Millaiset "valemenkat" ovat?
En olisi ikinä uskonut, että mietin tätä, mutta on se vaan nyt myönnettävä, että olen aika pihalla kropastani. En kuumeile tai muutenkaan jokaista PMS-oiretta laske raskausoireeksi, mutta toki esikoisesta ollaan puhuttu. Nyt on kuitenkin sellainen tilanne, että saattaisi itselläni olla nämä urbaanilegendalle kuulostavat valemenkat. En tosin jaksa uskoa.. jostain syystä kroppani ja menkkani ovat kuitenkin oudot ja siksi mieleen tuli ykskaks, että entä jos ne onkin ne kuuluisat valemenkat. Taustalla viiden vuoden aikana kaksi keskenmenoa (2012 rv 6+4 silloin oireina ei mitään ja 2015 rv 20+2 oireina menkkajuilinnat ja tissit kipeänä), menkat on - olimpa kipeä tai stressaantunut - säännöllisti 29-30 pvää ja vuoto kestää runsaina/todella runsaina viisi päivää, ikinä en ole hormonaalista ehkäisyä käyttänyt, ehkäisynä "keskeytetty". Ovulaation ja menkkojen väliset "oireet" ovat vakio: huimaa, kuvotusta, kn kaukana kunnes laskeutuu menkkoja edeltävänä päivänä ja tllöin lämmöt tippuu normaalilukemille myös. Näissä menkoissa/"menkoissa" on kuitenkin jotain normaalista poikkeavaa: menkat alkoi juu ajallaan, mutta kn edelleen kova ja todella kaukana sekä lämmöt yhä vähän koholla normaalista. Kipeä en ole eikä muutenkaan ole sairas olo. Olen perusterve ihminen, ei mitään sukuvitsauksia tai muitakaan sairauksia, harvoin olen edes flunssassa, tosin tupakoin hieman. Näissä menkoissa olen vuotanut vain ehkä 2/5 siitä määrästä, mitä normaalisti vuodan. Vuoto on ollut limaisen kirkasta, ei klimppejä, mutta ajottain jopa rusehtavaa. Kolmannen päivän iltana en enää vuotanut, tänään kp4 ja edes viime yönä ei phs:n tullut mitään.
Kaipaisin siis tietoa niiltä, joilla on ollut "valemenkat". Millaiset menkkasi olivat normaalisti ja millaiset raskaudesta huolimatta?
Kommentit (5)
Minulla on ollut välivuotoa nyt muutaman kuukauden aikana. En tarkalleen muista. Alkoi aivan yllättäen, oli jopa menkkakipuja. Loppui yhtä yllättäen.
Minulla on ollut toisinaan hyvin niukkavuotoisiakin menkkoja, vuoto on ollut pinkkiä ja kesto tavallista lyhyempi. En ole ollut raskaana.
Toivon kuitenkin sulle, raskautta toivovalle, tärppiä!
Miksi pitää nostaa jotain vuosikausia vanhoja keskusteluja?
Up