Mies sanoi todella inhottavasti, miten voin unohtaa?
Mies sanoi riidan aikana, että hänen olisi pitänyt valita se toinen nainen, jota tapaili seurustelumme alussa. Ei kuulemma yhtään ymmärrä, miksi valitsi minut. Hänen kaikilla kavereillaan on paremmat vaimot. Hän haluaisi erota, mutta kokee, että minä en pärjäisi yksin. Uhrautuu siksi minun vuokseni, vaikka minä olenkin niin huono vaimo.
Kaikesta tuosta jäi todella paha mieli. En pääse asian yli. Tässä on nyt mennyt neljä päivää eri huoneissa nukkuen ja keskustelua vältellen. Tekee mieli vain sanoa, että älä toki minun takiani uhraudu. Ota vain se ero, jos et edes pidä minusta.
Pitäisikö unohtaa koko asia? Vai erota, kun ei kommunikaatio ole toiminut enää pitkiin aikoihin. Mies ei suostu lähteä parisuhdeneuvojalle.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa kuulla kaikenlaista elämän aikana.
Mitä se ero auttaa?
Mun eno purki pahaa oloaan huutamalla suoraa huutoa vaimonsa korvan juuressa. Vaimolta meni ajan myötä kuulo. Vaimonsa oli siltä ajalta kun miestä piti sietää. Toivoisin ettei tänä päivänä jäätäisi pahoinvoiviin suhteisiin. Saat leipoa ja laittaa kotia vaikka miten ihanasti ei miestä kiinnosta. Tietää ettet lähde.
Sano jo Se on sitten moro ja näkemiin.
Ap. Lähde käveleen, että mies saa valita mieleisensä naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se ainoastaan naisten oikeus sanoa riidan aikana asioita mitä ei tarkoita ja ne pitää unohtaa eikä siittä enää saa puhua?
Senkin läheisriippuvainen.. Ei ole kenenkään oikeus.
En ole kyllä läheisriippuvainen, olen itseasiassa ennemmin yksin koko lopun elämäni kun sen että sietäisin enää yhtää sekopäistä hyväksikäyttävää naista.
Kyllähän se oikeudelta vaikuttaa kun sitä miehen pitää sitä joka naiselta sietää. Vai onko täällä yhtään naista joka ihan täysin rehellisesti voi sanoa että ei ole koskaan riidan aikana sanonut asioita mitä ei oikeasti tarkoita
Aika törkeä mies sinua kohtaan, jos sanoo sinulle, että olisi pitänyt valita toinen nainen! Lähtisin heti kävelemään ulos suhteesta, jos en kelpaa. Väheksyy sinua tai haukkuu sinua. Aika surkea mies, tuskin saa edes sitä oikeaa naista vaihtamalla mukamas parempaan. Mies ei ole tottunut arkipäivään, ja mitä se tuottaa, ehkä kuvitteli omassa mielessään vain seksiä, että ollaan onnellisia koko loppu elämän ajan. Miehet ovat aina usein niin lapsen kengissä, että kuvittelevat aina oma egoaan ja miten saa sitä onnellisuutta ym. Mutta usein suhteessa huomaa, ettei mies ole oikeasti valmis tekemään suhteen eteen yhtään mitään. Kun saalis on saatu, niin haaveillaan toisesta, että sitten se onni tulee. Ja on hoidettava lapsi, jolle peset pyykit, laitat ruokaa, siivoat ym, ja sen lisäksi käyt töissä. Ja mies kuvittelee, että se onni tulee toisen naisen kanssa olemalla, että se toinen on kivempi ja ihana? Ja passaa tätä miestä?!! Olen huomannut omassa elämässäni, että mitä miehiä olen kohdannut, niin taitaa olla aika suuri ego, ei mitään tekoja tai hyvää puhetta. Tarkoitus vain kehua itseään, miten hieno mies, mutta ei sanallisesti koskaan kehu sinua tai tee mitään sinun hyväksi. Ja jotkut äijät oikeasti kuvittelee, kun saa sen toisen naisen, että sitten se mukamas onni tulee ja kaikki hyvin? Kun ei ole ne elämän realiitetit kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Haiskahtaa keksityltä jutulta.
Mitä jos heräilet sieltä oikeeseen elämään ja näet ymärilläs muutakin , kuin purppurapilviä?
Voin kertoa, että löytyy kyllä niin törkeitä ukkoja, että oksat pois. Kokemusta on.
Eihän se kerro, kuin ihmisen omasta epävarmuudesta ja alistamisen halusta, mutta se riittää syyks jättää tollanen typerys
Jos hän on ap joka jaksaa postailla tänne harva se päivä aloituksia vaikeuksistaan, niin en usko että kellään voi olla koko ajan ongelmia. Ehkä hänessä on kirjailijan vikaa. Joten en ota kantaa tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on todellista niin olet ap juuri tullut törkeästi manipuloiduksi. Et voi jäädä tuollaisen mulkeron kanssa yhteen koska jos et huomannut tuosta miten sinua pyöritettiin tuskin huomaat jatkossakaan ja oikeasti edessä on perhehelvetti jossa itsetuntosi murennetaan palasiksi. EROA KUN VIELÄ VOIT!
