Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko hoitanut päänahkaani/hiuksia väärin?

Vierailija
06.03.2017 |

Minulla on vyötärö pituiset hiukset jotka värjätty hennalla. Hiukset on hyväkuntoiset, mutta rasvoittuvat nopeasti tyvestä.
Olen käyttänyt rasvoittuvalle päänahalle tarkoitettua shampoota, kokeillut useampaa eri merkkiä. Nyt alkanut päänahka kutisemaan ikävästi. Muualla vartalossa iho kuiva ja kasvoissa pintakuiva sekaiho.
Pitäisikö minun ostaa joku kosteuttava ja rauhoittava shampoo tilalle? Onko nuo rasvoittuville hiuksille tarkoitetut shampoot ihan vääriä? Pitäisikö ostaa Khadi Hibiscus Shampoo,se hoitaa ärtynyttä hiuspohjaa ja tasapainottaa talinmuodostusta? Vai olisiko joku muu parempi? Kampaajalta yritin kysellä mutta ei se osannut sanoa oikein mitään, suositteli volume shampoota. Pojan volume shampoota kokeilin mutta se kuivattaa hiuksia.
Osaisko joku neuvoa. Kiitos.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vaalennetut pitkät hiukset, ei siis hennatut, mutta sama rasvoittumisongelma. Minulla helpotti koko lailla suihkun aikqnq käytettävän päänahkaharjan osto. Se on siis silikoniharjaksinen Ebaystä tilattu pari euroa maksanut melko jämäkkä harja, joka keskittää shampoopesun nimenomaan juuriin ja hieroo samalla päänahkaa. Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
2/9 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä peset hiuksesi?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/9 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tosiaan kukaan osaa neuvoa?

Vierailija
5/9 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahkaharja-anon: valitan, mun shampoovalinnat ei auta sua, käytän vaihdellen vaaleille hiuksille tarkoitettua hopeashampoota ja syväpuhdistavaa shampoota. Käyttämäni Biozelin syväpuhdistava shampoo on kyllä tosi miellyttävän tuntuista, mutta saattaapi viedä sulta punasävyn mennessään :/

Vierailija
6/9 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi päänahan kutinaan (ja hilseilyyn myös) apteekista ostettu liuos, jota ei huuhdella pois. Squanorm zinc -liuos (Ducray).

Vierailija
7/9 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan järkyttävä päänahan kutina, vereslihalla ja hilsettä joka ei vaan lähtenyt. Atooppinen iho siis.

Kampaamosta mulle myytiin System4:n hilseshampoo (climbazole shampoo) kun olin kärvistellyt melkein puoli vuotta ongelman kanssa. Samaan sarjaan kuuluu myös kuoriva "oil cure hair mask" eli öljynaamio.

Ensimmäisen shampoopesun jälkeen hilseilyä oli paljon vähemmän ja 3. kerran jälkeen tilanne normaali. Jatkoin shampoopesuja kuitenkin vielä. SUOSITTELEN!

Toinen mitä olen kuullut kehuttavan on juuri noi apteekin liuokset.

Vierailija
8/9 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi päänahan kutinaan (ja hilseilyyn myös) apteekista ostettu liuos, jota ei huuhdella pois. Squanorm zinc -liuos (Ducray).

Suosittelen tätä, auttoi omaan ongelmapäänahkaani todella paljon. Nyt voin käyttää lähes mitä hvänsä shampoota kun käytän tuota liuosta aina silloin tällöin.

Vierailija
9/9 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kärsin alkutalvesta kuivasta päänahasta, sekä tukka rasvottui aina toinen päivä pesun jälkeen. Nytten tämä ongelma on jo melkein selätetty ja hiuksetkin alkaneet kasvamaan nopeampaa tahtia.

En nyt sanoisi että nämä ovat vinkkejä mutta muutokset mitä itse tein:

- vähennä saunomista

- pese hiukset kylmällä vedellä!

- tilasin netistä luontaistuote kaupasta savishampoota, eli ei sisällä ylimääräistä. Pesee hiukset hyvin ja tuuheutta vielä.

- pesuvälit harvensin niin, että pesen hiukset vaan 2 kertaa viikossa. Alussa tietenkin tukka oli rasvainen.

- en käytä oikeastaan enää hoitoainetta, paitsi naamion laitan latvoihin jos menen saunaan. Huomasin, että omalla kohdalla tuo hoitoaineen käyttö rasvoitti hiuksiani.

Minulla on pitkät hiukset, mutta ennen varsinkin ohuet olleet, nyt pukkaa uutta hiusta paljon tulemaan viime kesästä asti, kun olen tehnyt muutoksen ruokavalioon, sekä syön biotiinia, omega 3 ja rautaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme