistämiseen, koska se näyttää olevan sinulle niin tärkeä aihe.
Feministit tosin aika ahkerasti taistelevat myös esimerkiksi naisen sukupuolielinten silpomista vastaan, jota muuten tapahtuu ihan helvetisti.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Montako päivää esimerkiksi siitä on kun Roosa Meriläinen kirjoitti siitä kuinka epätasa-arvoinen nykyinen asevelvollisuuslaki on?
Enemmänpä feministejä on tuntunut kiinnostavan naisten OIKEUS mennä armeijaan niin halutessaan ja sen saivatkin läpi. Sen sijaan tasa-arvoisen asevelvollisuuden puolesta on vain välillä näennäisesti puhuttu.
He siis näkivät ongelmana sen, että naisilla ei ollut lupaa mennä armeijaan. Sama kuin näkisi ongelmana sen, että tytöillä ei ole lupaa tulla ympärileikatuiksi uskonnollisista syistä, mutta pojilla on.
Vierailija kirjoitti:
Ei, miesasiamiehet hoitavat tämän.
Keitä oikeastaan tarkoitat?
Nimeä pari miesasiajärjestöä.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Montako päivää esimerkiksi siitä on kun Roosa Meriläinen kirjoitti siitä kuinka epätasa-arvoinen nykyinen asevelvollisuuslaki on?
Meriläisen ratkaisu ongelmaan on Putin-trolleille märkä uni: katsokaa, ne tekevät sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin hän vastustaa naisille pakollista asevelvollisuutta
No voi vittu mikä kysymys.
Kysy seuraavaksi onko kesällä kuumempaa kuin talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain miehet? Eikö vaikkapa äitejä kiinnosta poikiensa tulevaisuus? Kyllähän monet miehetkin ovat feministejä. Ap
Kyllä minua on kiinnostanut. Olen opettanut pojat tekemään kotitöitä ja muistuttanut säännöllisesti, että koti ei ole kenenkään hotelli ja että nykytytöt eivät halua ristikseen miestä, joka ei osaa eikä viitsi tehdä mitään kodissa. Vapaamatkustajan vaimo ei kauaa siinä parisuhteessa pysy.
Olen myös puhunut poikien kanssa paljon ammatinvalinnasta. Olen sanonut, että kannattaa miettiä omia vahvuuksia ja mielenkiinnon kohteita koulutusta valittaessa. Maailmassa ei ole yhtään ammattia, johon miehet eivät pysty eli jos vaikka kätilön työ olisi kiinnostanut, olisin kannustanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole feministien vika, että näistä asioista vastaava ministeri on mies. Puolustusvoimien korkeimmissa viroissa on myös pääasiassa miehiä tällä hetkellä. Jos haluat muuttaa asioita, niin ota heihin yhteyttä tai rupea itse poliitikoksi. Voisit lopettaa tuon jatkuvan ulinan ja käyttää aikasi tasa-arvon edistämiseen, koska se näyttää olevan sinulle niin tärkeä aihe.
Suomi on demokratia. Ilman naisten hyväksyntää ei asialle voi tehdä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain miehet? Eikö vaikkapa äitejä kiinnosta poikiensa tulevaisuus? Kyllähän monet miehetkin ovat feministejä. Ap
Kyllä minua on kiinnostanut. Olen opettanut pojat tekemään kotitöitä ja muistuttanut säännöllisesti, että koti ei ole kenenkään hotelli ja että nykytytöt eivät halua ristikseen miestä, joka ei osaa eikä viitsi tehdä mitään kodissa. Vapaamatkustajan vaimo ei kauaa siinä parisuhteessa pysy.
Olen myös puhunut poikien kanssa paljon ammatinvalinnasta. Olen sanonut, että kannattaa miettiä omia vahvuuksia ja mielenkiinnon kohteita koulutusta valittaessa. Maailmassa ei ole yhtään ammattia, johon miehet eivät pysty eli jos vaikka kätilön työ olisi kiinnostanut, olisin kannustanut.
Kukaan tuntemani nainen ei suostuisi siihen että mies olisi kätilönä. Mielummin synnyttäisin kotona ilman apua kuin sairaalassa missä on mieskätilö.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin, todennäköisesti miehenä kyselet, miksi miehet eivät tee työtä erityisesti miesten/poikien hyväksi.
Hei haloo, onko todella aikuiset miehet noin repparoita ja eripuraisia, etteivät pysty järjestäytymään, vaan senkin pitäisi nainen tehdä.
Etkö sinäkään nyt tajua, että feminismin ovat perustaneet ja järjestäytyneet IHMISET, miehet ja naiset.
Miksi siis naisia ei voi kiinnostaa poikien ja miesten olot?
No siksi naiset ovat epäempaattisia.
Eiköhän se ole tälläkin palstalla jo moneen otteeseen käsitelty, että feminismit ajavat molempien sukupuolten tasa-arvoa. Koska ääri-ideoista ja kärkkäistä ihmisistä tykätään mediassa, näette useammin feministeiksi itseään kutsuvia naisasianaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan tuntemani nainen ei suostuisi siihen että mies olisi kätilönä. Mielummin synnyttäisin kotona ilman apua kuin sairaalassa missä on mieskätilö.
Kainuun Keskussairaalassa oli mieskätilö jo 1970-luvulla. Kyllä hänellä hommia oli, ei kukaan kieltäytynyt avusta edes silloin. Ammattitaito ei ole sukupuolesta kiinni. Vaaditko sinä aina naisgynenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä minulle on sattunut joka kerta miesgynekologi, eikä ole tarvinnut pyytää vaihtoa. En ole synnyttänyt, mutta uskoisin ettei kätilönkään suhteen ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä minulle on sattunut joka kerta miesgynekologi, eikä ole tarvinnut pyytää vaihtoa. En ole synnyttänyt, mutta uskoisin ettei kätilönkään suhteen ole ongelma.
Silloin kun on tosi kyseessä on ihan yksi lysti onko auttaja mies vai nainen.
Mitä olen netissä oppinut: ei kannata yrittää keskustella keskustelupalstoilla evoluutiosta, rasismista eikä feminismistä. Parempi mennä vaikka hakkaamaan päätään kiviseinään, koska riittävän pitkään jatkamalla seinässä voi nähdä jotain jälkeä aherruksestaan. Nettikeskusteleminen em. aiheista ei koskaan johda mihinkään.
Niettä moi.
Pitäisikö tälle itkeä vai nauraa?:D Miksi edes luen näitä feministialoituksia, koska ne ovat kuitenkin aina typeryyden huipentumia.