Off topic, mutta missä vaiheessa EI VOI ENÄÄ EROTA?
Kun on hirveästi lainaa ja lapsia.
Kun on niin maahanpoljettu ja yksinäinen, ettei ole enää mitään eikä ketään ja kaikki kodin ulkopuolella pelottaa.
Kun on haukuttu raunioksi. Silloin.
Höpöhöpö,aina voi erota ja jopa pitää erota sairaista suhteista.
Taidan olla hölmö kirjoitti:
Illuus kirjoitti:
Ketään ei voi pitää väkisin. Sinuna keskustelisin miehesi kanssa ja sanoisin että olen nuo 4 päivää miettinyt asiaa ja tullut siihen tulokseen, että mikäli hän kokee sinun kanssasi parisuhteessa olemisen ikäväksi uhrautumiseksi, niin sinä et halua häntä siinä väkisin pitää. Ja että olet kyllä tarpeeksi vahva kestämään yksinolonkin. Joten jos mies on ollut tosissaan niin voi lähteä menemään. Mikäli puolestaan ei ollut, niin odotat sydämestä lähtevää anteeksipyyntöä, ja sitä että ei enää koskaan sano mitään tuon kaltaista sinulle.
Todennäköisesti ei ole ollut ihan tosissaan, mutta tuollainen käytös ja halventaminen pitää saada loppumaan.
Jotain tuon tapaista koitan sanoa miehelle, kunhan vain hän suostuu puhumaan kanssani. Sanon sen ystävällisesti, mutta määrätietoisesti. Minusta tuntuu, että mies ihan oikeasti ajattelee, että meni naimisiin itseään ala-arvoisemman ihmisen kanssa ja on nyt uljas ritari, joka uhrautuu puolestani.
Niinpä hän ei koskaan pyydä anteeksi mitään ilkeitä sanojaan. Sanoo aina, että minä ansaitsen sen.
Miten ihmeessä olen antanut tällaisen jatkua näin pitkään?
Narsistin uhri menee manipuloinnista sekaisin. Eroa. Elämäsi paranee. Mutta hoida myös vammasi kuntoon, terapialla tai self helpillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se ainoastaan naisten oikeus sanoa riidan aikana asioita mitä ei tarkoita ja ne pitää unohtaa eikä siittä enää saa puhua?
Senkin läheisriippuvainen.. Ei ole kenenkään oikeus.
En ole kyllä läheisriippuvainen, olen itseasiassa ennemmin yksin koko lopun elämäni kun sen että sietäisin enää yhtää sekopäistä hyväksikäyttävää naista.
Kyllähän se oikeudelta vaikuttaa kun sitä miehen pitää sitä joka naiselta sietää. Vai onko täällä yhtään naista joka ihan täysin rehellisesti voi sanoa että ei ole koskaan riidan aikana sanonut asioita mitä ei oikeasti tarkoita
No täällä on ainakin yksi. Samanlainen kynnysmatto kuin sinäkin. Minulla vaan ne sekopäiset tyypit olleet miehiä. Terapia on käynnissä, uskallan alkaa vielä uuteen suhteeseen, kriteerit kirkastettu, rima kohdillaan ja valhetutka viritetty.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa kuulla kaikenlaista elämän aikana.
Mitä se ero auttaa?
Sen, ettei joudu kuulemaan kaikenlaista.
Minulla on omanarvontunto, itsetunto, kunnia, ylpeys jne terveellä tasolla. Minulle ei puhuta niin, että joudun kuulemaan kaikenlaista.
Illuus kirjoitti:
Ketään ei voi pitää väkisin. Sinuna keskustelisin miehesi kanssa ja sanoisin että olen nuo 4 päivää miettinyt asiaa ja tullut siihen tulokseen, että mikäli hän kokee sinun kanssasi parisuhteessa olemisen ikäväksi uhrautumiseksi, niin sinä et halua häntä siinä väkisin pitää. Ja että olet kyllä tarpeeksi vahva kestämään yksinolonkin. Joten jos mies on ollut tosissaan niin voi lähteä menemään. Mikäli puolestaan ei ollut, niin odotat sydämestä lähtevää anteeksipyyntöä, ja sitä että ei enää koskaan sano mitään tuon kaltaista sinulle.
Todennäköisesti ei ole ollut ihan tosissaan, mutta tuollainen käytös ja halventaminen pitää saada loppumaan.
Hyvä neuvo!
Kerro meille sitten miten tilanne etenee.
Voi juma*auta, olisi välitön ero tuossa kohdassa. Tietysti.